• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4411 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

سيدمحمدرضا خاتمي متن دفاعيات خود را براي سران قوا ارسال كرد

صبح روز گذشته سيدمحمدرضا خاتمي دفاعيات خود در دادگاه رسيدگي به حوادث انتخابات سال 88 را به روساي قواي سه‌گانه ارسال كرد. به گزارش جماران، متن نامه او خطاب به حسن روحاني، رييس‌جمهوري به شرح زير است:

«جناب آقاي دكتر روحاني

رييس محترم جمهوري اسلامي ايران

با سلام و احترام؛ همان‌گونه كه مستحضريد تاريخ تلخ انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوري همچنان بر سپهر سياست كشور سايه انداخته است. اخيرا با شكايت سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و پيگيري قوه قضاييه، اينجانب به اتهام نشر اكاذيب درخصوص انتخابات سال 88 در دادگاه حاضر گرديده و در مرحله بدوي به دو سال حبس تعزيري محكوم شده‌ام.

اينجانب معتقدم اين دادگاه تاريخي مي‌تواند فصل‌الخطاب يكي از مهم‌ترين چالش‌هاي سياسي كشور باشد و اكنون كه راي دادگاه صادر و ابلاغ شده است با انتشار دفاعيات و دادنامه صادره، جامعه ما به نتيجه‌گيري نهايي خواهد رسيد.

در اين مرحله مايل هستم متن دفاعيات، مستندات و دادنامه صادره را به استحضار جنابعالي برسانم و انتظار دارم آن را دراختيار اعضاي هيات دولت قرار دهيد. مطمئن هستم آگاهي به شيوه‌هاي غيرقانوني به كار رفته در آن انتخابات سبب خواهد شد تا با اتخاذ روش‌ها و وضع قوانين و روش‌نامه‌هاي مناسب كه متضمن شفافيت و پاسخگويي همه اركان انتخابات اعم از مجريان و ناظران و به‌خصوص نهادهاي نظامي مي‌شود ديگر شاهد چنين وضعيت اسفبار و جبران‌ناپذيري نباشيم.»

او همچنين در نامه‌اي خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمين آقاي ابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه، با بيان اينكه پس از 10 سال از برگزاري انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوري، قوه قضاييه براساس شكايت سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، پس از رسيدگي در مرحله بدوي حكم دو سال محكوميت حبس تعزيري اينجانب را صادر كرده است، نوشت: «مي‌دانيد كه سال‌هاست همه معترضين به روند برگزاري آن انتخابات مصر به تشكيل دادگاه علني هستند تا مدارك و مستندات خود را درخصوص تخلف
صورت گرفته ارايه نمايند. اينك اين توفيق نصيب اينجانب شده است و به وسع خود توانسته‌ام بخشي از اين اسناد و دلايل را به دادگاه عرضه كنم، هر چند متاسفانه مورد توجه دادگاه محترم رسيدگي‌كننده قرار نگرفته است. بر اين اساس مايل هستم متن دفاعيات خود را كه علي‌القاعده جنابعالي مي‌بايست در جريان جزييات آن باشيد، تقديم كنم.»

محمدرضا خاتمي همچنين در نامه‌اي به علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي نوشت: «10 سال پس از انتخابات پرحادثه و حديث انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوري اسلامي كه جنابعالي بيش از هر كس در جريان جزييات آن هستيد، اينجانب به اتهام نشر اكاذيب درباره آن انتخابات در دادگاه محاكمه شده‌ام و در مرحله بدوي حكم محكوميت دو سال حبس تعزيري اينجانب صادر شده است.» او در ادامه اين نامه آورده است: «اينك مايل هستم متن كامل دفاعيات را به ضميمه اين نامه تقديم كنم تا دراختيار وكلاي محترم ملت قرار گيرد تا اولا: به شيوه‌هاي مداخله‌گرانه در انتخابات بيشتر آشنا شوند و در صورت لزوم با وضع و اصلاح قوانيني كه باعث شفافيت و پاسخگويي مجريان و ناظران مي‌شود، اهتمام كنند. ثانيا: از اختيارات قانوني خود براي واكاوي دقيق و كامل انتخابات 88 استفاده نمايند تا ان‌شاءالله اين زخم 10 ساله التيام يابد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون