• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4443 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ مرداد

كيوسك

واشنگتن‌پست در ياداشتي نوشت: «ترامپ و نتانياهو در حال انجام يك طرح جهاني موسوم به «‌طرح جهاني راست‌گرايي» هستند. ترامپ با اين عشق مفرطي كه به اسراييل دارد، شايد نامش براي ابد در تاريخ ديرينه هواخواهي امريكا از دولت يهود ثبت شود. البته او از لحاظ مذهبي يك مسيحي پروتستان است، اما دستوركار راست‌گرايانه را دنبال مي‌كند. چندين دهه است كه مقامات امريكا و اسراييل از اصول و ارزش‌هاي مشترك فيمابين صحبت مي‌كنند. اما امروز موضوع عمر و طليب ثابت كرد كه اين اصول و ارزش‌ها آن قدرها هم كه گفته مي‌شود؛ مشترك نيستند. به گفته «يوسف منير» مدير اجرايي «مبارزه امريكا در راه حقوق فلسطينيان»، اينها ارزش‌هاي بوم‌پرستي، اسلام‌هراسي و تبعيض نژادي است‌؛ نه اصول و ارزش‌هاي برابري، كثرت‌گرايي (پلوراليسم) و ضد تبعيض نژادي».

 

«بلومبرگ» از اقدام برخي مشاوران ارشد«دونالد ترامپ» رييس‌جمهوري امريكا براي بررسي روش‌هايي جهت جلوگيري از ثبت‌نام كودكان مهاجر بدون مدرك در مدارس دولتي امريكا پرده برداشت و گزارش داد: «اين گروه از مشاوران كاخ سفيد ماه‌ها به دنبال راهي براي دادن اختيارات به ايالت‌ها براي تحقق چنين هدفي بودند. «استيون ميلر» مشاور ارشد ترامپ نقش اصلي را در تلاش‌هايي كه از اوايل سال 2017 شروع شد، برعهده داشته و ظاهرا مقام‌هاي كابينه و اعضاي شوراي سياست داخلي كاخ سفيد را تحت فشار قرار داده تا راهي را براي محدود كردن ثبت‌نام اين گروه از مهاجران دانش‌آموز ابداع كنند. اين تلاش بخشي از فهرستي از پيشنهادهاي مربوط به مهاجران بوده كه بدون مجوز كنگره نيز قابل اجراست. جلوگيري از دسترسي صدها هزار كودك به خدمات آموزشي، گستردگي تلاش كاخ سفيد براي سركوب مهاجران بدون مدرك را نشان مي‌دهد».

هفته‌نامه فرانسوي «كوريه انترناسيونال» درباره ادامه درگيري‌ها در يمن هشدار داد و نوشت: «اختلافات ميان عربستان سعودي و امارات عربي متحده در يمن ادامه دارد و عدن درگير جنگي خونين شده است. اما اين اتحاد به دليل اختلاف نظرهايي كه از زمان تصميم امارات متحده عربي براي خروج نيروهايش از يمن و نداشتن مشاركت مستقيم در اين جنگ آغاز شده و به سطحي جديد رسيد، با مشكل روبه‌رو شد. مساله ديگر اين است كه امارات بدون هماهنگي با رياض با ايران ارتباط برقرار كرده است. تاريخ ثابت كرده كه روابط ميان كشورهاي عربي بسيار پرنوسان است. اين نوسان مي‌تواند از مشاجره لفظي تا دشمني‌هاي بسيار شديد باشد كه در واقع آنچه اكنون ميان رياض و ابوظبي در جريان است، دقيقا به همين
گونه است».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون