• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4443 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ مرداد

علي پروين وزير ورزش را به باد انتقاد گرفت

صبر سلطان لبريز شد؟

علي كربلايي

 

 

علي پروين، اسطوره پرسپوليس و يكي از ستون‌هاي تاريخ اين باشگاه، با لحني بي‌سابقه انتقاداتي به وزير ورزش داشته و مدعي شده مديران استقلال و پرسپوليس «از قوطي بيرون مي‌آيند.» سلطان كه معمولا با سازشكاري شناخته مي‌شود، اين‌بار شمشير را از رو بسته و گفته «چيزهايي مي‌بينم كه دلم به درد مي‌آيد.» پروين معتقد است اتفاقاتي از سوي وزارت ورزش براي تيم‌هاي محبوب پايتخت افتاده كه اين تيم‌ها را در آستانه نابودي قرار داده. دليل اين اتفاقات هم از نظر پروين اين است كه وزير، مشاوران خوبي ندارد. اين صحبت‌ها از پروين، فوتبالي‌ها را ياد زبان تند ناصر حجازي مي‌اندازد. البته اگر اين گفته‌ها همين‌جا به پايان مي‌رسيد و سلطان، حرف‌هايش را به اين شكل ادامه نمي‌داد: «شما ليست استخوان خردكرده‌ها و پيشكسوتان پرسپوليس و استقلال را روي ميز بگذاريد، مي‌بينيد كه هر كدام هزار مربي و كارشناس دارند.» احتمالا داستان همان داستان قديمي است. همان ميل بي‌پايان براي كرسي مديريت و رياست بر پرسپوليس.

پروين اگر چه يك سياستمدار نيست اما همواره طرف جريان پيروز ماجرا ايستاده است. او بود كه موفق شد پرسپوليس را بعد از انقلاب از گزند افراطي‌گري‌ها حفظ كند و او بود كه تاريخ پرسپوليس را ساخت. هر انتقادي كه به مسلك پروين باشد، نمي‌توان نقش غيرقابل انكار او را در شكل‌گيري پرسپوليس بعد از انقلاب ناديده گرفت. مشكل اما اينجاست كه پروين هرگز راضي به يك جايگاه نمادين نزد هواداران نبوده.

وضعيت مديريت پرسپوليس در 30 سال اخير همواره به همين شكل بوده. مديراني كه معلوم نيست چه سابقه‌اي دارند، به يكباره بر كرسي مديرعاملي اين باشگاه مي‌نشينند و بعد از چندي يا از صحنه روزگار محو مي‌شوند يا به پست و مقامي در عالم سياست مي‌رسند. برخي از آنها قرار بوده پستي براي‌شان فراهم شود و چون مشاغل ديگر پر شده‌اند، به اين سمت مي‌رسند، برخي ديگر ابتداي كار هستند و از اين پست به عنوان سكوي پرتاب بهره مي‌برند. هر چه كه هست، بيش از 30 سال است در روي همين پاشنه مي‌چرخد، اما چه روي مي‌دهد كه دقيقا بعد از ناكام ماندن در پروژه بركناري عرب و رسيدن مديريت به نبي، اين‌طور از هر طرف به وزير ورزش هجمه وارد مي‌شود؟ اما اين سوال نيز به ذهن متبادر مي‌شود كه علي پروين چرا بعد از 50 سال حضور در فوتبال، زماني كه گزينه نزديك به شركت پيشكسوتان پرسپوليس، مهدي نبي، از رسيدن به صندلي مديريت پرسپوليس بازمي‌ماند به ياد انتقاد تند و تيز مي‌افتد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون