• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4421 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ مرداد

رهبر انقلاب در ديدار هيات حماس:

از مواضع خود كوتاه نمي‌آييم

رهبر معظم انقلاب با بيان اينكه «يكي از علت‌هاي مهم دشمني با ايران، موضوع فلسطين است»، تاكيد كردند كه جمهوي اسلامي از موضع خود در قبال حمايت از آرمان فلسطين كوتاه نمي‌آيد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي صبح روز گذشته در ديدار هياتي عاليرتبه از جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس)، قضيه فلسطين را قضيه اول و مهم‌ترين مساله دنياي اسلام دانستند و با تمجيد از ايستادگي و مقاومت شگفت‌آور مردم فلسطين و گروه‌هاي مقاومت از جمله حماس تاكيد كردند: پيروزي بدون مقاومت و مبارزه به دست نمي‌آيد و ما بر اساس وعده تخلف ناپذير الهي معتقديم كه موضوع فلسطين قطعا به نفع مردم فلسطين و دنياي اسلام، تمام خواهد شد.

در ابتداي اين ديدار صالح العاروري، نايب‌رييس دفتر سياسي حماس نامه اسماعيل هنيه، رييس دفتر سياسي حماس را تقديم رهبر معظم انقلاب كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با قدرداني از مواضع بسيار خوب و مهم آقاي اسماعيل هنيه در اين نامه گفتند: حماس در قلب حركت فلسطين قرار دارد همان‌گونه كه فلسطين در قلب حركت دنياي اسلام قرار گرفته است. ايشان ايستادگي و مقاومت مردم غزه و ساكنان ساحل غربي رود اردن را بشارت‌دهنده فتح و پيروزي خواندند و افزودند: خداوند به كساني كه ثابت‌قدم در راه او ايستادگي كنند، وعده ياري و پيروزي داده است و البته تحقق اين وعده الزاماتي دارد كه از مهم‌ترين آنها جهاد و مبارزه و تلاش خستگي ناپذير در ابعاد مختلف سياسي، فرهنگي، فكري، اقتصادي و نظامي است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران در قضيه فلسطين با هيچ كشوري در دنيا رودربايستي ندارد، خاطرنشان كردند: ما همواره ديدگاه خود را درباره فلسطين به‌طور صريح و شفاف اعلام كرده‌ايم و حتي در عرصه بين‌المللي كشورهاي دوست ما كه در اين زمينه با آنها اختلاف‌نظر داريم، مي‌دانند كه جمهوري اسلامي در قضيه فلسطين كاملا جدي است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: يكي از علت‌هاي مهم دشمني با جمهوري اسلامي ايران، موضوع فلسطين است اما اين دشمني‌ها و فشارها موجب نخواهد شد كه ايران از مواضع خود در موضوع فلسطين كوتاه بيايد، زيرا حمايت از فلسطين يك مساله اعتقادي و ديني است. ايشان تاكيد كردند: اگر دنياي اسلام به ‌صورت متحد بر موضوع فلسطين ايستادگي مي‌كرد، اكنون شرايط بهتري داشت و دوري برخي كشورهاي دنباله‌رو امريكا همچون عربستان سعودي از موضوع فلسطين يك حماقت بود زيرا اگر از فلسطين حمايت مي‌كردند، مي‌توانستند در مقابل امريكا، امتياز بگيرند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه بر اساس سنت الهي، پيروزي مردم فلسطين و بازگشت اين سرزمين مقدس به دنياي اسلام، موضوع عجيب و غيرقابل تحقق نيست، گفتند: ۴۰ سال قبل كسي باور نمي‌كرد در ايران كه مركز نفوذ و اميد امريكايي‌ها بود، يك حكومت ديني بر سركار بيايد و سفارت اسراييل در تهران به سفارت فلسطين تبديل شود اما اين موضوع غيرقابل باور محقق شد، بنابراين تحقق موضوعاتي كه در ظاهر عجيب به نظر مي‌رسند، امكان‌پذير است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: اينكه آقاي سيدحسن نصرالله مي‌گويد من ان‌شاءالله در مسجدالاقصي نماز مي‌خوانم، براي ما يك اميد كاملا عملي و قابل تحقق است.

ايشان با تاكيد بر اينكه يكي از الزامات تحقق اين اميد، همان مواضع مستحكم و ايستادگي است كه آقاي هنيه در نامه خود به آن اشاره كرده است، گفتند: اگر همه ما به وظايف خود عمل كنيم، وعده الهي قطعا محقق خواهد شد. رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به طرح خيانت‌آميز «معامله قرن» تاكيد كردند: هدف از اين توطئه خطرناك، از بين بردن هويت فلسطيني در ميان آحاد مردم و جوانان فلسطيني است كه بايد با همين نقطه اصلي، مقابله كرد و نگذاشت كه آنها با استفاده از پول، هويت فلسطيني را از بين ببرند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه مقابله با اين طراحي نيازمند كارهاي تبليغاتي و فرهنگي و فكري است، افزودند: يك راه ديگر مقابله با اين توطئه اين است كه مردم فلسطين، احساس پيشرفت كنند كه اين موضوع تا به حال به لطف خداوند اتفاق افتاده است. ايشان خاطرنشان كردند: در سال‌هاي نه چندان دور، فلسطيني‌ها با سنگ مبارزه مي‌كردند، اما امروز به جاي سنگ، مجهز به موشك‌هاي نقطه‌زن هستند و اين، يعني احساس پيشرفت.

حماس هميشه قدردان حمايت جمهوري اسلامي است

در اين ديدار صالح العاروري، نايب‌رييس دفتر سياسي حماس ضمن ابلاغ سلام و تحيات اسماعيل هنيه و مردم فلسطين خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كرد: همان‌گونه كه جنابعالي اشاره كرديد، ما معتقديم براساس وعده الهي قدس و فلسطين از چنگال صهيونيست‌ها آزاد خواهد شد و همه مجاهدان و امت اسلامي، در مسجدالاقصي نماز خواهند خواند.

نايب‌رييس دفتر سياسي حماس با اشاره به مواضع قاطع امام خميني(ره) در حمايت از موضوع فلسطين، پيش و پس از پيروزي انقلاب و همچنين مواضع صريح رهبري گفت: ما همواره قدردان حمايت‌هاي هميشگي و غيرقابل تغيير جمهوري اسلامي از مردم فلسطين بوده و هستيم.

صالح العاروري با اشاره به دشمني‌هاي امريكا و رژيم صهيونيستي با جمهوري اسلامي و تحريم‌ها و تهديدها خاطرنشان كرد: ما به عنوان حركت مقاومت و جنبش حماس همبستگي خود را با جمهوري اسلامي ايران اعلام و تاكيد مي‌كنيم هرگونه اقدام خصمانه در مورد ايران در واقع اقدام خصمانه بر ضد فلسطين و جريان مقاومت است و ما خود را در خط مقدم حمايت از ايران مي‌دانيم. او با اشاره به توانايي‌هاي دفاعي جريان مقاومت در فلسطين افزود: پيشرفت‌هاي دفاعي حماس و ديگر گروه‌هاي مقاومت به هيچ‌وجه قابل مقايسه با سال‌هاي گذشته نيست و امروز تمام سرزمين‌هاي اشغالي و مراكز اصلي و حساس صهيونيست‌ها در تيررس موشك‌هاي مقاومت فلسطين قرار دارند.

نايب‌رييس دفتر سياسي حماس با اشاره به طرح «معامله قرن» آن را خطرناك‌ترين توطئه براي از بين بردن هويت فلسطيني دانست و گزارشي از آخرين تحولات و وضعيت غزه و سرزمين‌هاي ساحل غربي رود اردن بيان كرد.

در پايان اين ديدار، هيات حماس تابلوي منقش به تصويري از مسجدالاقصي را به رهبر معظم انقلاب اسلامي تقديم كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون