• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4350 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

رهبر انقلاب در ديدار هزاران نفر از كارگران:

هرقدر اراده كنيم نفت‌ صادر مي‌كنيم

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در آغاز هفته كار و كارگر در ديدار هزاران نفر از كارگران صنايع مختلف، كار جهادي و بي‌وقفه را از شرايط مهم رونق توليد و تحقق راهبرد عزت‌آفرين اقتصاد مقاومتي خواندند و با تاكيد بر لزوم رسيدگي به مسائلي همچون امنيت شغلي و مزد و احترام به كارگران افزودند: دشمن براي به زانو درآوردن ملت ايران بر فشار اقتصادي متمركز شده است اما بداند اين ملت هيچگاه به زانو درنمي‌آيد و ضمن استفاده از فرصت تحريم براي رشد و شكوفايي، دشمني‌هاي امريكا را بي‌پاسخ نمي‌گذارد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري؛ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ديدار امسال با كارگران را با توجه به سال «رونق توليد»، داراي اهميت بيشتري دانستند و با تشبيه كار به بهار به عنوان زمينه‌اي براي بروز ظرفيت‌ها و استعدادها گفتند: كار يك ارزش والا است و اين موضوع بايد به يك فهم عمومي در جامعه تبديل شود تا جايگاه ارزشمند كارگر نيز شناخته شود.

ايشان يكي از عوامل تحقق رونق توليد را كار جهادي و فوق‌العاده دانستند و افزودند: رونق توليد يكي از اركان اصلي اقتصاد مقاومتي است و اگر اقتصاد مقاومتي محقق شود، تصميم‌هاي سردمداران امريكايي و صهيونيستي درباره نفت و مسائل اقتصادي ديگر، تاثيرگذار نخواهد بود.

ايشان خاطرنشان كردند: «رونق توليد»، «حمايت از كالاي ايراني»، «تحرك كاري» و «اقتصاد مقاومتي» در واقع زمينه‌ساز عزت ملي و نفوذناپذيري در برابر تصميم‌هاي بيگانگان خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه عزت ملي يكي از اولويت‌ها و مسائل اصلي هر ملتي است، گفتند: ملت‌ها هيچ‌گاه راضي نخواهند شد تا تحت‌تاثير و نفوذ تصميمات دشمنان خود قرار گيرند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ادعاهاي مقامات امريكايي و صهيونيستي افزودند: آنها مي‌گويند دشمن نظام جمهوري اسلامي هستيم و با ملت ايران دشمني نداريم اما دشمني با جمهوري اسلامي، دشمني با ملت ايران است زيرا جمهوري اسلامي به كمك و مدد مردم برپاست و اگر كمك مردم نبود، جمهوري اسلامي نبود.

ايشان با اشاره به توطئه‌هاي گوناگون دشمنان ملت ايران در چهل سال گذشته از جمله تمركز بر موضوع كار و كارگر و شكست اين تلاش‌ها، تاكيد كردند: ملت ايران به‌ويژه كارگران در همه اين موارد، بر دهان دشمن زدند و او را مايوس كردند.

رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه جامعه كارگري از وفادارترين قشرها به جمهوري اسلامي بوده و هست، افزودند: مسوولان كشور و سياست‌سازان و مجريان سياست‌ها بايد قدر جامعه كارگري را بدانند و به مسائل اساسي آنها همچون امنيت شغلي، احترام به كارگر و موضوع دستمزد كارگران توجه صحيح و دقيقي داشته باشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين زمينه گفتند: بعضي خريداران كارخانه‌ها با از بين بردن كارخانه، فروش تجهيزات آن و تبديل كردن زمين كارخانه به بُرج، سوءاستفاده مي‌كنند كه همه مسوولان در سه قوه، بايد با اين‌گونه مسائل مقابله جدي كنند.

ايشان واردات بي‌رويه را از ديگر مسائلي برشمردند كه به توليد داخل و كارگر ايراني ضربه وارد مي‌كند و افزودند: در زمينه مقابله با واردات بي‌رويه كالاهاي خارجي، مقررات سختي وجود دارد اما اين ضوابط بايد با قاطعيت اجرا شوند. رهبر انقلاب اسلامي گفتند: تحريم‌ها اگرچه در برخي موارد زمينه‌ساز بروز مشكلات مي‌شوند اما اگر با آنها مقابله صحيح و منطقي شود، به نفع كشور خواهد بود زيرا تحريم‌ها موجب تكيه بر توان، ظرفيت و ابتكارهاي داخلي خواهد شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به توطئه‌هاي مختلف و ناكام دشمنان در چهل سال اخير عليه «ملت ايران، انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي» تاكيد كردند: امريكايي‌ها با تمركز بر مسائل اقتصادي به دنبال به زانو درآوردن ملت ايران هستند اما بدانند اين حركت اخير آنان نيز ناكام مي‌ماند و ملت بزرگ و عزيز ايران در مقابل شيطان بزرگ هيچ‌گاه به زانو در نخواهد آمد.

رهبر انقلاب اسلامي درباره تلاش امريكا براي مسدود كردن راه‌هاي صادرات نفت ايران افزودند: ملت فعال و مسوولان هوشيار ايران نشان داده‌اند اگر همت كنند همه بن‌بست‌ها را مي‌شكنند و قطعا اين تلاش امريكايي‌ها هم به جايي نمي‌رسد و جمهوري اسلامي هر مقدار لازم داشته باشد و اراده كند، نفت صادر خواهد كرد. ايشان با يادآوري يك نكته مهم خطاب به دشمنان ملت ايران تاكيد كردند: بدانيد دشمني‌هاي شما بي‌پاسخ نخواهد ماند و ملت ايران، ملتي نيست كه عليه او كار و توطئه كنند و او بنشيند و تماشا كند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در نكته‌اي ديگر در زمينه تشديد فشارهاي نفتي امريكا گفتند: كاهش وابستگي به فروش نفت را قدر و نوعي فرصت مي‌دانيم و از آن براي تكيه بيشتر بر توانايي‌هاي داخلي استفاده مي‌كنيم.

رهبر انقلاب توانايي‌هاي ملت ايران و جوانان پرتلاش و خوش استعداد ميهن را بسيار فراتر از وضع فعلي خواندند و خاطرنشان كردند: بايد فرهنگ كار و توليد و تلاش را ترويج دهيم و روحيه انتظار براي ثروت بادآورده را از بين ببريم و روش‌هايي شبيه بخت‌آزمايي را ترويج نكنيم كه دستگاه‌هاي مختلف از جمله صدا و سيما بايد متوجه اين معنا باشند. ايشان با استناد به آيه شريفه قرآن كريم دستاورد حقيقي انسان را حاصل سعي و تلاش او برشمردند و افزودند: رشد فرد و جامعه در گرو اراده و همت و تلاش است و جوامعي كه در دنيا از لحاظ مادي رشد كرده‌اند، بر اثر همين عوامل بوده است چراكه خداوند وعده داده به كساني كه براي دنيا هم كار مي‌كنند، كمك خواهد كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «رفاه ملت» و «رشد اقتصادي، فناوري و علمي» را در كنار «معنويت و پيشرفت اخلاقي»، از اهداف اصلي نظام اسلامي خواندند و خاطرنشان كردند: تحقق اين اهداف به كار و تلاش مستمر نياز دارد.

ايشان گفتند: هدف از بيان گام دوم اين بود كه بايد با همان انگيزه و همت بلندي كه كشور را از زير لگد مستكبران خارج كرد به حركت پرشور براي رسيدن به قله‌هاي بلند پيشرفت و عزت ادامه داد.

رهبر انقلاب، جوانان با انگيزه، تحصيلكرده و پرتلاش را محور دستيابي كشور به آينده روشن دانستند و افزودند: به فضل الهي مجموعه‌هاي گوناگون و غالبا جوان در سراسر ايران عزيز مشغول فعاليت هستند تا در پرتو حركتي عظيم، ملت ايران به قله‌هاي رفيع عزت مادي و معنوي برسد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به عصبانيت دشمن از تلاش و يكپارچگي ملت ايران افزودند: در همين بلاي طبيعي سيل، با وجودي كه كسي ملت را به صحنه دعوت نكرد، مردم همچون سيل به كمك سيل‌زده‌ها رفتند و جوانان از سراسر كشور به كمك مردم و جوانان محلي شتافتند كه اين وحدت و همدردي و تلاش ملي، بسيار مهم و نويد‌دهنده آينده‌اي خوب خواهد بود.

رهبر انقلاب در پايان سخنان‌شان تاكيد كردند: همان‌گونه كه اخيرا گفته شد، تلاش‌هاي دشمنان آخرين نفس‌هاي دشمني آنان است و دشمنان سرانجام از خصومت عليه ملت ايران خسته خواهند شد اما اين ملت از كار و تلاش و پايداري و پيشرفت هيچ‌گاه خسته نخواهد شد.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي شريعتمداري وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در گزارشي گفت: كنترل واردات، اصلاح سياست‌هاي مالياتي، استفاده از منابع بودجه عمومي براي بهبود توليد، راه‌اندازي نهضت مهارت‌افزايي، تلاش مضاعف براي بهبود فضاي كسب و كار و تشكيل منظم كارگروه‌هاي رفع موانع توليد از جمله برنامه‌هاي دولت براي صيانت از اشتغال موجود و ايجاد اشتغال جديد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون