• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4351 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۷ ارديبهشت

تقاطع غيرهمسطح وليعصر (عج) به بهره‌برداري رسيد

افتتاح اولين پروژه بزرگ عمراني سال جديد شهرداري تبريز

تقاطع غيرهمسطح وليعصر(عج) به عنوان اولين پروژه بزرگ عمراني سال جديد شهرداري تبريز با صرف هزينه ۱۵۰ ميليارد ريالي به بهره‌برداري رسيد. به گزارش شهريار، پروژه تقاطع غيرهمسطح «وليعصر» با طول بيش از ۱۳۰۰ متر به عنوان بخشي از فاز اول اتوبان ولايت از چهار رمپ و سه لوپ تشكيل يافته و بيش از ۱۵۰ ميليارد ريال براي آن هزينه صرف شده است.

با بهره‌برداري از اين تقاطع كوي نصر و استانداري به يكديگر متصل و تردد در مسيرهاي مختلف اتوبان پاسداران، نصر و استانداري به همديگر ممكن مي‌شود.

مراسم افتتاح اين پروژه با حضور استاندار آذربايجان شرقي، شهردار تبريز، فرمانده سپاه عاشورا و جمعي از اعضاي شوراي شهر تبريز و مديران شهري برگزار شد.

شهردار منطقه ۵ تبريز در مراسم افتتاح تقاطع غيرهمسطح «وليعصر» گفت: قرارداد اجراي اتوبان ولايت به طول ۹ كيلومتر در سال ۹۴ با اعتبار يك هزار ميليارد ريالي با موسسه عاشوراي قرارگاه خاتم‌الانبياء امضا شده است و پروژه تقاطع غيرهمسطح «وليعصر» به عنوان فاز اول اتوبان ولايت تلقي مي‌شود.

ميرعلي اصغر نساج با بيان اينكه اتوبان ولايت خيابان استاندارد را به جاده تبريز- اهر متصل مي‌كند، افزود: اين پروژه از اول ميدان شهرك نصر شروع شده و تا بزرگراه دوكمال ادامه پيدا مي‌كند.

وي در خصوص اهداف اجراي اين پروژه گفت: اتصال كوي نصر و استانداري به همديگر و همچنين امكان دسترسي از اين دو شهرك به اتوبان پاسداران از جمله اهداف احداث تقاطع غيرهمسطح وليعصر است.

نساج با تاكيد بر اينكه اين تقاطع بار ترافيكي منطقه را نيز كاهش مي‌دهد، گفت: لوپ چهارم اين پروژه ناقص است و همت شهرداري تبريز اين است كه لوپ چهارم نيز احداث و به بهره‌برداري برسد. البته قبل از تصويب طرح احداث اين تقاطع نتوانسته بودند تملك آن را كه هزينه‌اي بالغ بر ۶۰ ميليارد تومان داشت انجام دهند ولي شهرداري تبريز مي‌خواهد اين لوپ چهارم را نيز ايجاد كند.

 

شهرداري تبريز براي آرامش و رفاه شهروندان تلاش مي‌كند

عضو شوراي شهر تبريز نيز در اين مراسم گفت: شهرداري تبريز براي آرامش و رفاه شهروندان تلاش مي‌كند و اين خدمات و اقدامات مختلف عمراني شهرداري در شهر محسوس بوده و شايسته تقدير است.

علي آجودان‌زاده گفت: قسمتي از هزينه‌هاي اجراي اين پروژه در بودجه سال ۹۷ و قسمتي در سال ۹۸ آورده شد و شهردار تبريز بر اجراي لوپ چهارم و تكميل كامل اين پروژه تاكيد دارد كه اميدوارم امسال لوپ چهارم اين تقاطع نيز احداث شود.

وي افزود: تمام اين پروژه‌هاي عمراني با وجود مشكلات اقتصادي انجام مي‌شود و جاي تقدير و تشكر از مديران شهرداري تبريز دارد.

آجودان‌زاده ادامه داد: بسياري از كلانشهرهاي كشور درگير مشكلات اقتصادي و پرداخت حقوق پرسنل هستند ولي در شهرداري تبريز علاوه بر پرداخت حقوق، پروژه‌هاي مختلف عمراني متوقف نمي‌شود و در حال اجرا است.

وي با بيان اينكه همكاري شهرداري تبريز با ساير دستگاه‌ها براي پيشبرد اهداف و اجراي پروژه‌ها قابل تقدير است، گفت: ما نيز در شوراي شهر تبريز پشتيبان و در كنار مديران شهرداري هستيم تا اين برنامه‌ها طبق نياز شهروندان اجرا شود.

 

با اراده‌اي كه در مديران شهرداري تبريز وجود دارد مي‌توان مشكلات شهر را حل كرد

فرمانده سپاه عاشورا نيز در اين مراسم گفت: با اراده‌اي كه در مديران شهرداري تبريز وجود دارد مي‌توان مشكلات شهر را حل كرد.

سردار عابدين خرم گفت: اين پروژه با روحيه جهادي مديران شهرداري تبريز و موسسه عاشوراي قرارگاه خاتم‌الانبياء اجرا شده كه به تمام اين تلاشگران دست مريزاد مي‌گويم.

وي با بيان اينكه هر شهر چند عامل زيبايي دارد، گفت: پروژه تقاطع غيرهمسطح وليعصر(عج) بخشي از اين موضوع را پوشش مي‌دهد و نقش مهمي در رفع ترافيك اين منطقه دارد.

سردار خرم افزود: در اين پروژه همچنين به بحث فضاي سبز و مباحث زيست‌محيطي توجه ويژه‌اي شده و كاربري آن در مديريت بحران و پدافند غيرعامل نيز مهم است كه به دست فرزندان مردم در قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء به سرانجام رسيده است.

فرمانده سپاه عاشورا با بيان اينكه هم اكنون ۱۲۰ پروژه مهم توسط موسسه عاشوراي قرارگاه خاتم‌الانبياء در سطح كشور اجرا مي‌شود، ادامه داد: خدمت به مردم نوعي افتخار براي ما بوده و نوكري مردم بالاترين مدال است.

وي افزود: مي‌توان با اراده‌اي كه در شهرداري تبريز وجود دارد تمام مشكلات را حل كرد. قرارگاه خاتم‌الانبياء و تمام موسسات آن آماده همكاري با شهرداري تبريز در اجراي پروژه‌هاي مختلف است.

وي ادامه داد: همراهي مردم نيز براي حل مشكلات ضروري است. نمونه آن ساخت‌وساز در حريم رودخانه‌ها است كه خيلي خطرناك بوده و بايد براي آزادسازي حريم رودخانه‌ها و ايمن‌سازي آن اقدام شود.

فرمانده سپاه عاشورا سپس به دلسوزي مجموعه شهرداري تبريز در ياري رساندن به هموطنان سيل‌زده نيز اشاره كرد و گفت: دلسوزي، دردمندي و آمادگي مسوولان استاني براي خدمت به مردم را در سيل اخير به عينه ديدم و روحيه شهردار تبريز و استاندار آذربايجان شرقي انقلابي و جهادي است. از شهردار تبريز، استاندار و اعضاي شورا در حوادث سيل اخير قدرداني مي‌كنم.

 

در اين شرايط سخت اقتصادي پروژه‌اي تعطيل نمي‌شود

شهردار تبريز نيز در اين مراسم گفت: پروژه تقاطع غيرهمسطح حضرت وليعصر(عج) نتيجه همدلي و همراهي تمامي دستگاه‌ها است كه امروز به بهره‌برداري رسيد.

ايرج شهين باهر با اشاره به مشاركت قرارگاه خاتم‌الانبياء در اين پروژه گفت: قرارگاه خاتم‌الانبياء در بسياري از پروژه‌ها كمك حال شهرداري تبريز بوده و هميشه با ما همراهي كرده است كه امروز در پروژه تقاطع غيرهمسطح «وليعصر» نتيجه اين همراهي و همدلي را مي‌بينيم.

شهين باهر با بيان اينكه در جنگ اقتصادي هستيم و همه اين را مي‌دانند، ادامه داد: ما در شهرداري تبريز اجازه نمي‌دهيم در اين شرايط سخت اقتصادي پروژه‌اي در شهر تعطيل شود و هر دو هفته يك‌بار پروژه جديدي افتتاح و تقديم شهروندان مي‌كنيم.

وي در خصوص اهميت پروژه وليعصر(عج) نيز گفت: اين پروژه به عنوان بخشي از فاز اول اتوبان ولايت داراي اهميت فراواني بود كه نواقص آن را تلاش مي‌كنيم تا آخر سال تكميل كنيم.

وي اظهار داشت: بايد در اين شرايط سخت اقتصادي نشان دهيم كه همگي پاي كار هستيم و بايد به مردم اميد دهيم چراكه يكي از مطالبات اصلي مقام معظم رهبري از مسوولان ايجاد اميد بين مردم است.

شهردار تبريز در همين خصوص افزود: اين درحالي است كه برخي از خائنان به نظام جمهوري اسلامي تلاش مي‌كنند برخي مشكلات جزيي را بزرگنمايي كرده و مردم را دلسرد كنند.

وي با اشاره به دوم ارديبهشت سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: سپاه هميشه نشان داده كه يكي از ستون‌هاي اصلي نظام است و هجمه‌هاي اخير دشمنان عليه سپاه پاسداران نشان از اقتدار و تاثيرگذاري اين نهاد دارد.

 

تبريز يكي از پاك‌ترين شهرهاي جهان است

استاندار آذربايجان شرقي نيز در اين مراسم گفت: تبريز يكي از پاك‌ترين شهرهاي جهان است كه از مجموعه خدمات شهرداري تبريز به جهت توجه ويژه به پاكيزگي شهر قدرداني مي‌كنم.

محمدرضا پورمحمدي گفت: اين تقاطع يكي از مهم‌ترين پروژه‌هاي شهري تبريز است كه در فاز اول اتوبان ولايت قرار دارد و امروز شاهد افتتاح آن هستيم. از تمام عوامل شهرداري و قرارگاه خاتم‌الانبياء كه در اجراي پروژه تقاطع غيرهمسطح ولي‌عصر(عج) نقش داشتند، تشكر مي‌كنم.

وي با بيان اينكه موضوع شهر پاك و شهر روان جزء دو اصل كليدي و مهم در برنامه استراتژيك توسعه تبريز است، گفت: احداث اين تقاطع و توجه به فضاهاي حمل و نقل دركنار كلنگ‌زني فاز دوم آزادراه زنجان- تبريز- اروميه كه هفته آينده انجام مي‌شود، بخشي از اقدامات براي اصل كليدي «تبريز شهر روان» است. پورمحمدي افزود: سطح فضاهاي تبريز براي حمل و نقل ۱۳ درصد است كه متوسط‌هاي جهاني ۲۵ درصد بوده و بايد فضاهاي حمل و نقل تبريز بيش از اينها توسعه يابد.

وي به حل مشكل ترافيك شهر تبريز نيز اشاره كرد و گفت: در كنار احداث تقاطع‌هاي همسطح و غيرهمسطح بايد به ترويج فرهنگ رانندگي و شهرنشيني نيز توجه داشته باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون