• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4369 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۸ ارديبهشت

ليگ امسال‌ بهتر بود

بيژن ذوالفقارنسب

ليگ برتر ايران در فصلي كه پشت سر گذاشتيم از كيفيت بسيار خوبي برخوردار بود و به اعتقاد من از سال‌هاي گذشته ليگ بهتري داشتيم. پرسپوليس مشكل جذب و نگهداري بازيكن داشت اما ساير تيم‌ها عملكردي درخور داشتند. استقلال نسبت به سال‌هاي گذشته بسيار بهتر بود. تراكتورسازي تبريز به استثناي بازي‌هاي پاياني بسيار خوب بود. پديده شگفت‌انگيز ظاهر شد و ساير تيم‌ها مثل سايپا، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن بسيار منظم و ساختارمند بازي كردند. با توجه به مشكلات اقتصادي باشگاه‌ها، اينكه سطح كيفيت ليگ برتر بالاتر رفته بود يك نقطه روشن است. پرسپوليس در بازي‌هاي پاياني عملكردي محتاطانه داشت. مي‌توان گفت با وجود عدم برخورداري از بازيكنان مناسب در بعضي پست‌ها، بازي‌ها را بسيار خوب مديريت كردند و موفق شدند به قهرماني برسند. عاملي كه باعث شد پرسپوليس با توجه به ضعف در بازي‌هاي پاياني همچنان جايگاه خودش را در جدول حفظ كند، امتيازگيري خوب آنها در ابتداي فصل است.

پرسپوليس اندوخته خوبي داشت و با اتكا به همان عملكرد خوب ابتداي فصل و نيم‌فصل دوم، موفق شد بر فشردگي بازي‌ها و مصدوميت‌هايي كه گريبان اين تيم را گرفته بود غلبه كند و قهرمان شود. پرسپوليس در بازي‌هاي پاياني ليگ بسيار مرموزانه و زيركانه موفق شد خودش را در صدر جدول نگه دارد و من سهم زيادي از اين قهرماني را حاصل درايت برانكو ايوانكوويچ مي‌دانم. با وجود اينكه طرفداران احساس مي‌كردند با جذب بازيكنان جديد، پرسپوليس در نيم فصل دوم كار ساده‌تري خواهد داشت، اما اين‌طور نبود چرا كه اين بازيكنان جديد در حد و اندازه نام پرسپوليس نبودند. پرسپوليس بايد بازيكناني جذب كند كه در سطح بالاتري باشند. بازيكناني كه بخواهند در پرسپوليس رشد كنند و شناخته شوند، در كوتاه‌مدت نمي‌توانند پاسخگوي نيازهاي اين تيم باشند. بازيكن 300هزار دلاري مانند بوديمير نمي‌تواند تحولي در پرسپوليس ايجاد كند. بايد بازيكناني جذب اين تيم شوند كه از بازيكنان فعلي بهتر باشند.

به غير از پرسپوليس كه اين فصل قهرمان شد، تيم‌هاي خوب ديگري هم داشتيم كه عملكردشان شايسته تحسين است. پديده يك تيم خوب بود. سپاهان بعد از چند فصل ناكامي، موفق شده بود با جذب بازيكنان خوب مجددا شخصيت قهرماني به خودش بگيرد. تراكتورسازي اگر اينقدر فراز و نشيب نداشت، با توجه به امكانات و بازيكنانش مي‌توانست نتيجه بهتري بگيرد.

با اينكه ليگ امسال بهتر از سال‌هاي گذشته بود اما متاسفانه تيم‌هاي ايراني در ليگ قهرمانان نتايج خوبي نگرفتند چرا كه ما از نظر اقتصادي ياراي مقابله با تيم‌هاي منطقه را نداريم. تيم‌هايي كه نماينده ايران مي‌شوند، اگر مجهز به تركيب و ساختار بين‌المللي نشوند، هر سال به مثابه امسال در همان دور گروهي حذف خواهند شد. ما نياز به بازيكنان شاخص بين‌المللي داريم. براي حضور در اين مسابقات هر نماينده‌اي بايد دو يا سه بازيكن اثرگذار را جذب بكند. مشكل اصلي تيم‌هاي ما به مسائل اقتصادي برمي‌گردد و اگر اين مشكل حل نشود، داستان امسال هر سال تكرار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون