• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4436 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ مرداد

پيروزي واليبال ايران در اولين گام انتخابي المپيك

موتور بچه‌ها دير، ولي روشن شد

تيم ملي واليبال كشورمان در اولين ديدار از مسابقات انتخابي المپيك در كشور روسيه، به مصاف كوبا رفت و اين تيم را با نتيجه 3 بر 2 شكست داد. شاگردان ايگور كولاكوويچ در اين ديدار شروع مطلوبي نداشتند. تيم ايران در ست نخست با اينكه رقابتي پاياپاي با حريفش داشت، با نتيجه نزديك 25 بر 23 مغلوب شد. همين اختلاف عينا در ست دوم نيز تكرار شد. چند اشتباه جزيي در نقاط حساس بازي باعث شد ايران ست دوم را نيز با نتيجه 28 بر 26 واگذار كند و در آستانه شكست در نخستين مسابقه‌اش قرار بگيرد؛ شكستي كه مي‌توانست به منزله تمام شدن روياي صعود به المپيك از طريق مسكو باشد، چرا كه بازيكنان و كادر فني ايران به خوبي مي‌دانستند كه حريف اصلي‌شان در راه صعود، تيم ميزبان است و باخت مقابل تيم نه چندان قوي گروه كار را تمام خواهد كرد.

احتمالا همين ذهنيت باعث شد كه بازيكنان كشورمان از آغاز ست سوم به خودشان بيايند. تيمي كه همين دو ماه قبل بازي‌هاي فوق‌العاده‌اي در مقدماتي ليگ ملت‌هاي واليبال از خودش نشان داده بود، موفق شد ابتكار عمل را مقابل كوبايي‌ها به دست بگيرد. ملي‌پوشان ايران در ست سوم با نمايشي كامل موفق شدند با نتيجه 25 بر 17 حريف را شكست دهند. نتيجه‌اي كه از لحاظ روحي تاثير بسيار خوبي روي بازيكنان كشورمان گذاشت و به نوعي آنها را به بازي برگرداند. در طرف مقابل كوبايي‌ها دچار احساس ترس شدند و همين وضعيت باعث شد، ورق كاملا برگردد. در ست چهارم با ادامه روند خوب واليباليست‌هاي ايران و سرويس‌هاي خوب شفيعي كه با 20 امتياز، امتيازآورترين بازيكن زمين لقب گرفت و دريافت‌هاي به موقع حضرتي، باز هم ايران با اختلاف زياد حريف را شكست داد. 25 بر 16 نتيجه ست چهارم بود كه بازي را به ست پنجم كشاند.

ست پنجم جايي بود كه تيم ايران، تير خلاص را به حريف شليك كرد. هماهنگي دير ولي به موقع شكل‌ گرفته بازيكنان، اجازه هيچ‌گونه حركتي به كوبايي‌ها نداد. نمايش خوب شاگردان كولاكوويچ در ست پنجم باعث شد ايران با فاصله‌اي 5 امتيازي حريف را شكست دهد و به اولين بردش در اين تورنمنت دست پيدا كند. تيم ايران در اين مسابقه در مجموع 114 امتياز كسب كرد و حريف 96 امتياز. در خط حمله مهاجمان ايراني با كسب 64 امتياز شرايط بهتري نسبت به حريف كه 52 امتياز به دست‌ آورد، رقم زدند. در دفاع روي تور دو تيم 10 بار موفق به بلاك حريف شدند اما در سرويس بازيكنان ايران 8 امتياز مستقيم دشت كردند. اين عدد براي كوبايي‌ها 4 بود.

تيم ايران در دومين بازي از مسابقات انتخابي المپيك در روسيه، عصر امروز و از ساعت 17:30 به مصاف مكزيك خواهد رفت. اين بازي به نسبت دو ديدار ديگر كشورمان ساده‌تر است و بازيكنان مي‌توانند بدون تحمل فشار زياد، به پيروزي دست پيدا كرده و سپس با تمام قوا مقابل روسيه ميزبان صف‌آرايي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون