• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4432 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ مرداد

لاريجاني گرفتن مجوز از سران قوا براي انتقال شركت بازرگاني دولتي را رد كرد

عضو كميسيون كشاورزي مجلس گفت: روحاني براي انتقال شركت بازرگاني دولتي از وزارت جهاد كشاورزي به وزارت صمت از شوراي هماهنگي سران قوا مجوزي نگرفت.

عبدالله حاتميان عضو كميسيون كشاورزي مجلس در پاسخ به اينكه آيا انتقال شركت بازرگاني دولتي از وزارت جهاد كشاورزي به وزارت صمت با تاييد شوراي هماهنگي سران قوا و تاييد مقام معظم رهبري صورت گرفته است، گفت: در جلسه‌اي آقاي لاريجاني رييس مجلس در اين باره نقل كرد كه آقاي روحاني به دنبال تشكيل وزارت بازرگاني بود. پس از آنكه نشد، موضوع را در شوراي هماهنگي سران قوا مطرح كردند و پس از آنكه آنجا هم جوابي نگرفته بود رفته و اجازه گرفته است. او در پاسخ به اينكه اگر آقاي رييس‌جمهور براي انتقال شركت بازرگاني دولتي از وزارت جهاد به وزارت صمت مجوزي از سوي سران سه قوه نداشته پس چطور اين شركت را منتقل مي‌كند، گفت: استنباط من اين است اگر انتقال شركت بازرگاني دولتي اكنون بدون اجازه و ورود مجلس انجام شده نشان مي‌دهد كه آقاي روحاني مجوز اين كار را گرفته است.

حاتميان با بيان اينكه در هر صورت انتقال شركت بازرگاني دولتي عبور از قانون است، گفت: چنين اقدامي بخش توليد را با مشكل مواجه مي‌كند. نماينده مردم درگز در پاسخ به اينكه آقاي روحاني گفته بودند تشكيل وزارت بازرگاني براي كشور رفاه مي‌آورد و مردم با آرامش زندگي مي‌كنند، افزود: تنظيم بازار يك مساله فوق تخصصي است و نمي‌توان بدون در نظر گرفتن زنجيرهاي قبلي در آن موفق بود. آموزش توليد، صنايع تبديلي و در كنار آن تكميل زنجيره ارزش بايد قبل از تنظيم بازار انجام شود.

او گفت: با ناديده گرفتن قانون انتزاع و انتقال شركت بازرگاني دولت از وزارت جهاد به وزارت صمت عملا توليدكننده را خلع يد كرده‌اند و وزارت جهاد كشاورزي بي‌اختيار شده است و به كسي مسووليت داده‌اند كه در شرايط بحراني نخستين چيزي كه به ذهنش مي‌رساند واردات است كه در اين حالت ريشه خودكفايي را در كشور خواهند زد. عضو كميسيون كشاورزي مجلس با بيان اينكه ناديده گرفتن توليد در كشور همان بلايي را كه واردات از چين به سر ما آورد تكرار مي‌كند، گفت: واردات انواع كفش‌هاي چيني صنعت كفش كشور ما را از بين برد. دامپينگ‌هايي كه در اين زمينه صورت گرفت باعث شد كه هر فرد توليدكننده‌اي كه احساس وظيفه مي‌كرد تا با حداقل حاشيه‌ سود به توليد ادامه دهد نااميد شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون