• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4411 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

وزرا در حاشيه جلسه هيات دولت چه گفتند؟

بيژن زنگنه وزير نفت:

هيچ ديدار خصوصي با وزير نفت عربستان نداشتم و فقط احوال‌پرسي كرديم. فقط حدود هفت تا هشت ساعت در جلسه اوپك با وزير نفت عربستان دعوا كرديم.

پيش‌تر هم گفتم با چه نيتي برخي اطلاعات {صادرات نفتي} داده مي‌شود. البته اطلاعات درست نيست و اينكه بازنشر مي‌شود هم كار خوبي نيست. اطلاعات مربوط به صادرات نفت با توجه به اينكه در جنگ هستيم، اطلاعات جنگي محسوب مي‌شود و هركس مي‌خواهد آن را منتشر كند بايد با هماهنگي باشد؛ چراكه به منافع ملي آسيب مي‌زند.

امروز ۸۵ درصد جمعيت روستايي و بيش از ۹۳ درصد جمعيت كشور تحت پوشش شبكه گازرساني قرار دارند.

 

محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهوري:

اگر بتوانيم به آنچه منافع ملي ما در برجام تامين مي‌كند برسيم، طبيعي است ما هم در اين زمينه همراهي مي‌كنيم

{واكنش به عملياتي كردن سيستم ماشه در برجام}خود اروپايي‌ها نيز دنبال آن نيستند تا به راحتي از برجام خارج شوند.

اينكه در يك سريال مطالبي را مطرح مي‌كنند كه به گفته نويسنده آن ۸۰ درصد آن حاصل تخيل است، اين سوال ايجاد مي‌شود كه چرا در ابتدا به مردم مي‌گويند كه سريال بر اساس يك موضوع واقعي است و سپس طوري صحنه سازي مي‌كنند كه ذهن مردم را نسبت به موضوعات مختلف مشغول كنند. متاسفانه در سريال گاندو بر اساس گزارشي كه به ما رسيده است جايگاه قوه قضاييه، دبيرخانه و شوراي عالي امنيت ملي در صحنه‌هايي تنزل داده شده است.

با وزارت خارجه‌اي كه امروز در خط مقدم جبهه مقابله با دشمنان است در اين سريال {گاندو} برخورد بدي شده است و همچنين اين اتفاق درباره وزارت اطلاعات كشور نيز افتاده است. در نهايت تلاش شده در ۳۰ قسمتي كه اين سريال به نمايش در آمده، عده‌اي را مسوولان انقلابي و ارزشي و عده‌اي را افراد نفوذپذير و نفوذپرور و غرب‌گرا و وابسته به خارج معرفي كنند. اين دو قطبي كردن مسوولان و جامعه كار بسيار خطايي است.

در جلسه امروز به رييس صدا و سيما {در مورد سريال گاندو} تذكر داده شد.

عبدالناصر همتي، رييس بانك مركزي:

همان‌طور كه شنيده‌ايد خوشبختانه ثبات نسبي در بازار ارز ايجاد شده است.

در فصل بهار مشاهده كرديد تورم كاهنده بوده و نرخ بيكاري خدا را شكر كاهش پيدا كرده است. مي‌توان گفت در مجموع ثبات نسبي در اقتصاد ايجاد شده است كه اميدواريم اين امر باعث رونق بيشتري شود.

از همكاران عزيزم در شبكه بانكي خواهش مي‌كنم در مورد وام ازدواج سختگيري نكنند و طبق آن چيزي كه ابلاغ شده است، عمل كنند.

 

محمد اسلامي، وزير مسكن، راه و شهرسازي:

در حال حاضر خانه‌هاي خالي عاملي شده كه منابع كشور در تله قرار بگيرد. اگر اين خانه‌ها وارد سيستم عرضه شوند، خود به خود به ايجاد رونق توليد و ساخت و ساز در بخش مسكن كمك مي‌كنند.

دولت در هيچ دوره‌اي در بازار اجاره مداخله‌اي نداشته است. قوانين روابط مالك و مستاجر عمدتا ناظر به بخش حقوقي طرفين بوده و هرگز در بخش تعرفه و قيمت وارد نشده است.

محمد جواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات:

موضوع دولت الكترونيك بحث مهمي است. يك موضوع بحث زيرساخت‌هاي دولت الكترونيك است كه در حيطه وظايف وزارت ارتباطات بوده كه تكميل و به بهره‌برداري هم رسيده است. شاخص‌هاي بين‌المللي حاكي از رشد ۲۰ پله‌اي ما در سال گذشته در جهان بوده كه در برنامه ششم توسعه ۳۰ پله بايد پيشرفت
مي‌كرديم.

برخي از موانع ناشي از اين بود كه ساير قوا دولت الكترونيك را مربوط به دولت الكترونيك مي‌دانستند نه حاكميت الكترونيك كه در شوراي فضاي مجازي تبديل به مصوبه‌اي براي همكاري ساير قوا شد. براي اين موضوع يك مركز ملي تعامل‌پذيري تشكيل شد كه دو جلسه آن هم برگزار شده و مصوبات خوبي هم داشته است.

تاكيد آقاي رييس‌جمهور بر اين بوده كه هر ماه يك پروژه و دستاورد دولت الكترونيك را رونمايي كنيم كه تا به حال 4 پروژه سلامت الكترونيك در حضور ايشان به بهره‌برداري
رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون