• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4414 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۴ تير

اعتراض كانديداها به فدراسيون وزنه‌برداري

22 راي كافي نيست

16 تير انتخابات وزنه‌برداري برگزار شد. در اين انتخابات علي مرادي با كسب 22 راي از 43 راي ماخوذه براي 4 سال رياست فدراسيون را به دست آورد. مرادي در رقابت با سجاد انوشيرواني، محمدرضا آخوندي و فرشاد غزاليان كه به ترتيب 11، 8 و 2 راي به دست آوردند، كرسي رياست را تصاحب كرد. صورت‌جلسه پاياني انتخابات و امضاي اعضا نشان داد كه همه‌ چيز روال طبيعي خود را طي كرده است. گرچه بعد از انتخابات انوشيرواني در يك جمله كوتاه سعي كرد در صحت انتخابات تشكيك كند اما جمله او كه گفته بود «همه‌ چيز از پيش تعيين شده بود» با پيگيري خاصي از طرف رسانه‌ها و مسوولان مواجه نشد و به بايگاني پيوست. اما آنچه تا دو روز قبل براي اصحاب وزنه‌برداري تعجب‌برانگيز شده بود، عدم امضاي حكم مرادي توسط وزير ورزش و جوانان بود. اين عدم امضاي حكم شائبه‌هايي در مورد انتخابات وزنه‌برداري به وجود آورد تا اينكه در نهايت مشخص شد، كانديداهاي حاضر در انتخابات با ارسال نامه‌اي به وزير خواهان ابطال انتخابات چند روز پيش و برگزاري مجدد راي‌گيري شده‌اند.

محور نامه معترضين به انتخابات، ابهام در اكثريت مطلق راي علي مرادي عنوان شده است. آن‌ طور كه در قانون آمده طبق ماده يك بند 12 آيين‌نامه انتخابات فدراسيون‌هاي ورزشي، برنده انتخابات بايد اكثريت مطلق آرا را به دست آورد؛ يعني نصف به اضافه يك راي. روز 16 تير در مجمع انتخابات وزنه‌برداري 43 نفر حاضر بودند و نصف اين افراد به اضافه يك مي‌شود 22.5 راي و چون راي نصفه در انتخابات نداريم، برنده انتخابات بايد 23 راي به دست مي‌آورد و اين در حالي است كه مرادي با 22 راي به عنوان برنده انتخابات معرفي شد، يعني بدون كسب اكثريت مطلق. همين مساله اعتراض كانديداها را به دنبال داشته و اين افراد با ارسال نامه‌اي به مسعود سلطاني‌فر، درخواست ابطال انتخابات را مطرح كرده‌اند. در نامه كانديداهاي معترض چنين آمده است: «امضاكنندگان اين نامه تقاضاي استيفاي حقوق از دست رفته‌شان را داشته و درخواست تجديد مجمع را دارند. در اين مجمع يا دو نفر حائز بيشترين راي با يكديگر رقابت كنند يا به طور كلي راي‌گيري در مجمع بين كانديداها صورت گيرد.» در پايين نامه اسامي سجاد انوشيرواني، كورش باقري، نصرت‌الله عابديني، فرشاد غزاليان، محمدرضا آخوندي و حسين رضازاده به چشم مي‌خورد.

بعد از اعلام شكايت كانديداها، ‌مديركل دفتر امور مشترك فدارسيون‌هاي ورزشي وزارت ورزش و جوانان اعلام كرد كه مجمع انتخاباتي فدراسيون وزنه‌برداري بدون هيچ ابهامي و بر اساس مقررات برگزار شده است. ‌سيدمحمد شروين اسبقيان روز يكشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره اعتراض نامزدهاي انتخابات فدراسيون وزنه‌برداري و تاخير در صدور حكم رياست علي مرادي گفت: «تاخيري در اين باره وجود ندارد و حكم وي از سوي وزير ورزش و جوانان و پس از طي مراحل اداري به زودي امضا مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون