• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4444 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد

تجميع 30 واحد پراكنده اداري مجلس در ساختمان جديد

مراسم افتتاح ساختمان شهيد آيت‌الله شيخ فضل‌الله نوري كه قرار است از اين پس تمامي اتاق‌هاي اداري و كميسيون‌هاي مجلس شوراي اسلامي را ميزباني كند، روز دوشنبه با حضور علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد. به گزارش ايسنا، علي لاريجاني در اين مراسم ضمن تشكر از تلاش اعضاي هيات رييسه 3 دوره اخير مجلس كه پشتيبان احداث ساختمان جديد اداري و كميسيون‌هاي مجلس بوده‌اند، اعلام كرد: يكي از مشكلات كار پارلمان، پراكندگي بخش‌هاي مختلف قوه مقننه بود.

به عنوان نمونه، ‌مركز پژوهش‌هاي مجلس كه مستمرا بايد در دسترس نمايندگان مجلس باشد و پشتوانه فكري قوه مقننه است با مجلس فاصله دارد و در دسترس نيست. در پروژه جديد، مجلس تصميم گرفت تا مركز پژوهش‌ها نيز در ساختمان اداري و كميسيون‌ها مستقر شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مجلس سابقه‌‎اي يك‌صد ساله داشته و آثار، يادداشت‌ها و نفايس مهمي از ابتداي مشروطه تاكنون جزو اسناد موزه و كتابخانه مجلس است، افزود: ساختمان موزه و كتابخانه مجلس فرسوده است و محل نگهداري كتب نفيس خطي و اسناد تاريخي، استاندارد نيست. بنابراين مكاني با ويژگي‌هاي مهندسي متناسب براي نگهداري كتب خطي و اسناد مجلس در نظر گرفته شد تا براي ساليان طولاني اين سرمايه‌ها باقي بماند.

وي افزود: تمامي بخش‌هاي ساختمان مشروطه تبديل به موزه‌اي مي‌شود تا دانش‌آموزان و دانشجويان از آن بازديد كنند و با تاريخ معاصر آشنا شوند.

لاريجاني با بيان اينكه براي كميسيون‌ها و فراكسيون‌هاي مجلس، مكان ويژه‌اي در ساختمان جديد احداث شده است و ضمن تشكر از كارگران و مهندساني كه با دقت كافي و علاقه براي احداث ساختماني در تراز نظام جمهوري اسلامي ايران فعاليت كردند، افزود: اميدوارم اين مركز، كار قانونگذاري را تسهيل كند.

خودروسازان با حربه توليد ملي منتقدان را آچمز كرده‌اند

بهرام پارسايي، سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي گفت:«از روزي كه به حرمت حقوق پايمال شده مردم با جديت و ياري خواستن از خداوند بزرگ پرونده خودروسازي در كميسيون اصل 90 را به عهده گرفته و با احساس نياز طرح ساماندهي صنعت خودرو را با حمايت تعدادي از همكارانم در مجلس شروع كردم شاهد همه نوع واكنش‌هاي پيش‌بيني شده از قبيل تهمت، كارشكني، عدم همكاري و... بوده‌ايم كه گرچه باعث كندي كار شد ولي هرگز نتوانست به عزم و اراده به وجود آمده در تصويب قانون كه خوشبختانه همين هفته با برطرف كردن ايرادات شوراي نگهبان نهايي شد و تهيه گزارش خودروسازي در كميسيون، لطمه‌اي وارد كند و اخطار مي‌دهم هر چه كارشكني‌ها بيشتر شود، عزم ما بر شفاف‌سازي و پيگيري راسخ‌تر مي‌شود.» به گزارش ايسنا، او ادامه داد: «آقاي منطقي، مديرعامل سابق ايران خودرو گفته كه نبايد برند ملي را زير سوال برد. اين موضع دقيقا شگرد دايمي صنعت خودروسازي است كه ناكارآمدي خود را در پشت كلماتي مثل برند ملي، توليد ملي و... پنهان و به جاي پاسخگويي فرافكني مي‌كنند و با همين حربه تاكنون منتقدين خود را آچمز كرده‌اند.» به گفته او، تا امروز هيچ تحقيق و تفحصي در مجلس در خصوص صنعت خودرو به نتيجه نرسيده و علت آن هم مافياي قدرتمند خودرو بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون