• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4442 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۷ مرداد

سوال از فرمانده پليس تهران:

چرا سامانه پيامكي براي گزارش دزدي و اختلاس نداريم؟

گروه اجتماعي | مجري يكي از برنامه‌هاي زنده تلويزيون به اسم «از من بپرس»در مصاحبه با فرمانده پليس پايتخت از او پرسيد: چرا براي كشف حجاب، سامانه پيامكي داريم ولي براي دزدي، اختلاس، رانت و آقازاده‌بازي نداريم؟

به گزارش خبرنگار «اعتماد»، سردار «حسين رحيمي»، فرمانده نيروي انتطامي تهران بزرگ در برنامه زنده درباره طرحي به نام «ناظر» توضيح مي‌داد كه پيامك‌هاي مربوط به بدحجابي براي مالكان خودرو در قالب اين طرح ارسال مي‌شود. مجري اين برنامه از سردار رحيمي پرسيد كه خطاهاي بسياري رخ داده و موارد متعددي داشته‌ايم كه به ما مراجعه‌ كرده‌اند و گفته‌اند اصلا در اين ماشين كه براي پيامك آمده هيچ زني سوار نشده است. يا مورد ديگري آمده كه من عمري است محجبه‌ هستم و الان پيامك آمده و كل زندگي خانوادگي مرا تحت تاثير قرار داده است. اين خطاها متوجه نيروي انتظامي است؟

سردار رحيمي نيز با اشاره به ماهيت و جايگاه ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر كه وظيفه دارد 26 دستگاه مختلف را يكجا گرد آورد و بر اساس قانون به هر يك وظيفه‌اي بسپارد تا تلاش كنند، عفاف و حجاب در جامعه بهبود يابد، گفت: ارسال پيامك تذكر به نيروي انتظامي محول شده است.

فرمانده پليس تهران همچنين پذيرفت كه ممكن است اين كار خطاهايي هم داشته باشد و به همين منظور در پليس امنيت برگه اعتراض تدارك ديده‌ايم كه اعتراض مردم را بررسي كنند.

مجري برنامه از سردار رحيمي پرسيد كه بسيار گفته‌اند از ما خواستيد بدحجابي و كشف حجاب را پيامك كنيم، چرا از ما نمي‌خواهيد كه دزدي، اختلاس يا آقازاده‌بازي و رانت‌خواري را پيامك كنيم و فرمانده پليس تهران در پاسخ گفت: ما از مردم نخواستيم، پيامك بزنند. سيستم ارسال پيامك برخاسته از گزارش‌هاي ماموران پليس به پليس امنيت اخلاقي است و دادگستري از مردم خواسته بود بدحجابي و نظاير آن را در قالب پيامك گزارش كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون