• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4451 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۷ شهريور

پيدا و پنهان

دختر نعمت‌زاده پاي ميز محاكمه مي‌رود

اسدالله مسعودي‌مقام، رييس شعبه سوم دادگاه ويژه رسيدگي به جرايم اخلالگران و مفسدان اقتصادي از برگزاري دادگاه شبنم نعمت‌زاده دختر وزير اسبق صمت در دو هفته آينده خبر داد. او اتهامات مطرح‌شده در كيفرخواست را شامل مسائلي در زمينه دارو و قاچاق دانست. مرداد سال گذشته خبري مبني بر كشف انباري در استان البرز از داروهاي احتكار‌شده به ارزش پنج ميليارد تومان منتشر شد و برخي آن را متعلق به دختر نعمت‌زاده وزير اسبق صنعت، معدن و تجارت دانستند. نعمت‌زاده كه پس از مدتي بدهكاري كلان دخترش به سيستم دارويي كشور را تاييد كرد، در اين زمينه گفته بود: دخترم در گذشته براساس مجوزهايي واردات دارو انجام مي‌داد اما در چند سال گذشته با همكاري فردي يك شركت پخش راه‌اندازي كرد كه در طول يك سال اخير فروش آنها متوقف شده و مشغول پرداخت بدهي اين شركت است.

4 مشكلي كه بيكاري فارغ‌التحصيلان را رقم مي‌زند

حميد حاج‌اسماعيلي، كارشناس بازار كار چند عامل اساسي را مسبب اصلي روند صعودي نرخ بيكاري فارغ‌التحصيلان در كشور عنوان كرده است. به گفته او اولين مورد، توسعه بي‌رويه و غيركارشناسي دانشگاه‌ها و افرايش پذيرش دانشجو در كشور است. دومين مشكل در اشتغال فارغ‌التحصيلان توقع
ايجاد شده در فارغ‌التحصيلان دانشگاهي است كه باعث شده آنان مشاغلي را دنبال كنند كه دستمزد بيشتري را پرداخت مي‌كنند و از پرستيژ اجتماعي بالايي برخوردارند. او سومين مشكل براي اشتغال فارغ‌التحصيلان را سهم بالاي دولت از اقتصاد كشور و عدم امكان استخدام فارغ‌التحصيلان در دواير دولتي به علت ظرفيت‌هاي پايين اشتغال در اين بخش عنوان كرده و افزوده است: مورد چهارم اقتصاد خدماتي و غيرمولد كشور است كه از امكان توسعه لازم برخوردار نيست.

حجتي به روحاني: كارگروه تنظيم بازار به دستور شما توجهي نمي‌كند

محمود حجتي وزير جهاد كشاورزي با ارسال نامه‌اي به حسن روحاني رييس‌جمهور كشورمان نسبت به عدم توجه كارگروه تنظيم بازار و وزارت صنعت، معدن و تجارت به درخواست او و دستور رييس‌جمهور مبني بر جلوگيري از افزايش قيمت سبوس گلايه كرد و خواهان جلوگيري از اين امر شد. او در اين نامه نوشته است: با وجود درخواست اين وزارت مبني بر كان لم يكن كردن افزايش قيمت سبوس و دستور حضرت‌عالي به وزارت صنعت، كارگروه تنظيم بازار مجددا قيمت سبوس را همان مبلغ ۱۲۵۰ تومان تصويب كرده و در مرحله ابلاغ دارد.

اعتراض كارگران «هپكو» روي خط ريلي شمال به جنوب

كارگران كارخانه هپكو در اراك در اعتراض به مشخص نشدن تكليف سهامدار اين شركت و عدم پرداخت معوقات مالي خود براي ساعاتي، ‌راه‌آهن شمال به جنوب را در اين شهر بستند. براساس خبري كه ايلنا منتشر كرده، پنجم شهريور و در چهارمين روز اعتراض، كارگران هپكو براي ساعاتي محور راه‌آهن شمال به جنوب اراك را بسته‌اند. اين خبرگزاري گزارش داده كه كارگران شركت توليد تجهيزات سنگين هپكو 2 ماه معوقات مزدي در سال جاري و معوقاتي از سال‌هاي گذشته دارند. ايلنا مدعي شده كه معوقات مزدي تعدادي از كارگران از سال‌هاي گذشته به حدود ۳ ميليارد تومان مي‌رسد.

چرا ارز 4200 را  متوقف نمي‌كنيد؟

وب‌سايت اصولگراي «تابناك» با اشاره به گزارش منتشر شده در روزنامه «سازندگي» درباره چگونگي انتخاب نرخ 4200 براي ارز دولتي نوشت: اگر مواردي كه مطرح شده، درست باشد، حالا بايد از مسوولان دولت و شخص رييس‌جمهور پرسيد كه چرا بعد از گذشت يك سال و با مشخص شدن اثرات ارز ۴۲۰۰ توماني، هنوز هم دولتي‌ها به ادامه اين سياست اصرار دارند؟ به نوشته «تابناك» تعيين نرخ دلار به ميزان ۴۲۰۰ تومان تنها براساس «پيش‌بيني‌هاي» اعضاي هيات دولت بوده و نه براساس كار كارشناسي شده و نرخ ۴۲۰۰ تومان براي دلار با يك راي‌گيري ساده تصويب و اجرايي شده است. همين تصميم ساده در يك سال گذشته منابع ارزي بسياري را به هدر داده و باعث ايجاد مفاسد اقتصادي شده است.

به جز ايران فقط 2 كشور ديگر تعطيلات آخر هفته يك روزه دارند

پدرام سلطاني فعال اقتصادي در توييتر خود با اشاره به تعداد كم روزهاي تعطيل هفته در ايران نوشت: به جز ايران، تنها 6 كشور در دنيا، ساعت كاري بيش از 40 ساعت در هفته دارند. ايران با ساعت كاري 44 ساعت در هفته در رده پنجم قرار مي‌گيرد. اين فعال اقتصادي اضافه كرده است: تنها 3 كشور در دنيا تعطيل آخر هفته يك روزه دارند: بوتان، ‌نپال و ايران. او انتهاي توييت خود را با هشتگ «ايراني آرامش مي‌خواهد» تمام كرده و براي يادآوري نوشته است: مردم ايران جزو عصباني‌ترين مردم
دنيا هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون