• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4390 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۶ خرداد

سيد عباس عراقچي پس از ديدار با هلگا اشميد:

مهلت ۶۰ روزه به هيچ عنوان تمديد نمي‌شود

معاون مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا و معاون سياسي وزير خارجه ايران پيش‌ازظهر ديروز(شنبه) در تهران به گفت‌وگو نشستند. به گزارش فارس، هلگا اشميد دبيركل سرويس اقدام خارجي اتحاديه اروپا و معاون فدريكا موگريني، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا كه در سفري منطقه‌اي به تهران نيز آمده است با سيدعباس عراقچي، معاون سياسي وزير خارجه ايران در محل وزارت‌خارجه كشورمان به گفت‌وگو نشست. طرفين در اين دور از گفت‌وگوها در خصوص آخرين وضعيت برجام در پرتو تصميم اخير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان، اقدامات و برنامه‌هاي طرف اروپايي براي اجراي تعهدات برجامي همچنين آخرين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي به رايزني مي‌پردازند. معاون مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز چهارشنبه 22 خرداد ماه با اشاره به سفرش به تهران، برجام را «كليد ثبات و امنيت در خاورميانه» توصيف كرد و گفت با مقام‌هاي ايراني درباره وضعيت اجراي برجام و عملياتي شدن سازوكار «اينستكس» گفت‌وگو مي‌كند. اشميد در سفرش به منطقه پيش از اين به امارات، عمان و قطر رفته بود.

تاكيد بر حل بحران يمن از طريق راهكار سياسي

معاون مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا و دستيار وزير خارجه ايران در امور ويژه سياسي با تاكيد بر حل بحران يمن از طريق راهكار سياسي، استمرار رايزني‌ها بين ايران و اتحاديه اروپا براي كمك به حل مشكل مردم يمن را يادآور شدند. «هلگا اشميد» معاون مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا كه به منظور ديدار با مقامات كشورمان به تهران سفر كرده است بعدازظهر ديروز(شنبه) با علي‌اصغر خاجي، دستيار وزير امور خارجه در امور ويژه سياسي ديدار كرد. در اين ديدار با اشاره به توافقات استكهلم بين گروه‌هاي يمني و با در نظر گرفتن وضعيت وخيم انساني در يمن بر اجراي هر چه سريع‌تر اين توافقات جهت پيشبرد روند سياسي و حل و فصل بحران اين كشور با توسل به راهكار سياسي تاكيد شد. استمرار رايزني و تبادل نظر بين جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه اروپا براي كمك به حل مشكل مردم يمن از ديگر محورهاي اين ديدار بود.

 

عراقچي: مهلت ۶۰ روزه به هيچ عنوان تمديد نمي‌شود

سيدعباس عراقچي بعد از ديدار دوجانبه با «هلگا اشميد» دبيركل سرويس اقدام خارجي اتحاديه اروپا با تاكيد بر اينكه مواضع ايران در قبال برجام كاملا مشخص است، گفت: جلسه خوبي بود و دو طرف توانستند از مواضع يكديگر مطلع شوند. ايران بايد از منافع رفع تحريم‌ها در برجام و به خصوص رفع تحريم‌هاي هسته‌اي بهره‌مند شود در غير اين صورت ما با استفاده از حقي كه برجام براي ما قائل شده است، تعهدات خود را طبق برجام پله پله كاهش مي‌دهيم و در حقيقت خروج ايران از برجام در دستور كار قرار دارد اما اين امر به صورت هدفمند و هوشمند و برنامه‌ريزي شده و در واقع هر جا كه طرفين، تعهدات خود را عملي كرده يا بخشي از خواسته‌هاي ايران را محقق كنند اين روند خروج متوقف مي‌شود و حتي مي‌تواند به جاي اول خود بازگردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عراقچي در رابطه با تمديد مهلت تعيين شده براي طرف‌هاي برجام تاكيد كرد: مهلت ۶۰ روزه كه ۲۵ روز آن سپري شده به هيچ عنوان تمديد نمي‌شود و ايران اقدامات بعدي يا همان گام دوم را اجرايي مي‌كند مگر اينكه آنها خواسته‌هاي ما را تامين كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون