• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4439 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۳ مرداد

از كتاب ديويد لينچ تا دفاع تارانتينو از بروس‌لي

صدرنشيني شيرشاه

گروه هنر و ادبيات

لينچ از زبان لينچ

كتاب «لينچ از زبان لينچ» نوشته كريس رادلي و ترجمه سامان رضايي منتشر شد. در بخش‌هايي از مقدمه كتاب به قلم مترجم مي‌خوانيم: اگر واقعا سينمايي را طلب مي‌كنيم كه بر پايه تخيل ناب استوار شده باشد بدون شك لينچ، تمام‌قد در سرلوحه دروازه ورودمان به اين سينماست. هنرمند مستقلي كه خود آموخت، به ‌كار برد و تاثيري ماندگار با خلق يك شيوه بياني نو و بديع گذاشت.

 

حضور دنيرو در يك فيلم

رابرت دنيرو در فيلمي از سينماي مستقل به نام «پس از تبعيد» در كنار «شيا لبوف» مقابل دوربين مي‌رود. در اين فيلم «دنيرو» در نقش پدر «شيا بلوف» بازي مي‌كند و «جاشوا مايكل استرن» كارگرداني آن را بر اساس فيلمنامه‌اي از «آنتوني تورن» و «مايكل تووو» بر عهده خواهد داشت.

 

فروش بي‌سابقه شيرشاه

نسخه جديد «شيرشاه» محصول كمپاني ديزني با عبور از انيميشن «منجمد» عنوان پرفروش‌ترين انيميشن تاريخ سينما را به نام خود ثبت كرد. اين فيلم-انيميشن كه بر اساس انيميشن كلاسيك كمپاني ديزني ساخته شده است در ادامه روند موفق خود در اكران، مجموع فروش جهاني خود را از مرز ۱.۳۳ ميليارد دلار عبور داد تا بالاتر از انيميشن «منجمد» قرار بگيرد كه در سال ۲۰۱۳ توانسته بود فروش ۱.۲۷ ميليارد دلاري را كسب كند.

پاپ ايراني در تركمنستان

آواي موسيقي پاپ ايراني براي نخستين‌بار در تركمنستان طنين‌انداز شد و تحسين حاضران از جمله رييس‌جمهور اين كشور را به دنبال داشت. مجيد اخشابي و حامد محضرنيا خوانندگان موسيقي پاپ كشورمان كه به دعوت دولت تركمنستان براي اجراي مشترك با خوانندگان موسيقي پاپ از كشورهاي روسيه، قزاقستان، آذربايجان و تركمنستان در حاشيه نخستين اجلاس همايش‌هاي اقتصادي خزر در آوازه حضور پيدا كرده‌ بودند، شب گذشته نخستين‌بار قطعاتي از موسيقي پاپ ايراني را اجرا كردند كه مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

 

دفاع تارانتينو

از بروس‌ لي!

«كوئنتين تارانتينو» از تصويري كه از «بروس لي» در فيلم جديدش «روزي روزگاري در هاليوود» ارايه داده دفاع كرد و گفت: او شخصيت مغروري داشته است. «كوئنتين تارانتينو» در واكنش به انتقادهايي كه درباره نحوه به تصوير كشيدن شخصيت‌ «بروس لي» در فيلم جديدش «روزي روزگاري در هاليوود» شده است، گفت: اين نوع شخصيت‌پردازي چندان هم دور از واقعيت نيست و «بروس لي» شخصيت مغرور و متكبري داشته است. در صحنه‌اي از فيلم «روزي روزگاري در هاليوود» شخصيت «بروس لي» با بازي «مايك هو» مدعي مي‌شود كه مي‌تواند «محمدعلي كلي» قهرمان بوكس جهان را شكست دهد و پس از آن يك بدلكار به نام «كليف بوث» با بازي «برد پيت» را به مبارزه مي‌طلبد اما از او شكست مي‌خورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون