• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4432 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ مرداد

آسمان شيراز 14 ساعت شاهد حريق هتلي بلندمرتبه بود

گروه اجتماعي| پس از حريق سفره‌خانه‌اي در تهران كه 4 نفر در آن جان باختند دو آتش‌سوزي در پايتخت و شيراز در صدر اخبار قرار گرفت. هتل نيمه‌كاره آسمان شيراز كه فعالان ميراث ‌فرهنگي مدت‌ها بر سر ساخت آن بحث داشتند و حريق در ساختمان وزارت نفت. ماجراي وزارت نفت به سرعت به سوژه‌اي براي برخي خبرگزاري‌هاي منتقد دولت هم تبديل شد.

 

14 ساعت جدال با حريق ‌

آتش‌سوزي حوالي ساعت 11:30 صبح شنبه در هتل نيمه‌كاره آسمان شيراز باعث شد تا بخش اعظمي از نيروهاي آتش‌نشاني اين شهر بيش از 14 ساعت درگير اين حريق بزرگ شوند. پيش‌بيني مي‌شود با اطفاي كامل حريق، حدود چهار ساعت ديگر تجمع دود شديد در زيرزمين اين هتل نيز تخليه شود. اين آتش كه از طبقه منفي 1 و 2 هتل آسمان شيراز واقع در خيابان رودكي آغاز شده بود به سرعت گسترش پيدا كرد و تا روز بعد مهار آن به طول انجاميد. با طولاني شدن روند اطفاي آتش‌سوزي بيم ناپايداري و سقوط اين سازه ۱۸‌طبقه مي‌رفت كه بر اساس تصميم شوراي مديريت بحران استانداري فارس براي پيشگيري از هرگونه رخدادي دستور تخليه همه منازل و هتل‌هاي اطراف هتل آسمان صادر و اين كار انجام شد. محمدهادي قانع‌ مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري شيراز با بيان اينكه با بررسي‌ها به سرعت مشخص شد كه طبقه منفي 1 و 2 اين هتل دچار آتش‌سوزي شديد شده، وجود تشك‌هايي از جنس فوم، مخازن تينر و گازوييل در نزديكي اين دو طبقه را دليل آتش‌سوزي اعلام كرد. قانع تاكيد كرد كه اگر نيروهاي آتش‌نشان به موقع حضور پيدا نكرده بودند، امكان سرايت آتش به ديگر طبقات و تلفات جاني قطعا وجود داشت اما آتش‌نشانان ما با غيرت وارد طبقات درگير با آتش شدند و جان افراد را نجات دادند. اين آتش اما بالاخره بعد از از ۱۴ ساعت و نيم مهار شد. قانع بعد از مهار اين آتش در جمع خبرنگاران گفت: فرونشاندن آتش هتل آسمان به طور كامل انجام شده اما باز به دليل اينكه مجددا آتش‌سوزي ايجاد نشود،ماموران آتش‌نشاني تا ساعات آينده در اين محل حضور خواهند داشت. او ادامه داد: از بامداد يكشنبه بحث ايمن‌سازي اين محل در دستور كار ماموران آتش‌نشاني است تا بتوان وضعيت پايداري و ايمني سازه هتل آسمان را بررسي كرد. به گفته برخي كارشناسان بعد از اطفاي حريق نيز احتمال سقوط اين سازه به دليل آسيب ديدن و سست شدن در پي ۱۴ ساعت آتش‌شوزي بي‌وقفه در طبقات زيرين اين محل وجود دارد. هنوز دليل مشخصي براي اين آتش‌سوزي عنوان نشده است، اما در ساعات اوليه مديرعامل آتش‌نشاني شيراز گفت: آتش‌سوزي از محل انباشت نزديك به ۲ هزار تشك در اين هتل كه در طبقه منفي ۲ بود، آغاز شد. اين هتل و چندين هتل ديگر شيراز در خيابان تنگي به نام رودكي مستقر هستند.

 

دودگرفتگي در وزارت نفت

در حادثه‌اي ديگر طبق اعلام وزارت نفت، به محض وقوع دود گرفتگي در ساختمان مركزي وزارت نفت، براي رعايت ايمني، كاركنان از ساختمان تخليه و به محوطه و حياط پشت ساختمان اصلي هدايت شدند.

ساختمان مركزي وزارت نفت به ‌دليل اتصال جزيي شبكه‌هاي برق دچار دودگرفتگي شد كه اين حادثه با حضور به ‌موقع نيروهاي آتش‌نشان و اچ‌اس‌اي وزارت نفت تحت كنترل قرار گرفت. بر اساس همين گزارش پيش از ظهر يكشنبه ديروز بيژن زنگنه، وزير نفت در زمان وقوع حادثه در دفتر خود مستقر بود و همچنان در ساختمان اصلي وزارت نفت به سر مي‌برد. طبق اعلام كسري نوري، مديركل روابط عمومي وزارت نفت، هم‌اكنون كاركنان اين وزارتخانه با رفع حادثه، در حال بازگشت به محل كار خود هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون