• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4446 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲ شهريور

ائمه جمعه در خطبه‌هاي نماز اين هفته چه گفتند

از پدافند ولنگاري تا واكنش به ارسباران

شايد بتوان خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه را تا حدودي فرهنگي دانست. با وجود اينكه در هفته‌هاي گذشته بيشتر حرف‌هاي خطباي جمعه حول موضوعات اقتصادي و سياست خارجي بود اما اين هفته، خطيبان نماز سياسي- عبادي جمعه بيشتر به موضوعات فرهنگي پرداخته بودند. آنها در خطبه‌هاي‌شان به موضوع آتش‌سوزي جنگل ارسباران، حجاب به عنوان مساله داغ اين روزهاي كشور و اقدامات ضدفرهنگي دشمنان اشاره كردند. در ادامه بخشي از حرف‌هاي برخي از خطباي جمعه شهرهاي كشور آورده شده است:

آيت‌الله امامي كاشاني، خطيب نماز جمعه اين هفته تهران:

دولت بايد نسبت به سرمايه‌گذار آنچه در قوانين و مقررات دست و پاگير است توجه كند و اين مقررات را مجلس بردارد، موانع هم برداشته و امنيت در كشور زياد شود تا در اين صورت سرمايه‌دار از سرمايه خود استفاده كند و كار زياد شده و اشتغال افزايش يابد.

اين همه فساد در كشور ناشي از غفلت از خداست كه انسان از خدا غفلت مي‌كند لذا براي آن در آخرت آتش و در دنيا هم بدبختي و ذلت است.

در مساله حجاب بايد راهكارها ارايه شود. اين رصد كردن اخلاق در جامعه است. همچنين كساني كه ربا مي‌خورند را رصد كنيم كه كم شده است يا زياد؟ اين كار به واسطه دانشمندان صورت مي‌گيرد. مسوولان هم بايد بررسي كنند تا ببينند چه بايد كرد.

[خطاب به رييس‌جمهور امريكا]: آقاي ترامپ خودت و همپيمانان تو ابله و احمق هستيد، اقمارتان احمق هستند. احمق بودن‌تان را به دنيا نيز نشان داده‌ايد اما جمهوري اسلامي شجاع و قوي است رهبر انقلاب و امام(ره) اين شجاعت را در ملت ايران تزريق كردند.

آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي، امام جمعه مشهد:

ابراز نگراني ما نسبت به مساله بدحجاب و نگراني از اندام‌هاي بي‌حجابي، در واقع يك نگراني در راستاي همان لاابالي‌گري و ولنگاري فرهنگي مورد تاييد مقام معظم رهبري است. مسوولان فرهنگي ما دو وظيفه دارند؛ وظيفه نخست اين است كه دنبال برنامه براي پدافند ولنگاري فرهنگي بروند. اين ولنگاري فرهنگي بايد با پدافند جمع و نابود شود. دستگاه‌ها و ستادهاي امر به معروف و نهي از منكر و مسوولان و متوليان وزارت ارشاد و علوم و آموزش و پرورش دنبال اين باشند كه يك پدافند فرهنگي ايجاد شود و از طرف ديگر با برنامه‌ريزي جدي، ويژگي‌هاي مثبت ايجاد كنند.

سرهنگ حميدرضا قريشي، فرمانده بسيج ادارات و وزارتخانه‌هاي سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ:

[در پيش خطبه نماز جمعه اين هفته تهران] شما مي‌توانيد در هركجا كه زندگي مي‌كنيد ۵۰ متر از پشت بام خود را در اختيار وزارت نيرو قرار دهيد و مي‌توانيد به كمك دولت در پشت بام خود برق توليد كنيد و به مردم محل خود نيز كمك كنيد. هرماه نيز مبلغ قابل توجهي حدود ۲۰ برابر يارانه به هريك از اعضاي ساختمان از طرف وزارت نيرو داده مي‌شود. يك فعاليت مناسب هم از لحاظ سياسي و هم از لحاظ اجتماعي و هم از لحاظ دفاعي و امنيتي خواهد بود.

حجت‌الاسلام سيد محمدعلي آل هاشم،
امام جمعه تبريز:

[با اشاره به آتش‌سوزي در جنگل‌هاي ارسباران] اگر ستاد بحران و سازمان جنگل‌ها با ساير سازمان‌ها اختلاف دارد، مردم و جنگل‌ها چه گناهي دارند؟! وزير كشور وظيفه ستاد بحران در برابر بلايا چيست، چهار روز است كه جنگل‌هاي ارسباران مي‌سوزند و هنوز مهار نشده است. اگر ستاد بحران نمي‌توانست كاري كند، به خيرين تبريز مي‌گفتيم ورود كنند. براي بررسي آخرين وضعيت منطقه ارسباران بعداز نماز جمعه در اين منطقه حاضر خواهم شد.

حجت‌الاسلام رضا عليزاده، امام جمعه بخش بهمن شهرستان ابركوه:

دشمن همه امكانات فرهنگي و هنري خود را براي ضربه زدن به نظام اسلامي به كار گرفته است. مسوولان بايد در مقابل كاركردهاي دشمن برنامه داشته باشند؛ اما متاسفانه گاهي مسوولان فرهنگي كشور ما خوابند. از سوي ديگر آتش به اختيارها و دلسوزان هم سليقه‌اي و فردي همراه با موازي‌كاري عمل مي‌كنند كه در نهايت نتيجه مطلوب ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون