• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4433 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ مرداد

كشتي فرنگي نوجوانان ايران بر سكوي نخست جهان ايستاد

چهار طلا براي چهارمين قهرماني

همين چند روز پيش بود كه تيم كشتي آزاد نوجوانان كشورمان در رقابت‌هاي جهاني با اشتباه فردي يكي از كشتي‌گيران مقام قهرماني را از دست داد و نتوانست از عنوان قهرماني‌اش دفاع كند. در حالي كه خيلي از رسانه‌ها همچنان پيگير آن اشتباه و بررسي ابعاد مختلفش بودند، تيم كشتي فرنگي نوجوانان كارش را در صوفيه بلغارستان استارت زد. شروعي فوق‌العاده كه بعد از دو روز رقابت فشرده به پاياني شگفت‌انگيز منتهي شد. تيم ايران با اقتدار و بالاتر از تيم‌هاي آذربايجان و روسيه بر سكوي نخست جهان ايستاد.

در رقابت‌هاي قهرماني صوفيه فرنگي‌كاران كشورمان علاوه بر كسب عنوان قهرماني يك ركورد بسيار جالب از خود بر جاي گذاشتند. از مجموع چهار مدال طلاي كسب شده، سه مدال طلا تنها با دادن دو امتياز در مجموع تمام رقابت‌ها به دست آمد. اميررضا ده‌بزرگي در وزن 48 كليوگرم كه در فينال با نتيجه 3 بر يك ضياء باباشوف از جمهوري آذربايجان را از پيش رو برداشت، تمام رقبايش را تا پيش از فينال بدون از دست دادن حتي يك امتياز شكست داده بود. سعيد اسماعيلي نيز وضعيتي مشابه ده‌بزرگي به وجود آورد و فقط در فينال كه با نتيجه ۲ بر يك المير علي از آذربايجان را برد، امتياز از دست داد. اما شاهكار مسابقات قطعا توسط شاهرخ ميكاييلي در وزن 110 كيلوگرم رقم خورد. اين فرنگي‌كار با استعداد كشورمان بدون از دست دادن حتي يك امتياز، حتي در فينال توانست مدال طلا را به چنگ آورد. ميكاييلي در فينال ازميك كورديان از ارمنستان را با نتيجه يك بر صفر شكست داد و قهرمان جهان شد. چهارمين طلاي ايران در مسابقات جهاني را رضا ساكي در وزن 71 كيلوگرم به دست آورد. اين كشتي‌گير در رقابتي سخت و نفس‌گير موفق شد رقبايي از گرجستان، روماني، آذربايجان، مولداوي و روسيه را از پيش رو بردارد و به مدال طلا برسد.

در ساير اوزان مسابقات كشتي فرنگي نوجوانان جهان، در وزن ۴۵ كيلوگرم مهدي احدي‌زناب با باخت در ديدار رده‌بندي مقابل حريف آذربايجاني به مقام پنجم دست يافت. در وزن ۵۵ كيلوگرم سجاد عباس‌پور با باخت در دور يك‌چهارم نهايي به جايگاهي بهتر از دوازدهمي دست پيدا نكرد. در وزن ۶۰ كيلوگرم سيد دانيال سهرابي با باخت مقابل حريف گرجي در مسابقه رده‌بندي پنجم شد. در وزن ۶۵ كيلوگرم حجت رضايي با شكست مقابل حريفي از ارمنستان در مسابقه شانس كسب مدال برنز به رتبه‌اي بهتر از پنجمي دست پيدا نكرد. در وزن ۸۰ كيلوگرم كامران ارقش در ديدار رده‌بندي مغلوب رقيبش از ارمنستان شد و روي سكوي پنجمي جاي گرفت. در وزن ۹۲ كيلوگرم نيز سعيد كريمي‌زاده با باخت در دور دوم به جايگاه هفتمي بسنده كرد.

بدين‌ترتيب كاروان كشتي فرنگي نوجوانان ايران با چهار مدال طلا، موفق شد از عنوان دوره قبلش كه در زاگرب كرواسي به دست آمده بود، دفاع كند. نوجوانان كشورمان در دوره پيش با ۲ مدال طلاي اميرحسين خوانساري و محمد نصرتي در اوزان ۵۵ و ۹۲ كيلوگرم، ۲ مدال نقره سجاد عباس‌پور و شاهين بداغي در اوزان ۴۸ و ۶۰ كيلوگرم، دو مدال برنز حسين قاسمي و محمد ناقوسي در اوزان ۶۵ و ۸۰ كيلوگرم و با كسب ۱۳۰ امتياز به مقام قهرماني رسيده بود. تيم كشتي نوجوانان ايران در مجموع چهار بار عنوان قهرماني را كسب كرده است. اين براي نخستين‌بار است كه تيم كشتي فرنگي نوجوانان موفق به دفاع از عنوان قهرماني‌اش در مسابقات جهاني مي‌شود. كسب دو قهرماني پياپي در سطح جهاني كه بعد از 22 سال به دست آمده، نشان مي‌دهد استعداديابي خوبي در رشته كشتي فرنگي صورت گرفته است. بر اين اساس مي‌توان اميدوار بود با جدي گرفتن اين شير بچه‌ها، كشتي فرنگي ايران روزهاي خوبي را در سطح مسابقات جهاني بزرگسالان در سال‌هاي آينده تجربه خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون