• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4368 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۶ ارديبهشت

خداحافظ‌اي سانتر بر سر نشسته

حسين طالب‌پور اردكاني|ابومسلم در اوايل دهه 80 يكي از تيم‌هاي بازيكن‌ساز ليگ برتر ايران بود. شايد كمتر كسي آن زمان مي‌توانست تصور كند كه سه تن از جوانان اين تيم، در آينده تبديل به كاپيتان‌هاي استقلال بشوند. مجتبي جباري، آندرانيك تيموريان و خسرو حيدري سه بازيكني بودند كه موفق شدند ابومسلم را در ليگ برتر نگه دارند و در آينده هر يك به نحوي در مسيرشان به استقلال تهران رسيدند. مجتبي جباري و آندو تيموريان سال گذشته از فوتبال خداحافظي كردند و خسرو حيدري امروز به اين جمع مي‌پيوندد.

خسرو حيدري از آن دست بازيكن‌هاي بي‌حاشيه فوتبال ايران است. ستاره‌اي كه اواخر دهه 80 و اوايل دهه 90 قهرمان ليگ برتر ايران را تعيين مي‌كرد و شايد امير قلعه‌نويي افتخارات كارنامه پربار مربيگري‌اش را بيش از هر كسي مديون خسرو حيدري است. خسرو براي چند فصل شاه‌كليد ژنرال براي باز كردن قفل دروازه حريفانش بود. حركات تركيبي از سمت راست، فرار خسرو حيدري در موازات خط طولي زمين، يك يا دو بار سر توپ زدن و گيج كردن مدافع حريف و در نهايت يك سانتر بي‌نقص روي سر مهاجم بلند قامت تيم. گويا خسرو يك دستگاه دقيق اندازه‌گيري در كفش‌هايش داشت و مي‌توانست دقيقا به آنجايي كه مي‌خواست توپ را بفرستد.

او دو بار با استقلال و يك بار با سپاهان و هر سه بار با امير قلعه‌نويي موفق شده ليگ برتر ايران را فتح كند. سال 88-87 با پيراهن استقلال جام قهرماني را بالاي سر برد و سال 90 – 89 به همراه تعدادي از ستاره‌هاي استقلال به سپاهان كوچ كرد و آنجا هم موفق شد با طلايي‌پوشان اصفهاني جام را به دست آورد. هت‌تريك قهرماني‌هاي خسرو حيدري در ليگ برتر در فصل 92-91 دوباره به همراه تيم استقلال رقم خورد تا او تبديل به يكي از پرافتخارترين بازيكنان شاغل در ليگ برتر ايران بشود. او همچنين دو بار موفق به فتح جام حذفي به همراه تيم استقلال در فصل‌هاي 91-90 و 97-96 شده است.

خسرو حيدري 59 بار پيراهن تيم ملي را پوشيده و در اين 59 بازي موفق به ثبت هيچ گلي نشده است. او سابقه حضور در جام ملت‌هاي را هم دارد، اما هرگز موفق نشد درخششي كه در زمينه باشگاهي داشته را با تيم ملي نيز تكرار كند. خسرو همچنين سابقه بازي در جام جهاني را هم در كارنامه پر بار حرفه‌اي‌اش دارد. او در اولين بازي ايران در جام جهاني برزيل مقابل نيجريه در تركيب ثابت كارلوس كي‌روش بود و 90 دقيقه بازي كرد. خسرو حيدري در خرداد 97 هنگامي كه ديد در ليست تيم ملي براي جام جهاني روسيه جايي ندارد از بازي‌هاي ملي خداحافظي كرد. امروز آخرين بازي خسرو حيدري با پيراهن استقلال تهران خواهد بود و كفش‌هايش را براي هميشه مي‌آويزد. او در پستي اينستاگرامي علاوه بر خداحافظي با هواداران ابراز اميدواري كرد هر چه سريع‌تر در قالبي ديگر بتواند به تيم محبوبش كمك كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون