• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4433 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ مرداد

صداوسيما نشست خبري ظريف را پخش نكرد

سران قوا حاميان مرد ديپلماسي ايران

محمدجواد ظريف اين روزها از داخل و خارج مورد هجمه قرار مي‌گيرد. از طرفي امريكا او را تحريم مي‌كند و از طرفي ديگر صدا و سيما از پخش نشست خبري وزير امور خارجه كه رهبري او را «زحمتكش» مي‌دانند، خودداري مي‌كند. درحالي كه پخش زنده انواع نشست‌هاي ريز و درشت خبري، جزو برنامه‌ها و وظايف همه‌روزه شبكه خبر صداوسيماست؛ اين شبكه از پخش مستقيم نشست خبري روز گذشته وزير امور خارجه كشور خودداري كرد. صداوسيما لحظاتي پس از انتشار خبري درباره عدم پخش زنده نشست خبري وزير امور خارجه، براي لحظاتي پخش زنده را آغاز و بلافاصله آن را قطع كرد و تصميم گرفت به‌جاي پخش نشست خبري ظريف، به پخش برنامه آرشيوي بپردازد.

ظريف نماد ورزيدگي و سختكوشي ديپلماسي

در كنار برخي كم‌لطفي‌هايي كه جرياني خاص درباره مرد ديپلماسي ايران مي‌كنند اما هستند مسوولاني كه از او حمايت كرده و عملكردش را تحسين مي‌كنند. شايد به همين دليل هم علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي روز گذشته به وزارت امور خارجه رفت و با ظريف ديدار و گفت‌وگو كرد. او در ابتداي اين ديدار با تشكر از اقدامات وزير امور خارجه كشورمان گفت: «شما در اين عرصه، مجاهدانه و خستگي‌ناپذير عمل كرديد و دستاوردهاي بسياري را براي انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي به ارمغان آورديد.»رييس مجلس، محمدجواد ظريف را ديپلماتي ورزيده و باهوش خواند و ادامه داد: «شما به عنوان مسوول سياست خارجي كشور، با جديت، هوشمندي، پشتكار و با اقتدار از مصالح ملي دفاع مي‌كنيد و تلاش‌هاي شما در عرصه بين‌المللي موثر بوده است كه دشمنان ملت دست به تحريم شما زده‌اند.»

تحريم ظريف نابخردانه بود

سيدابراهيم رييسي، يكي ديگر از سران قوه هم ديروز در جلسه شوراي عالي قضايي به موضوع تحريم ظريف از سوي امريكا پرداخت. او اقدام ايالات متحده امريكا در تحريم وزير امور خارجه كشور را «غيرخردمندانه» توصيف كرد و گفت: «تحريم وزير محترم امورخارجه، نشان‌دهنده اوج استيصال و به بن‌بست رسيدن امريكا و موجب سرزنش همه خردمندان عالم است. بر همين مبنا لازم است براي شكست دادن دشمن در تحقق اهدافش، كار جهادي، شناخت دشمن و تلاش براي افزايش اعتماد به نظام و كارآمدي آن را سرلوحه كارهاي خود قرار دهيم و ترديد نكنيم كه آينده بسيار روشن و موفقيت‌آميزي را پيش رو خواهيم داشت.»

واكنش مولاوردي به دلواپسان

نكته ديگري كه ديروز در راستاي نشست خبري پخش نشده در صدا و سيما اتفاق افتاد، واكنش مولاوردي به يكي از حرف‌هاي وزير امور خارجه در اين نشست بود. محمدجواد ظريف در اين نشست خبري خود به مخالفانش گفت: «نگران ۱۴۰۰ نباشيد و به خاطر نگراني از سال ۱۴۰۰ مانع كار من نشويد و مخلص همه شما هستم. محضر هم بخواهيد مي‌آيم و محضري امضا مي‌كنم در سال ۱۴۰۰ يا دانشگاه هستم يا منزل.»شهيندخت مولاوردي، فعال سياسي اصلاح‌طلب در واكنش به سخنان ظريف در حساب توييتر‌ي‌اش نوشت: «‏دكتر ظريف، همكار سابق و دشمن قابل احترام دولت متخاصم! اگر برخي دلواپس با تعهد محضري خيال‌شان راحت شده و از مانع تراشي در مسير ديپلماسي كشور دست بر خواهند داشت، در دفتر اسناد رسمي در خدمت‌تان هستيم؛ ‏باشد تا به دل‌هاي‌شان آرام و قرار برگردد.» مولاوردي همچنين در توييتي ديگر به هجمه‌هايي كه از داخل و خارج به مرد ديپلماسي ايران وارد مي‌شود، واكنش نشان داده و با اشاره به جواب ظريف به دلواپسان نوشت: «‏همنوايي و هم افزايي معنادار تيم B و تندروهاي داخل و خارج در تحريم صدايي كه مهار سياست يكجانبه‌گرايي را از جانب هركس و در هر نقطه از جهان، فرياد مي‌زند!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون