• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4439 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۳ مرداد

كودك‌‌آزاري در اسلامشهر توسط نامادري معتاد

زنگ‌هاي كودك‌آزاري پشت سر هم به صدا درمي‌آيند

گروه اجتماعي| تازه‌ترين كودك‌آزاري كه به اخبار رسانه‌ها تبديل شده در اسلامشهر به وقوع پيوسته است. پيش‌تر ماجراهايي در كارواش بوشهر، قزوين و شيراز رخ داده بود كه به اخبار راه پيدا كرده بودند. باكنار هم قرار گرفتن اين اتفاقات بار ديگر زنگ خطر در مورد كمبودهاي حمايتي از كودكان و معطل ماندن لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان در مجلس برجسته مي‌شود.

اين در حالي است كه تازه‌ترين اتفاق در اسلامشهر توسط نامادري رخ داده است ولي عمده كودك‌آزاري‌ها طبق آمار بهزيستي متوجه والدين اصلي است و بعد افرادي كه در درجات دورتر قرار مي‌گيرند.

چيزي كه شيرين صدرنوري مددكار انجمن حمايت از حقوق كودكان به آن اشاره كرده و در گفت‌وگو با ايسنا توضيح داده است: مهم‌ترين مشكلات خانوادگي مطرح شده با ۵۴ درصد مربوط به ناآگاهي از شيوه فرزند پروري، ۱۳.۲ درصد مشكلات تك‌فرزندي و ۱۰ درصد نيز اختلاف در شيوه تربيت بوده است.

داريوش بيات‌نژاد مديركل بهزيستي استان تهران جزييات كودك‌آزاري در اسلامشهر را كه از سوي نامادري صورت گرفته بود، تشريح كرد و گفت: روز ۱۷ مرداد حدود ساعت 12:45 ماموران اورژانس اجتماعي با گزارشي از طرف همسايه‌هاي خانه‌اي در اسلامشهر، عازم محل شدند. همسايگان خانه مذكور با توجه به سروصداها و نشانه‌هاي آزار و اذيت كودكان با اورژانس اجتماعي تماس گرفته بودند و ماموران اورژانس در كمتر از ۱۵ دقيقه در محل حاضر شدند.او با بيان اينكه ماموران اورژانس اجتماعي با همكاري نيروي انتظامي و حكم قضايي، براي رسيدگي به وضعيت كودك‌آزاري صورت گرفته در محل حاضر شدند، اظهار كرد: با بررسي‌هاي صورت گرفته دو كودك به نام‌هاي مريم ۸ ساله و مهدي ۱۲ ساله مورد آزار و اذيت قرار گرفته بودند كه زمينه براي خروج آنها از منزل فراهم شد.

مديركل بهزيستي استان تهران با اشاره به اينكه اين دختر ۸ ساله با توجه به‌شدت آزارهاي روحي و جسمي ابتدا به بيمارستان اسلامشهر منتقل شد، تصريح كرد: پسرك ۱۲ ساله نيز به يك مركز قرنطينه براي انجام اقدامات لازم و مراقبت انتقال پيدا كرد. با توجه به اينكه اين دختر از نقاط مختلف بدن مورد آزار و اذيت قرار گرفته و از ناحيه فك، نياز به عمل جراحي دارد، براي انجام اقدامات مقتضي به بيمارستان طبي كودكان در تهران منتقل شد.بيات‌نژاد با اشاره به اينكه بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته اين آزار و اذيت‌ها از سوي نامادري اين كودكان اتفاق افتاده است، توضيح داد: پدر اين كودكان به دليل خريد و فروش مواد مخدر در زندان است. مادر اين كودكان نيز كه پيش از اين طلاق گرفته و ازدواج مجدد كرده بود، در قم و دور از اين كودكان زندگي مي‌كند.وي با بيان اينكه با همكاران سازمان بهزيستي در قم تلاش شد تا با مادر اين كودكان ارتباط برقرار شود، افزود: در صورت احراز شرايط مناسب مادر جهت مراقبت از فرزندان، از طريق مقام قضايي تلاش مي‌كنيم تا حضانت فرزندان را به اين مادر انتقال دهيم. با توجه به اينكه اين دو كودك در شرايط بسيار سخت جسمي و رواني قرار داشتند، همكاران سازمان بهزيستي به سرعت اقدامات روانشناسي و مشاوره را در خصوص اين كودكان آغاز كرده است.

مديركل بهزيستي استان تهران با تاكيد بر اينكه تا قبل از اثبات صلاحيت مادر براي حضانت، اين كودكان در سرپرستي سازمان بهزيستي باقي مي‌مانند، ادامه داد: در صورتي كه ماموران اورژانس اجتماعي كشور در اسرع وقت اقدامات لازم را صورت نمي‌دادند، ممكن بود سرنوشت تلخي در انتظار اين كودكان باشد. با توجه به اينكه نامادري مذكور دچار اعتياد و اختلال رواني نيز بود، از طريق مقامات قضايي و دادسرا زمينه جلب و بازداشت وي نيز فراهم شده است.

ماجرايي در بيمارستاني در شيراز

جالب است كه در همين مرداد ماه اتفاقي در بيمارستاني در شيراز روي داد كه در نوع خود قابل تامل و نگران‌كننده بود. سرهنگ كاووس محمدي معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس در اين باره در گفت‌وگو با ايسنا از دستگيري يك متهم به كودك آزاري با همكاري حراست دانشگاه علوم پزشكي شيراز در اين شهر خبر داد.

سرهنگ كاووس محمدي همچنين تاكيد كرد: يك متهم به كودك‌آزاري طي مدت كمتر از 48 ساعت از وقوع جرم توسط نيروهاي پليس و با همكاري حراست علوم پزشكي شيراز، دستگير شد. اين حادثه در يكي از بيمارستان‌هاي شيراز حادث شده و بعد از وقوع، بلافاصله اقدامات براي شناسايي و دستگيري متهم انجام شده است.

كودك‌آزار ماجراي بيمارستان شيراز 25 سال سن دارد و تازه تحقيق درباره او آغاز شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون