• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4424 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۵ مرداد

الياس حضرتي در ديدار با دبيران احزاب اصلاح‌طلب قزوين هشدار داد

ائتلاف افراطيان داخل و خارج عليه اصلاحات

الياس حضرتي، رييس اصلاح‌طلب كميسيون اقتصادي مجلس و قائم‌مقام حزب اعتماد ملي كه پايان هفته گذشته را در قزوين پشت سر گذاشت و در جمع دبيران احزاب اصلاح‌طلب اين استان سخنراني كرد، با اشاره به برخي ازمهم‌ترين مشكلات و كاستي‌ها در اداره كشور، حركت به سوي تحزب را از جمله مهم‌ترين راهكارهاي حل اين مشكلات برشمرد و در عين حال هشدار داد: «جرياني افراطي در داخل كه معتقد است به زور بايد عمل كرد و هيچ تحولي را برنمي‌تابد، با جريان افراطي خارج از كشور در زدن اصلاح‌طلبان ائتلاف كرده‌اند.» اين نماينده مردم تهران در مجلس با تاكيد بر اينكه طبيعتا جريان اصلاحات نيز مرتكب اشتباهاتي شده است، گفت: «انقلاب زودرسي بدون اينكه نيروهاي‌مان تجربه حضور در مراكز قدرت را داشته باشند، رخ داد و به دست مردم افتاد و با تفسير غلط از شعار نه شرقي، نه غربي، فكر كرديم از تجربيات غرب و شرق نبايد استفاده كرد.» او اضافه كرد: «اما الان كه تجربه داريم، اگر در برخي رويكردها تامل و بازنگري نكنيم، قطعا نتيجه‌اي جز تخريب بيشتر و از بين رفتن منابع و نابودي كشور ندارد. اصلاح‌طلبي مي‌گويد در روش‌هاي مديريتي و خطاهايي كه شده، بايد بازنگري و اصلاح كرد.»

حضرتي با تاكيد بر اينكه اصلاح‌طلبان، خود را صاحب انقلاب و خدمتگزار مردم مي‌دانند، خاطرنشان كرد: «ما موثريم اما دو طيف افراطي در ائتلافي خواسته و ناخواسته تصميم گرفته‌اند اصلاحات را بزنند. اين گاهي از صداوسيما بروز مي‌كند، گاهي خودسرها، گاهي وزارتخانه‌ها و....» عضو هيات رييسه فراكسيون اميد مجلس با بيان اينكه برخي از اين جريان‌ها «سعي مي‌كنند چهره انقلاب را خراب كنند»، گفت: «كساني هستند كه هيچ تحولي را برنمي‌تابند، نه با انتخابات موافق هستند، نه به مجلس معتقدند، نه با تحول در نگاه فقيهانه باتوجه به مقتضيات زمان و مكان و فقط معتقدند بايد به زور عمل كرد و حتي بايد مردم را به زور به بهشت برد. اين تفكر افراطي كه جز من كسي محق نيست، متشكل شده و با جريان افراطي خارج كشور هم ائتلاف پيدا كرده و ائتلاف‌شان زدن اصلاح‌طلبان است.»

قائم‌مقام حزب اعتماد ملي در ادامه با انتقاد نسبت به تخريب فراكسيون اميد از همان روزهاي نخست مجلس بر سياليست سياست تاكيد كرد و گفت: «من جزو منتقدان دولت روحاني هستم و در جريان استيضاح وزير پيشين اقتصاد گفتم روحاني و جهانگيري بايد اينجا پاسخگو باشند. اما ديدگاه روحاني به ما نزديك‌تر بود و در مقابل فرد ديگر از او حمايت كرديم. روحاني برجام را با همه مصيبت‌ها و بحث‌ها در نهادهاي مختلف به سرانجام رساند. از ديد هسته‌هاي افراطي، برجام سند خيانت است و به كمتر از اعدام عاملان آن راضي نيستند!» او تصريح كرد: «نمي‌شود دستاوردها را نبينيم و صفر تلقي كنيم. زمان احمدي‌نژاد من به عنوان مديرمسوول روزنامه هر روز دادسرا بودم. الان اصلا اين‌طور نيست. كسي حداقل در دولت كاري ندارد و دستگاه قضايي هم كه گاهي سوالي دارد، بسيار محترمانه برخورد مي‌كند.» او در بخش ديگري از سخنانش نيز به اين موضوع اشاره كرد و گفت: «در 8 سال دولت احمدي‌نژاد فعاليت سياسي بسيار سخت شده بود و فعالان سياسي در خفا جلسه مي‌گذاشتند و جلوي يك نشست ساده را مي‌گرفتند.» حضرتي در عين حال به برخي ايرادهاي كار دولت فعلي نيز اشاره كرد و با تاكيد بر نقد اصلاح‌طلبان به نواقص كار روحاني در بحث نيروي انساني گفت: «ما از دولت حمايت كرديم اما نقد هم داريم.»

نايب‌رييس شوراي‌ عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان ضمن تاكيد بر نقش تحزب در توسعه سياسي و اقتصادي خاطرنشان كرد: «ماموريت حزب فقط دادن ليست نيست. حزب مجموعه افراد با تفكر مشخص است. يك حزب بايد هر روز جلسه داشته باشد. نماينده بايد به حزب وصل باشد كه هدايت شود تا خطا نكند. حزب هم مي‌گويد تو به اعتبار ما به مجلس رفتي و بايد درست عمل كني.» قائم‌مقام حزب اعتماد ملي همچنين تاكيد كرد: «احزاب اصلاح‌طلب با هم اشتراكاتي دارند و بايد بر اساس اين اشتراكات كنار هم كار كنند.» او تصريح كرد: «تا زماني كه نظام حزبي حاكم نشده، همه متضرر مي‌شويم.» او ضمن تاكيد بر جديت حزب اعتماد ملي در رابطه با انتخابات مجلس يازدهم، از آغاز به كار كميته انتخابات اين تشكيلات سياسي اصلاح‌طلب به رياست محمدجواد حق‌شناس خبر داد و گفت: «در جريان اصلاحات تاكنون بحثي از ائتلاف با گروه‌هاي ديگر نشده است. ما ليستي خواهيم داشت، اگر اين ليست رد شود، ليست ديگري خواهيم داشت اما فاصله بين اين دو ليست زياد نيست، ولي اگر همه را رد كردند، ديگر حرجي بر ما نيست. وصله و پينه نمي‌زنيم.»

حضرتي همچنين به تشريح آخرين وضعيت حصر پرداخت و گفت كه در ماه‌هاي گذشته با تدبير دوستان، گشايش‌هايي شده و اميدواريم با تدبير بيشتر، اين مساله كه براي نظام زيان است، به كلي برطرف شود.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملي همچنين در اين سفر با حضور در جلسه شوراي مركزي حزب اعتماد ملي استان قزوين، پس از ابلاغ حكم ادامه فعاليت مصطفي حسين‌زاده به عنوان دبير حزب اعتماد ملي استان قزوين گفت: «مردم در شرايطي هستند كه به ‌دليل فشارهاي خارجي و بي‌تدبيري‌هاي داخلي مشكلات زيادي را تحمل مي‌كنند و حالا اينكه فردي فراتر از تحمل اين مشكلات مي‌گويد مي‌خواهم يك فعاليت اجتماعي هم بكنم و يك حضور سازمان‌يافته تحت‌عنوان حزب هم داشته باشم، فوق‌العاده قابل ‌ستايش است؛ به‌ ويژه در «اعتماد ملي» كه بزرگ اين حزب سال‌هاست در حصر است، اما اعضاي حزب همچنان وفادارند و در مسيري كه او مشخص كرده، حركت مي‌كنند.» نايب‌رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان، بار ديگر حزب را راه‌حل كشور عنوان كرد و گفت: نظام حزبي بايد در كشور حاكم شود. به احزاب درست ميدان بدهند و بار حكومت را به دوش آنها بگذارند.

حضرتي با اشاره به ديدار روساي كميسيون‌هاي مجلس با آيت‌الله جنتي خاطرنشان كرد: «در دنيا احزاب هستند كه كانديداها را رد يا تاييد مي‌كنند و عموما افراد حزبي راي مي‌آورند و مي‌توانيد يقه رييس حزب را بگيريد، چراكه نظارت در دنيا، درون حزب صورت مي‌گيرد.» او حكومت را امري جدي دانست و تاكيد كرد: «علت اين مشكلات آن است كه حكومت را جدي نمي‌گيريم. بنابراين احزاب بايد براي اداره حكومت‌ها ورود كنند. در دنيا سال‌ها جنگيده‌اند و فكر كرده‌اند تا رسيده‌اند به نظام حزبي و در ايران هم بايد به همين سمت برويم.» قائم‌مقام حزب اعتماد ملي انتقاد اصلاح‌طلبان به حكومت را نشاني از اوج وفاداري به نظام و انقلاب دانست و گفت: «ما اين نقدها را داريم و ايراداتي را وارد مي‌دانيم و ما اگر باشيم، به شكل بهتري اداره مي‌كنيم.»

 

ابراز اميدواري عليخاني نسبت به رفع‌ حصر كروبي

حجت‌الاسلام قدرت‌الله عليخاني، نماينده پيشين مجلس و از جمله بزرگان جريان اصلاحات در استان قزوين نيز كه در اين جلسه حضور داشت، نسبت به فعاليت گسترده‌تر حزب اعتماد ملي در آينده ابراز اميدواري كرد و گفت: «احزاب زيادي هستند اما حزبي كه در راسش افرادي مثل كروبي باشند، نداريم و اميدوارم زودتر موانع برطرف شود و آقاي كروبي را در جمع دوستان ببينيم.» عليخاني در ادامه بر تعهد تشكيلاتي تمامي اعضاي يك حزب تاكيد كرد و گفت: «اگر اصلاح‌طلبيم، ديگر اصلاح‌طلبيم و نمي‌توانيم فردا حرف ديگري بزنيم.» اين نماينده پيشين مجلس خاطرنشان كرد: «حامي اين دولت بوديم و هستيم اما منتقد هم هستيم. بيشتر وزرا بد عمل كردند. حاميان روحاني در همه استان‌ها كنار گذاشته شدند و دولتي‌ها باعث شدند حاميان دولت كنار بروند.»


اصلاح‌طلبان براي انتخابات ليست مي‌دهند، اگر رد صلاحيت شدند، ليست ديگري مي‌دهند كه فاصله زيادي با ليست اول ندارد ولي اگر همه را رد كردند، ديگر حرجي بر ما نيست و وصله و پينه نمي‌زنيم

در دنيا احزاب هستند كه كانديداها را رد يا تاييد مي‌كنند . تا زماني كه نظام حزبي حاكم نشده، همه متضرر مي‌شويم . ماموريت حزب فقط دادن ليست نيست

سياست گاهي ميدان واقعيت‌هاي تلخ است

مشكلات امروزمان به اين دليل است كه حكومت‌داري را جدي نمي‌گيريم

در ماه‌هاي گذشته گشايش‌هايي در وضعيت حصر رخ داده و اميدواريم اين مساله كه براي نظام زيان است، به كلي برطرف شود

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون