• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4387 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۲ خرداد

تفاهمنامه همكاري ميان شركت حمل‌ونقل فجرجهاد با اوبار منعقد شد

شركت حمل‌ونقل جاده‌اي فجرجهاد (وابسته به سازمان بازنشستگي كشوري) و اوبار (سامانه هوشمند حمل بار) با حضور فرزين سلطاني، مديرعامل و نايب‌رييس هيات‌مديره، دكتر حامد تاج‌الدين، مديرعامل شركت سانا گستر سبز (اوبار)، رضا اميدوارتجريشي، قائم‌مقام مديرعامل و عضو هيات‌مديره فجرجهاد و مهندس امام، مدير اجرايي ساناگستر سبز (اوبار) به امضاي تفاهمنامه پرداختند. به گزارش روابط عمومي شركت حمل‌ونقل داخلي شركت فجرجهاد، فرزين سلطاني در اين مراسم كه روز دوشنبه- 20 خرداد- در شركت اوبار برگزار شد به سابقه 27 ساله اين شركت اشاره كرد و گفت: اين شركت زيرمجموعه‌ هلدينگ صنايع غذايي، كشاورزي و دارويي صندوق بازنشستگي كشوري است كه 60 درصد از واردات نهادهاي كشاورزي و كود شيميايي از مبادي كرمانشاه‌، عسلويه و بندرامام (ره) را حمل مي‌كند. سلطاني با اشاره به ثبت ركورد حمل كود شيميايي در ايران از سوي فجرجهاد اظهار كرد كه سال گذشته موفق به حمل 400 هزار تن كود در مدت 5 ماه شديم. وي كمك به توسعه استارت‌آپ‌ها و فعاليت شعب فجرجهاد در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي را يكي از سياست‌هاي اصلي شركت دانست و افزود: علاوه بر اينكه در چابهار شعبه داريم، با توجه به مزيت‌هاي فراوان منطقه آزاد تجاري و صنعتي چابهار به خصوص معافيت‌هاي تحريمي و قرار داشتن اين بندر در مسير كريدور جنوب- شمال و محوريت توسعه شرق كه بسيار حايز اهميت است و توسعه فعاليت شركت فجرجهاد در صدر اولويت‌هاي كاري و راهبردي اين شركت قرار دارد.

 

توسعه و نوآوري در حمل‌ونقل

مديرعامل شركت فجرجهاد در ادامه توضيح داد: در منطقه ويژه اقتصادي دوغارون (مرز ورودي افغانستان) هم مراحل قانوني دريافت مجوز براي فعاليت را انجام داده و درخصوص ايجاد شعبه در شهرستان خواف نيز كه كانون معادن سنگ آهن و صنايع معدني كشور است، اقدام شده كه به زودي با شعبه زنجان فعاليت خودشان را آغاز مي‌كنند. سلطاني يادآوري كرد: جناب آقاي رييس‌جمهور به اهميت توسعه حمل‌ونقل، استارت‌آپ‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان نوين در حوزه حمل‌ونقل و باربري تاكيد دارند. بنابراين ما هم در راستاي اجراي سياست‌هاي دولت دوازدهم و سياست‌هاي ابلاغي وزير محترم كار، تعاون و رفاه اجتماعي، مديرعامل محترم صندوق بازنشستگي و همچنين تاكيدات مديرعامل محترم هلدينگ صنايع غذايي، كشاورزي و دارويي اهتمام ويژه‌اي جهت توسعه هوشمندسازي و فعاليت‌هاي استارت‌آپي را در شركت فجرجهاد داريم.

در ادامه اين نشست، حامد تاج‌الدين، مدير شركت ساناگستر سبز نيز اظهار كرد: در ابتدا بايد از مهندس سلطاني به خاطر اينكه به شركت اوبار باور دارند، تشكر و قدرداني كنم. ما براي تاسيس اين شركت با دكتر جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري، دكتر سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري و همچنين عباس آخوندي، وزير پيشين راه‌وشهرسازي جلسات زيادي داشتيم. وي يادآور شد: در سفري كه به كشور چين داشتم متوجه وجود شركتي مانند اوبار شدم كه ميلياردها دلار براي آن هزينه كرده بودند. براي چيني‌ها جالب بود كه گروهي در ايران هم پلتفرم لجستيك و باربري راه‌اندازي كرده‌اند. با توجه به ظرفيت‌هاي كشور چين در اين باره و به خصوص آماده‌سازي جاده ابريشم، در ديدار با رييس‌جمهوري متذكر شدم كه اوبار فراي يك شركت سامانه هوشمند حمل بار بوده و يك پروژه ملي است و دولت بايد به چنين پروژه‌هاي كشوري براي جذب سرمايه‌گذارهاي خارجي توجه خاصي نشان دهد.

 

حمايت دولت و تكيه بر شركت‌هاي دانش‌بنيان

تاج‌الدين با تاكيد بر اينكه شركت‌هاي داخلي با حمايت دولت و تكيه بر شركت‌هاي دانش‌بنيان در حوزه لجستيك و باربري قادر به رقابت با كشورهاي خارجي هستند تا بتوانند در زمينه باربري پيشرفت‌هاي چشمگيري داشته باشند، گفت: در حال حاضر مردم ايران از سامانه‌هاي هوشمند حمل‌ونقل مسافر رضايت دارند و اين موضوع نشان‌دهنده اين است كه با اعتماد به نيروهاي متخصص داخلي مي‌توانيم حرفي براي گفتن در دنيا داشته باشيم. وقتي در اين حوزه موفق شديم قاعدتا در حمل‌ونقل هوشمند حمل بار و باربري آنلاين نيز به موفقيت خواهيم رسيد.

مدير شركت سانا گستر سبز در اين باره تصريح كرد: وقتي تكنولوژي‌هاي نوين در ايران وارد مي‌شوند در ابتدا شايد به خاطر عدم آگاهي و اطلاع‌رساني كمتر كسي به آن آشنايي داشته باشد، اما به مرور زمان چنين ابزار و امكاناتي براي عموم مردم عادي خواهد شد و كم‌كم همه به سمت آن مي‌روند. وي افزود: ممكن است براي گام برداشتن در اين مسير با يكسري مشكلات و كندي‌ها روبه‌رو شويم، اما مطمئنم كه با خدمات نوين اوبار در حوزه لجستيك و باربري و سابقه درخشان و ديرينه فجرجهاد از تمام سختي‌ها عبور خواهيم كرد. همچنين نگاه‌ها بايد از يك منطقه خاص مثلا باربري تهران برداشته شود و به صورت كلان‌تري به مساله باربري توجه شود.

 

رقيب نيستيم، بايد زنجيره را تكميل كنيم

رضا اميدوارتجريشي، قائم‌مقام مديرعامل و عضو هيات‌مديره شركت فجرجهاد نيز در اين مراسم اظهار كرد: قطعا با خدمات اوبار و سابقه طولاني فجرجهاد در حمل‌ونقل اتفاقات خوبي در صنعت اقتصادي كشورمان رخ مي‌دهد. به اعتقاد من، سامانه هوشمند حمل بار اوبار و شركت فجرجهاد همانند يك زنجيره، تكميل‌كننده يكديگر خواهند بود.

وي با اشاره به اينكه شركت فجرجهاد از همكاري تمام استارت‌آپ‌ها حمايت خواهد كرد، گفت: شركت‌هاي دانش‌بنيان و استارت‌آپ‌ها رقيب ما به شمار نمي‌آيند و از همكاري آنان استقبال مي‌كنيم، چراكه اين مسائل جزو سياست‌هاي اصلي و مهم مديريت فجرجهاد به حساب مي‌آيد. قائم‌مقام مديرعامل فجرجهاد تاكيد كرد: همكاري ما محدود به امضاي اين تفاهمنامه نخواهد بود و علاقه‌مند هستيم تا در زمينه خدمات به بازنشستگان صندوق بازنشستگي كشوري نيز با شركت همكار اوبار (آچاره) به توافقات خوبي برسيم.

در پايان اين مراسم، مديران و اعضاي هيات‌مديره طرفين بر گسترش و تقويت صنعت حمل‌ونقل كشوري تاكيد كردند و سند توافق و محورهاي تفاهمنامه توسط فرزين سلطاني، رضا اميدوارتجريشي و همچنين حامد تاج‌الدين منعقد و به امضا رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون