• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4396 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲ تير

ضرورت ثبت مشخصات خودرو در سامانه «تهران من»

محسن پورسيدآقايي، معاون حمل‌ و نقل و ترافيك شهرداري تهران از آغاز اجراي طرح جديد محدوده‌ كنترل آلودگي هوا خبر داد و گفت: از اين پس زوج يا فرد بودن پلاك خودرو ملاك تردد در اين محدوده نخواهد بود.

به گزارش ايسنا، معاون شهردار تهران هدف از اجراي اين طرح را كنترل آلودگي هوا و مديريت ترافيك در هسته‌ مركزي شهر ذكر كرد و افزود: طرح زوج يا فرد ديگر كارايي لازم را براي كنترل آلودگي هوا و كاهش ترافيك نداشت. از اين‌‌رو بر اساس مصوبه شوراي عالي ترافيك، طرح محدوده‌ كنترل آلودگي هوا جايگزين طرح زوج يا فرد سابق شد.

پورسيدآقايي در ادامه به ضوابط طرح محدوده كنترل آلودگي هوا اشاره كرد و گفت: زمان اجراي اين طرح در تمام روزهاي سال به‌ استثناي روزهاي تعطيل رسمي از ساعت ۶ و ۳۰ دقيقه تا ۱۹ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۶ و ۳۰ دقيقه تا ۱۳ خواهد بود، همچنين عوارض ورود به اين محدوده نصف عوارض محدوده‌ طرح ترافيك در نظر گرفته شده است.معاون حمل‌ و نقل و ترافيك شهرداري تهران بر ضرورت ثبت‌‌نام تمامي خودروها در سامانه‌ «تهران من» تاكيد كرد و يادآور شد: شهروندان مي‌توانند با شارژ حساب شهروندي خود در اين سامانه عوارض ترددشان را در محدوده‌هاي طرح ترافيك و كنترل آلودگي هوا پرداخت كنند، اين در حالي است كه فرصتي يك ماهه براي پرداخت عوارض تردد در نظر گرفته شده است.

پورسيدآقايي با تاكيد بر اينكه ثبت‌‌نام در سامانه «تهران من» محدوديت زماني ندارد، اظهار كرد: تاكنون نزديك به يك ميليون خودرو در اين سامانه ثبت‌نام كرده‌اند كه بيش از ۷۰ هزار ثبت‌نامي كه در اين سامانه صورت گرفته است، تنها مشخصات شخصي افراد ثبت شده و مشخصات خودرو را وارد نكرده‌اند؛ اين در حالي است كه ثبت مشخصات خودرو در اين سامانه الزامي است و اين شهروندان بايد با مراجعه دوباره به سامانه نسبت به ويرايش و تكميل اطلاعات خود اقدام كنند.او تصريح كرد: خودروهاي پلاك تهران (بدون توجه به زوج يا فرد بودن پلاك) در هر فصل ۲۰ روز و خودروهاي پلاك غيرتهران در هر فصل ۱۵ روز مي‌توانند به‌ صورت رايگان در «محدوده كنترل آلودگي هوا» يا حلقه دوم تردد داشته باشند. اين سهميه‌ها قابل‌ انتقال به فصول ديگر نيست و تردد بيش از سقف مجاز مشمول پرداخت عوارض مي‌شود. شهروندان در نظر داشته باشند براي بهره‌مندي از امتياز ۲۰ روز تردد رايگان، بايد در سامانه «تهران من» ثبت‌‌نام كرده باشند.به گزارش روابط عمومي معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران پورسيدآقايي در پايان به تسهيلات در نظر گرفته شده براي ساكنان محدوده‌ «كنترل آلودگي هوا» نيز اشاره كرد و گفت: ساكنان محدوده‌هاي ترافيكي (طرح ترافيك و طرح كنترل آلودگي هوا) علاوه بر يك‌بار خروج رايگان پيش از ساعت ۸ و ۳۰ دقيقه و يك‌ بار ورود رايگان پس از ساعت ۱۷ از تخفيف ۵۰ درصدي عوارض براي تردد بين ساعات ۸ و ۳۰ دقيقه تا ۱۷ بهره‌مند مي‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون