• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4436 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ مرداد

به مناسبت روز خبرنگار

ديدار سرزده شهردار تهران از تحريريه روزنامه

گروه اجتماعي: در باز شد و بي‌هيچ همراهي وارد تحريريه شد؛ گفت:«ببخشيد دست خالي آمدم». براي عصر جمعه‌اي كه كمتر تحريريه، چشمش به ديدار مسوولان مي‌افتد اتفاق متفاوتي بود كه «پيروز حناچي» شهردار تهران سرزده و بدون هيچ هماهنگي وارد تحريريه‌اي شود.

او به مناسبت روز خبرنگار آمده بود و بعد از خوش و بشي با خبرنگاران راهي اتاق سردبير شد. علاوه بر حال و احوال معمول گپ و گفت سردبير روزنامه اعتماد با حناچي يك محور خاص داشت. شايد براي حناچي هم جالب بود كه سر كوچه اعتماد وقتي داشت خودرويش را پارك مي‌كرد يك دوچرخه نارنجي ديد. بچه‌هاي روزنامه اكثرشان با حناچي درباره استفاده از دوچرخه صحبت كردند. تجربه شخصي شهردار از سه‌شنبه‌هاي بدون خودرويي كه سوار بر دوچرخه از محدوده ميدان توحيد عبور مي‌كند نيز جالب بود. حناچي گفت: ما تابوشكني كرديم. جالب است كه هنوز بين دولتي‌ها اين كار متدوال نشده است ولي براي مردم بسيار جذاب است كه مسوولان را در خيابان نزديك خودشان مي‌بينند.

او به تك‌جمله‌هاي مردم هنگامي كه از كنارشان عبور مي‌كند، اشاره كرد:«يكي سلام مي‌كند، يكي خسته ‌نباشيد مي‌گويد، يكي هم مي‌ايستد و درست و حسابي احوالپرسي مي‌كند. اما براي همه جالب است كه شهردارشان را در خيابان كنار خودشان مي‌بينند».

حناچي به اعضاي تحريريه اعتماد مرتب اين جمله را تاكيد مي‌كرد:«شما خبرنگاران مي‌توانيد فرهنگ استفاده از دوچرخه را باب كنيد. ما فكر مي‌كنيم هر كس سوار دوچرخه شود به نوعي يك سهم از خودرو كم مي‌شود.» يكي از خبرنگاران اعتماد هم به شوخي به شهردار گفت: آقاي حناچي شما كه اينقدر دوچرخه سوار مي‌شويد چرا لاغر نمي‌شويد.

آن قدر حضور حناچي در اعتماد بي‌مقدمه، بي‌تعارف و بي‌تشريفات بود كه كسي به فكر عكس گرفتن نيفتاد. تنها موقع خداحافظي يكي از بچه‌ها با موبايلش عكس يادگاري گرفت صرفا جهت ثبت در تاريخ.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون