• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4414 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۴ تير

فراكسيون اميد در واكنش به اظهارات ابوترابي نامه نوشت

از قاچاق نفت تا فساد 50 هزار ميلياردي

ديروز بعد از دو هفته تعطيلات سه فراكسيون سياسي مجلس روز پركاري را پشت سر گذاشتند. فراكسيون مستقلين ولايي ميزبان «بيژن نامدار زنگنه» وزير نفت بودند و وزير بهداشت هم در فراكسيون نمايندگان اصولگراي ولايي گزارشي از فساد 50 ميلياردي ارايه كرده است. از سوي ديگر فراكسيون اميد در نامه‌اي به هيات رييسه مجلس نسبت به اظهارات برخي نمايندگان كه ادعا كرده بودند برخي نمايندگان آپارتمان مي‌گيرند و از استيضاح وزير منصرف مي‌شوند، واكنش نشان دادند.

قاچاق نفت از سوي حراست وزارتخانه

غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي، نايب رييس كميسيون مستقلين درباره جزييات اين جلسه به خانه ملت مي‌گويد: وزير اعلام كرد امكان ارايه گزارش درخصوص نحوه شكستن تحريم‌ها را ندارد و اين موضوع باعث شده تا برخي از افراد در داخل كشور دچار نااميدي شوند. او از قول وزير مي‌گويد: «امريكا هيچگاه نمي‌تواند با اعمال فشار فروش نفت ايران را به صفر برساند زيرا به راهكارهاي بسيار خوبي براي صادرات نفت دست پيدا كرده‌ايم، عده بسيار زيادي به دنبال غارت نفت از كشور ايران هستند.» اين نماينده مردم در مجلس با بيان اينكه وزير نفت درخواست داشت كه رسانه‌ها تا موضوعي مستند نشده بر عليه وزارت نفت منتشر نكنند زيرا اين وزارتخانه جبهه اول مبارزه با فساد و صادرات نفت و ميعانات نفتي است. جعفرزاده مي‌گويد: در نشست فراكسيون مجاب شديم كه بايد به اين وزارتخانه كمك كنيم و وزارت نفت نمي‌تواند در دو جبهه داخلي و خارجي به صورت همزمان بجنگد. نكته قابل توجه آنجا بود كه جعفرزاده از قول زنگنه به قاچاق نفت از سوي حراست وزارتخانه نفت اشاره مي‌كند. او مي‌گويد: تعدادي از عوامل حراست وزارت نفت اقدام به قاچاق نفت مي‌كردند كه مدير كل حراست به اين موضوع پي ‌برده و با آنها برخورد كرده است. در شرايط كنوني كشور برخي افراد قصد دارند جيب خود را به هر طريقي با وجود تحريم‌ها پركنند.

فساد 50 هزار ميلياردي در نظام پزشكي

سيدحسين نقوي حسيني، سخنگوي فراكسيون نمايندگان ولايي به جزييات جلسه ديروز اين فراكسيون با وزير بهداشت مي‌پردازد. آن طور كه نقوي‌حسيني گفته سعيد نمكي درباره آنچه در وزارت بهداشت مي‌گذرد گفته است: «وزارت بهداشت و درمان را با حدود ۲۰ هزار ميليارد تومان بدهي تحويل گرفتم.» او مي‌گويد: «فساد در حوزه دارو به ‌طور زجرآور حاكم بود به نوعي كه در سال ۹۷ سياستگذاري واردات دارو، صنعت توليد دارويي داخلي را نابود كرد و بهم ريختگي در وزارت بهداشت آنچنان بود كه من طي همه سال‌هاي بعد از انقلاب دستگاهي به اين آشفتگي نديده بودم.» سعيد نمكي مي‌گويد: «وزير بهداشت و درمان در اين نشست گفت كه وزارتخانه‌اي را با ۱۷ ماه بدهي به تامين اجتماعي تحويل گرفتم، پرونده الكترونيكي سلامت پنج سال روي زمين باقي مانده بود اما طي سه ماه وضعيت پرداخت بدهي‌ها را تعيين تكليف و پرونده‌هاي الكترونيك را آغاز و افتتاح كرديم.» وزير بهداشت درباره اين جلسه مي‌گويد: « امروز همه مردم پرونده الكترونيكي با كد ملي دارند، اين وضع سبب شده تا ۵۰ درصد هزينه‌هاي بهداشت و درمان كم شود، نمكي همچنين به حادثه سيل اخير اشاره كرد و گفت در طول اين حادثه حتي يك بيماري اپيدمي نداشتيم و اين افتخار حوزه بهداشت و درمان است.» او در اين جلسه گفته است: «اين وزارتخانه با ۲۰ هزار ميليارد تومان كسري وارد سال ۹۸ شده اما با اين شرايط اقدامات مهمي را رقم زده است. همچنين به ۹۰ هزار نفري كه در سال ۹۶ به خاطر فشار خون جان خودشان را از دست دادند، اشاره كرد و گفت به اين خاطر برنامه ملي كنترل فشار خون را اجرا و بر اساس آن دو ميليون و ۷۰۰هزار نفر داراي فشار خون بالا مشخص شدند كه تحت درمان قرار گرفتند.» سخنگوي فراكسيون ولايي مي‌گويد وزير بهداشت به مساله مبارزه با فساد هم اشاره كرده است. او از يك فساد 50 هزار ميلياردي در نظام پزشكي خبر داده و گفته است: نمي‌دانيم يك ميليارد دلار تجهيزات پزشكي را كجا هزينه كردند و چطور اين هزينه انجام شده است؛ ۸۰ ميليارد تومان هزينه رسانه‌اي عليه وزارت بهداشت صورت گرفته كه اين مافياي فساد قدرتمند است اما وزارت بهداشت اجازه نمي‌دهد بيت‌المال به دست اين افراد بيفتد.

نامه فراكسيون اميد و معاوضه آپارتمان

«برخي نمايندگان براي انصراف از استيضاح‌ها آپارتمان گرفته‌اند» اين جمله‌اي است كه يك هفته پيش نماينده نجف‌آباد بر زبان مي‌آورد موضوعي كه واكنش‌هاي متفاوتي را در بر داشته است. در اين راستا فاطمه سعيدي، سخنگوي فراكسيون اميد در گفت‌وگو با ايسنا از ارسال نامه‌اي به هيات رييسه خبر مي‌دهد. او مي‌گويد: در اين نامه درخواست كرديم اگر اين ادعا صحيح است نام نمايندگاني كه آپارتمان دريافت كرده‌اند متتشر شود و اگر مانند بقيه ادعاهاي برخي نمايندگان اين ادعا هم كذب است هيات رييسه براي اعاده حيثيت از شأن مجلس و نمايندگي مردم اقدام موثري انجام دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون