• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4451 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۷ شهريور

جذب دانشجوي پزشكي در دوران حذف كنكور

روز گذشته موضوع حذف كنكور در ميان صحبت‌هاي دو نفر از مسوولان مختلف در حوزه‌هاي مرتبط با آموزش مطرح شد؛ هم معاون آموزشي وزارت بهداشت و هم دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي. سعيدرضا عاملي، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي روز گذشته اعلام كرد: « در زمان حاضر مشغول رايزني و زمينه‌سازي براي برداشتن كنكور و رفتن به سمت روش‌هاي منطقي‌تر براي سطح‌بندي متناسب متقاضيان رشته‌هاي مختلف هستيم.» دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به نقل از او كه در ديدار با بخشي از نخبگان و برگزيدگان كشوري صحبت مي‌كرد، نوشت: «در صورتي كه ايده منسجمي براي ارايه راه‌حلي جهت حذف كنكور و استقرار روش‌هاي مناسب و منطقي داشته باشيد، استقبال مي‌كنيم.»

از سوي ديگر باقر لاريجاني، معاون آموزشي وزارت بهداشت هم اعلام كرد كه اين وزارتخانه در پي راهكارهايي براي جذب دانشجو در دوران پس از حذف كنكور است. لاريجاني در نشست خبري روز گذشته خود توضيح داد: «دانشگاه علوم پزشكي تهران به مدت ۵ دوره دانشجوي پزشكي از مقطع ليسانس پذيرش مي‌كند و دوره جديد نيز به اين دانشگاه مجوز داده شد كه اين شيوه را ادامه دهد و ما در وزارت بهداشت فكر مي‌كنيم اگر بخواهيم قانون مجلس را در زمان برداشتن كنكور اجرا كنيم؛ يك راهش اين است كه ليسانس علوم پزشكي بگيريم و پس از آن افراد در دكتراي پزشكي ادامه تحصيل دهند.»

به گفته او به زودي در شوراي آموزش پزشكي عمومي در مورد اجازه ايجاد دوره پذيرش از ليسانس به ديگر دانشگاه‌ها تصميم‌گيري مي‌شود. او افزود: «در اولين قدم به ۲ تا ۳ دانشگاه به صورت پايلوت اجازه داده مي‌شود دانشجوي پزشكي را بر اساس يك غربالگري از دوره ليسانس بپذيرند. ضمن اينكه دوره دانشگاه علوم پزشكي تهران نيز ارزيابي شده و خروجي مثبتي داشته است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون