• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4411 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

شما هم مقصريد سردار

آنها شما را در مقام پاسخگو مي‌بينند نه مدعي.

واقعيت اين است كه اين نگاه چندان هم بيراه نيست چون خود شما تنها در سه ماه اخير پاي شماره‌گذاري نزديك به 50 هزار پرايد را امضا زده‌ايد. اگر واقعا پرايد ارابه مرگ است چطور راضي شديد پنج ميليون پرايد را شماره‌گذاري كنيد و همين الان هم به شماره‌گذاري آن ادامه ‌دهيد؟ آيا اين شماره‌گذاري جز زدن مهر تأييدي به ايمني و به سالم بودن اين خودرو و فرستادن آن زير پاي مردم است؟ يا اگر شما اين ماشين را شماره نمي‌كرديد هيچ قدرتي قادر بود آن را راهي بازار كند؟

نكته ديگري را نيز نبايد از نظر دور بداريد. در اين شرايط گفتن اينكه پرتيراژترين ماشين كشور ارابه مرگ است و پليس هم درباره آن مسووليت ندارد آيا تأثيري جز ناامن كردن فكر و زندگي 5 ميليون خانوار دارد كه بندگان خدا با پرايد كار و زندگي و تفريح مي‌كنند؟ آيا حرف شما باعث خالي كردن دل آنها نمي‌شود؟ اين مردم با اعتماد به كشور و دولت و پليس‌شان اندوخته سال‌ها جان‌كندشان را به يك ماشين تبديل كرده‌اند؟ ارزان هم اين به تعبير شما ارابه مرگ را زير پا نينداخته‌اند.

اغلبشان در حالي كه ماهيانه يك و نيم ميليون تومان حقوق مي‌گيرند 50 ميليون تومان سرمايه جمع كرده‌اند و با ذوق و شوق ماشيني خريده‌اند كه حالا فهميده‌اند در اصل ارابه مرگ است؟

متواضعانه بايد خدمتتان عرض كنيم اين دست اظهارنظرها نه‌تنها كمكي به بهبود شرايط تصادفات در ايران نمي‌كند بلكه بيش از هر چيز مردم را به دولت و پليس بي‌اعتماد مي‌كند و همين اندك اميد به زندگي را موقع پرايد‌سواري از ايشان سلب مي‌كند.

طبيعتا 32 نهاد ديگري كه جنابعالي به‌درستي به آن اشاره كرده‌ايد هم در كنار پليس در اين باره مسووليت دارند و در اين ميان انداختن توپ به زمين يكديگر نه دردي از مردم دوا مي‌كند و نه بار مسووليت هيچ‌يك از دست‌اندركاران عزيز و خدوم را كم مي‌كند. تنها چيزي كه در اين باره اهميت دارد اين است كه در حال حاضر سالانه 17 هزار ايراني به دليل خطاي انساني، ناامن بودن خودرو و مشكلات راه‌ها جان‌شان را از دست مي‌دهند و صدها هزار نفر هم براي هميشه معلول مي‌شوند؛ در اين ميان هم همه از قطعه‌ساز گرفته تا خودروساز و سازمان استاندارد و پليس و راننده‌اي كه مرتكب خطا مي‌شود مقصر هستند يكي كمتر، يكي بيشتر.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون