• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4411 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

توضيح و پوزش

دقت و امانتداري، اگر مهم‌ترين اولويت‌هاي كاري يك روزنامه و روزنامه‌نگارانش نباشد، حتما از اولويت‌هاي اساسي است. ما در سرويس سياسي روزنامه اعتماد نيز همواره به اين مهم باور داريم و خود را بدان مقيد مي‌دانيم. چنانچه اگر امروز مخاطبان ارزشمند اين مطبوعه، به اين روزنامه، اعتماد دارند، به‌واسطه دقت و امانتداري روزنامه‌نگاراني است كه از بدو تاسيس، در آن قلم زده‌اند. با اين همه اما ما روزنامه‌نگاران نيز انسانيم و جايزالخطا و گاهي ناخواسته، مرتكب اشتباهاتي مي‌شويم كه انجام وظايف خطيري كه با افتخار بر دوش مي‌كشيم، به چالش كشيده و ما را شرمنده شما مخاطبان بزرگوار كه بي‌شك مهم‌ترين سرمايه اعتماديد، مي‌سازد.

حجت‌الاسلام غلامحسين محسني‌اژه‌اي روز گذشته در گردهمايي سراسري كارشناسان رسمي دادگستري، ضمن بيان مباحثي درباره كار دشوار قضاوت و وكالت، خطاب به علي بهادري‌جهرمي، رييس مركز وكلا و كارشناسان رسمي و مشاوران خانواده قوه قضاييه، توصيه كرد كه دستگاه‌هاي نظارتي را جدي بگيرد و از آنها نهراسد. با اين حال اما پوشش خبري سخنان قائم‌مقام قوه قضاييه در برخي خبرگزاري‌ها و منابع رسمي خبري، از آن دقت و امانتداري كه بدوا اشاره شد، بي‌بهره بود تا آنجا كه برخي از اين منابع خبري، به ‌اشتباه نام علي بهادري‌جهرمي را «آذري‌جهرمي»، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نوشتند و حتي در تيتر اين اخبار نيز اشتباه را تكرار كردند. ما باتوجه به اهميت موضوع، به‌ويژه به اين دليل كه مي‌پنداشتيم مخاطبِ توصيه آقاي اژه‌اي، وزير جوان دولت بوده، به موضوع پرداختيم و در گزارشي، به ‌دنبال اين پرسش رفتيم كه منظور قائم‌مقام دستگاه قضا از اين توصيه چه بوده است. به اين اعتبار، ضمن تلاشي نافرجام براي پيگيري موضوع از طريق قوه قضاييه، با چند نماينده مجلس ازجمله حميده زرآبادي، رييس كميته ارتباطات كميسيون صنايع مجلس گفت‌وگو كرديم و همزمان در پيامكي به آقاي آذري‌جهرمي موضوع را پيگير شديم كه البته اين مهم، به‌ دليل مشغله آقاي وزير بي‌نتيجه ماند و پاسخي دريافت نشد. درنهايت به اعتبار اعتمادِ به منابع رسمي رسانه‌اي، گزارش در شماره ديروز منتشر شد و وقتي دريافتيم كه جهرمي مدنظر آقاي اژه‌اي، وزير جوان دولت روحاني نبوده كه كار از كار گذشته بود.

اينها البته صرفا شرح ماوقع بود براي شفاف‌سازي درباره اين اشتباه كه طبيعتا مسوول ارتكاب آن، كسي نيست جز ما كه در سرويس سياسي روزنامه اعتماد مشغول خدمتيم؛ بنابراين، بدين‌ترتيب از تمامي مخاطبان عزيز و افرادي كه به‌ نحوي در اين گزارش خطاب قرار گرفته‌اند، پوزش مي‌خواهيم.

سرويس سياسي-عليرضا كيانپور

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون