• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4407 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۶ تير

المپيك كارگري به پايان رسيد

61 طلا براي كارگران ايراني

بهترين نتيجه تاريخ ورزشي كارگري كشورمان در مسابقات المپيك كارگري امسال رقم خورد. جايي كه ورزشكاران كشورمان در تورتوساي اسپانيا موفق به كسب ۶۱ مدال طلا، ۴۸ مدال نقره و ۲۹ مدال برنز شدند و در مجموع به ۱۳۸ مدال دست يافتند. اين تعداد بسيار بيشتر از تعداد ورزشكاران ايراني حاضر در اين رقابت‌ها بود. ورزشكاران ايراني در روز پنجم و پاياني مسابقات موفق شدند 33 مدال ديگر به مجموع 105 مدال قبلي‌شان اضافه كنند و ركوردي تاريخي رقم بزنند.

ورزشكاران ايران در مسابقات كارگري سال 2015 در مجموع 33 مدال به دست آوردند و در سال 2017 تعداد مدال‌ها را به عدد 45 رساندند. اما امسال كارگران پرافتخار ايراني كه با نام «طلايه‌داران رونق توليد» در مسابقات حاضر شده بودند، تقريبا به اندازه مدال‌هاي دو دوره قبل فقط طلا به دست آوردند. در ميان رشته‌هاي ورزشي حاضر در مسابقات، تيم شناي ايران با كسب 53 مدال بهترين عملكرد را به نمايش گذاشت. رشته تنيس روي ميز نيز با 13 مدال، جزو رشته‌هاي پرمدال اين دوره از رقابت‌ها براي ورزش ايران لقب گرفت. هفت مدال در دووميداني، 4 مدال در كشتي ساحلي و مدال‌هاي رنگارنگ در كاراته، جودو، واليبال و پتانك حاصل تلاش ورزشكاران ايراني در ايالت كاتالونياست.

از نكات جالب كاروان ورزشي كشورمان صددرصد كارگري بودن تمام ورزشكاران اعزامي است. جواد رمضي، رييس فدراسيون ورزش كارگري و آماتوري كشورمان در اين رابطه گفت: «ورزشكاران اعزامي به مسابقات جهاني از دل مسابقات قهرماني كشور انتخاب شدند. ما طبق تقويم ورزشي خودمان مسابقات را برگزار كرده و يك شرط را براي حضور ورزشكاران در اين رقابت‌ها قرار داديم؛ اينكه هيچ ورزشكار حرفه‌اي و ملي حق حضور در مسابقات قهرماني كشور كارگري را ندارد. بر همين اساس تمامي ورزشكاران انتخاب شده عضو جامعه كارگري هستند.»

بازي‌هاي جهاني كارگران از تاريخ يازدهم تا هفدهم تيرماه با حضور 3000 ورزشكار از 42 كشور جهان در تورتوساي اسپانيا برگزار شد. كاروان ورزش ايران با 91 ورزشكار در اين تورنمنت حاضر شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون