• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4446 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲ شهريور

جهانگيري در مازندران مطرح كرد

ناكامي امريكا در فروپاشي اقتصاد ايران

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري روزهاي پاياني هفته گذسته را در مازندران گذراند و در جريان اين سفر استاني، ضمن افتتاح يك ورزشگاه پنج‌هزار نفري نوشهر، از نيروگاه زباله‌سوز، بندر و گمرك اين شهر نيز بازديد كرد و در چند نوبت نيز به اظهارنظر و ايراد سخنراني پرداخت.

جهانگيري كه در بدو ورود به مازندران با خبرنگاران گفت‌وگو مي‌كرد، مردم اين استان را شهرونداني زحمتكش توصيف كرد كه در تمام صحنه‌ها پيشگام بوده‌اند. معاون اول رييس‌جمهوري با اشاره به فرا رسيدن هفته دولت گفت: اين ايام علاوه بر گراميداشت مقام شهيدان رجايي و باهنر، فرصتي است تا اعضاي دولت به استان‌هاي مختلف سفر كرده و مسائل مختلف استان‌ها مورد بررسي قرار گيرد. معاون اول رييس‌جمهور همچنين با اشاره به اينكه دولتمردان روز چهارشنبه هفته گذشته ديدار بسيار خوبي با رهبري داشتند، تاكيد كرد: در آن ديدار اين بحث مطرح بود كه با وجود اينكه دشمن فكر مي‌كرد با تحريم مي‌تواند اقتصاد ايران را با فروپاشي مواجه كند، با تكيه بر ظرفيت‌ها و توليد داخلي قادريم اقتصاد كشور را اداره كنيم.

جهانگيري، مازندران را يكي از مهم‌ترين قطب‌هاي توليد كشور خصوصا در بخش كشاورزي توصيف كرد و گفت كه اين استان، بزرگ‌ترين سهم را در توليد و حفظ امنيت غذايي كشور دارد. معاون اول رييس‌جمهور همچنين با اشاره به برگزاري نخستين همايش همكاري‌هاي اقتصادي كشورهاي ساحلي خزر در تركمنستان كه اخيرا برگزار شد، گفت: در اين همايش مسائل و همكاري‌هاي اقتصادي كشورهاي ساحلي خزر در سطح بالاي سياسي مورد بررسي قرار گرفت و اميدوارم مازندران و ديگر استان‌هاي ساحلي شمال كشور بتوانند به مسووليت‌هاي سنگين خود در زمينه‌هاي زيست محيطي، انرژي، حمل و نقل و تجارت در چارچوب همكاري كشورهاي حاشيه خزر به شكل موثر و سازنده‌ عمل كنند.

اسحاق جهانگيري همچنين در آيين افتتاح مركز بين‌المللي تجارت و پايانه صادرات برنج ايران در آمل با اشاره به اينكه مازندران سهم بزرگ و مهمي در تامين محصولات كشاورزي و امنيت غذايي كشور دارد، گفت: با وجود انواع محدوديت‌ها نظير كمبود آب، توليد محصولات كشاورزي سال به سال افزايش يافته و با تكيه بر توانمندي و ظرفيت داخلي، طرح امريكا براي فروپاشي و نابودي اقتصاد ايران ناكام ماند. او با بيان اينكه توليد متوسط ساليانه ۲ ميليون تن برنج در سه استان شمالي كشور رقم بسيار مهمي در اقتصاد و تجارت محسوب مي‌شود، تصريح كرد: بايد براي استفاده بهينه از اين حجم فعاليت و توليد اقتصادي و به ويژه براي انتفاع بيشتر كشاورزان از چرخه توليد تا مصرف اين محصول استراتژيك برنامه‌ريزي جامعي انجام شود.

جهانگيري در جريان اين مراسم افتتاحيه نيز بار ديگر به ديدار هفته گذشته دولتمردان با رهبري اشاره كرد و گفت: ايشان در اين ديدار ديدگاه جديدي را مطرح كردند و فرمودند در شرايطي كه در يك جنگ اقتصادي تمام‌عيار هستيم، توليدكننده حكم رزمنده خط مقدم اين جنگ را دارد و همه بايد براي حمايت از اين رزمندگان پاي كار بيايند. معاون اول رييس‌جمهور تاكيد كرد: اين ديدگاه مقام معظم رهبري بايد تبديل به يك ديدگاه عمومي شود و همه از توليدكنندگان به عنوان رزمندگان جبهه جنگ اقتصادي حمايت كنند.

جهانگيري با اشاره به ظرفيت‌ها و توانمندي نيروي انساني در استان مازندران ابراز اميدواري كرد كشاورزان و فعالان اقتصادي مازندران با ارايه و اجراي طرحي جامع و كارآمد، به الگويي براي ديگر استان‌ها نيز تبديل شوند. معاون اول رييس‌جمهور همچنين درباره لغو ممنوعيت واردات برنج در فصل برداشت نيز خاطرنشان كرد: قرار نيست برنج‌هاي وارداتي در فصل برداشت برنج در بازار توزيع شوند، بلكه اين واردات به عنوان پشتوانه‌اي براي ايجاد آرامش در بازار و اطمينان خاطر مردم نسبت به عدم ايجاد تلاطم در بازار برنج است. جهانگيري همچنين با اشاره به آمار ارايه شده درباره صادرات برنج ايراني تصريح كرد: صادرات و واردات هيچ محصولي ممنوع نيست و دولت صرفا با توجه به مصالح عمومي، با افزايش و كاهش تعرفه و وضع عوارض اين موضوع را كنترل مي‌كند و اگر برنج ايراني بازار خوبي در خارج دارد، بايد با اصول حفظ اعتماد مشتري در اين زمينه اقدام كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون