• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4438 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۲ مرداد

پيدا و پنهان

مشكلاتي كه وزارت نيرو براي شهرك صنعتي عباس‌آباد ايجاد كرد

سيد سجاد هاشمي رييس هيات‌مديره شهرك صنعتي عباس‌آباد مي‌گويد: وزارت نيرو 320 مگاوات انشعاب در شهرك صنعتي عباس‌آباد واگذار كرده و پول آن را گرفته است اما ظرفيتي كه ايجاد كرده 130 مگاوات است و اكنون 40 واحد آماده به كار اين شهرك برق ندارند. او افزود: در شهرك‌هاي صنعتي توليد‌كننده نبايد در پي برق و آب باشد بلكه اين را بايد دستگاه‌هاي خدماتي و دولت فراهم كنند. او خاطرنشان كرد: اكنون در شهرك صنعتي عباس‌آباد با تانكر آبرساني مي‌كنيم و ساعت 4 بعدازظهر در اين شهرك آب نيست.

پوري‌حسيني: خريدار ايران ايرتور با من فاميل نيست

رييس كل سازمان خصوصي‌سازي به بيان روايتي از واگذاري ايران ايرتور پرداخته و مي‌گويد از نماينده مشهد در مجلس شكايت خواهد كرد. نصرالله پژمانفر نماينده مشهد، ‌نزديك به دو هفته است كه از آنچه «مفت‌فروشي ايران ايرتور» به خريدار بخش خصوصي خوانده شده صحبت مي‌كند. اما رييس سازمان خصوصي‌سازي در اظهارات تازه خود، ‌اين نماينده مجلس را تهديد به شكايت كرده و گفته است در اقدامي بسيار زشت و نادرست، يكي از سايت‌هاي خبري، اظهار كرده كه خريدار اين شركت نسبت فاميلي با اينجانب دارد. گرچه نسبت فاميلي داشتن با من براي كسي ممنوعيتي در فعاليت‌هاي اقتصادي ايجاد نمي‌كند مگر به حكم قانون، لكن به همين مناسبت اعلام مي‌دارم كه هيچ‌يك از خريداران سهام بلوكي فروخته شده توسط سازمان خصوصي‌سازي از جمله سهام شركت ايران ايرتور، هيچ نسبت فاميلي با من نداشته و ندارند.

با پول واردات چادر مشكي مي‌توان ۵ كارخانه توليد چادر راه‌ انداخت

عليرضا حائري عضو هيات‌مديره جامعه متخصصين نساجي ايران از واردات سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ ميليون دلار چادر مشكي به كشور خبر داد. به گفته او اين در حالي است كه با هزينه ۲۰ تا ۲۵ ميليون دلار مي‌توانيم يك خط توليد ۱۰ ميليون متري چادر مشكي راه‌اندازي كنيم. حائري افزوده است: در حال حاضر فقط يك شركت در شهركرد كه اخيرا راه‌اندازي شده با ظرفيت توليد ۱۰ ميليون متر در سال چادر مشكي توليد مي‌كند. هنوز همه ظرفيت اين شركت فعال نشده است و در صورت فعاليت اين شركت با ظرفيت كامل، حدود ۱۵ درصد نياز كشور به چادر مشكي تامين مي‌شود.

يك نماينده مجلس: اقتصاد كشور رانتي است

نايب‌رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از مديريت نامناسب پول نفت، گفت: دولتمردان كشور به‌ جاي نگاه توليدي، نگاه توزيعي به اقتصاد داشته‌اند. هادي قوامي در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري با بيان اينكه اقتصاد كشور رانتي است، افزود: اگر فضاي كسب‌ و كار مناسب باشد و درآمد نفت براي ايجاد زيرساخت‌ها هزينه شود، تقويت بخش خصوصي را در پي دارد و درآمد دولت به‌جاي نفت به بخش خصوصي متكي مي‌شود. او ادامه داد: نفت نبايد در بودجه براي هزينه‌هاي جاري صرف شود بلكه پول نفت بايد هزينه ايجاد زيرساخت‌ها و پرداخت تسهيلات ارزان‌‌قيمت به بخش توليد شود. به گفته قوامي، اگر هزينه‌هاي بنگاه‌هاي اقتصادي و توليدي افزايش و سود آنها كاهش يابد نبايد انتظار ايجاد كارآفريني داشته باشيم.

 

بازي جديد دلالان در بازار برنج ايراني

خبر ممنوعيت واردات برنج در فصل برداشت گويا موجب شده تا دلالان، ‌اين كالاي استراتژيك را در بازار با قيمت بالاتري بفروشند چرا كه هم‌اكنون برنج ايراني در بازار با افزايش ۲۵ درصدي قيمت فروخته مي‌شود. همين چند روز پيش بود كه محمدباقر نوبخت، رييس سازمان برنامه و بودجه در سفر به استان گيلان و ديدار با شاليكاران به آنها اطمينان داد كه تا زمان فروش برنج ايراني، ‌اجازه واردات برنج صادر نشود. اما اين تصميم گويا نتيجه عكس داده و اكنون در بازار هر كيلو برنج ايراني ۲۰ هزار تومان فروخته مي‌شود در حالي كه پيش از مصوبه ممنوعيت واردات تا ۱۴ هزار تومان كاهش قيمت داشت.

مقاومت انجمن‌هاي مرتبط با حرفه پزشكي در مقابل نصب كارتخوان

صاحبان حرفه پزشكي تنها 2 روز تا ثبت درخواست براي نصب كارتخوان در مطب مهلت دارند كه البته احتمال تمديد اين زمان وجود دارد اما با توجه به مقاومت‌هاي شديد هنوز ضمانت اجراي اين قانون مشخص نشده است. سازمان امور مالياتي اعلام كرده در صورت عدم نصب كارتخوان، ۲ درصد درآمد حاصل از فروش خدمت صاحبان مشاغل پزشكي مشمول جريمه خواهد شد، اما به نظر چندان ضمانت قابل اعتمادي براي اجراي قانون نمي‌تواند باشد و فعالان حوزه‌هاي مختلف به راحتي اقدام به فرار از مسووليت قانوني خود مي‌كنند به گونه‌اي كه طي روزهاي گذشته شاهد نامه‌نگاري‌هاي فراوان صاحبان حرف مختلف پزشكي با مسوولان در مخالفت با اجراي مصوبه نصب كارتخوان در مطلب بوده‌ايم. ضمن اينكه در حال حاضر، نامه‌نگاري انجمن‌هاي مختلف حرفه‌هاي پزشكي براي به تعويق افتادن اين قانون ادامه داشته و بايد ديد سازمان امور مالياتي چه واكنشي در اين باره خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون