• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4454 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ شهريور

نگاهي به هفته چهارم ليگ برتر انگليس

يونايتد و چلسي روي دور ناكامي

رقابت‌هاي هفته چهارم ليگ برتر انگليس روز شنبه با برگزاري هشت ديدار پيگيري شد و در مهم‌ترين مسابقات تيم‌هاي منچسترسيتي و ليورپول موفق شدند با برد پر گل اين هفته را پشت سر بگذارند و تيم‌هاي مدعي منچستر يونايتد و چلسي باز هم متوقف شدند. شاگردان پپ گوارديولا در يك ديدار خانگي مقابل برايتون به پيروزي رسيدند. برايتون در حالي مقابل سيتيزن‌ها با چهار گل شكست خورد و بدرقه شد كه عليرضا جهانبخش باز هم جايي در تركيب ثابت تيمش پيدا نكرد. منچسترسيتي در اين مسابقه خانگي با دبل آگوئرو و دو گل دي‌بروين وبرناندو سيلوا پيروز اين مسابقه لقب گرفت. در ديگر ديدار روز شنبه ليورپول، نايب‌قهرمان فصل قبل موفق شد در خانه برنلي با سه گل به برتري دست پيدا كند. شاگردان كلوپ در اين ديدار ابتدا با گل به خودي حريف پيش افتادند و در ادامه با گل‌هاي مانه و فرمينو حريف را سه تايي كردند. ليورپول با اين برد 12 امتيازي شد و همچنان به تنهايي صدرنشين جدول رده‌بندي ليگ جزيره باقي ماند. سيتيزن‌ها نيز با 10 امتياز در رده دوم جاي گرفتند. اما هر چقدر تيم‌هاي اول و دوم فصل قبل خوب نتيجه مي‌گيرند، ساير مدعيان شرايط خوبي از خودشان نشان نمي‌دهند؛ مخصوصا يونايتد و چلسي كه هر دو از بازيكنان سابق خودشان به عنوان مربي روي نيمكت بهره مي‌برند.

منچستر يونايتد بعد از يك برد، يك شكست و يك تساوي در سه هفته ابتدايي در خانه ساوتهمپتون به ميدان رفت. شاگردان سولشر بايد اين بازي را مي‌بردند تا به شرايط عادي باز مي‌گشتند. جيمز كه اين روزها تك‌ستاره اولدترافورد محسوب مي‌شود موفق شد تيمش را پيش بيندازد اما حريف موفق شد اين گل را پاسخ دهد تا بازي با نتيجه يك - يك مساوي تمام شود. گل ساوتهمپتون را جانيك وسترگارد به ثمر رساند. به اين ترتيب يونايتد از چهار بازي ابتدايي‌اش تنها 5 امتياز به دست آورده است تا بدترين شروع شياطين سرخ از سال 1992 به اين سو رقم بخورد. در آن سال منچستر از چهار بازي ابتدايي تنها 4 امتياز به دست آورده بود. تساوي يونايتد مقابل ساوتهمپتون كه ده نفره هم شده بود، انتقادات از عملكرد سرمربي اين تيم را حسابي بالا برده است. سولشر در حالي با حجم زياد انتقادات روبرو است كه در تابستان لوكاكو و سانچز را از دست داد و حالا تيمش به وضوح در گلزني دچار مشكل است. اگر بازي ابتدايي اين تيم را كنار بگذاريم، يونايتد در سه بازي متوالي تنها يك گل در هر بازي به ثمر رسانده است. همچنين گل خوردن اين تيم در سه بازي پياپي نشان مي‌دهد آمدن مگواير گران‌قيمت هم نتوانسته مشكلات اين تيم را در خط دفاعي برطرف كند. منچستر چند روز پيش كريس اسمالينگ را هم به صورت قرضي راهي رم كرده بود. منچستر يونايتد در اين چهار بازي تنها موفق شد چلسي‌اي را شكست دهد كه خودش اصلا حال و روز خوبي در مسابقات امسال ندارد.

چلسي در بازي هفته چهارم در خانه مقابل شفيلد يونايتد با تساوي دو - دو متوقف شد تا همانند يونايتد از 4 بازي تنها 5 امتياز به دست آورده باشد. شايد تنها نكته مثبت عملكرد تيم تحت هدايت لمپارد، درخشش آبراهام باشد. اين مهاجم جوان هجده‌ساله در بازي تيمش مقابل شفيلد دبل كرد تا در دوبازي چهار بار براي آبي‌هاي لندن گلزني كرده باشد. اما خط دفاع چلسي كه بعد از رفتن داويد لوييز آسيب‌پذير نشان مي‌دهد، همچنان پاشنه‌آشيل تيم لندني به حساب مي‌آيد. كافي است به آمار گل‌خورده اين تيم مراجعه كنيم تا بفهميم خط دفاع چلسي چه وضعيت وخيمي دارد. خوردن 9 گل در 4 بازي اصلا چيزي نيست كه به مذاق هواداران اين تيم خوش بيايد. حالا همان‌قدر كه سولشر در منچستر تحت فشار است، سوپر فرانكي نيز در لندن با چالش منتقدين مواجه است و بايد فكري براي برون‌رفت تيمش از اين وضعيت كند.

به اين ترتيب و در پايان هفته چهارم تيم‌هاي مدعي يونايتد و چلسي به ترتيب در رده‌هاي هفتم و نهم قرار گرفته‌اند. فاصله آنها با تيم صدرنشين ليورپول 7 و با تيم دوم يعني من‌سيتي 5 امتياز است. با توجه به شرايطي كه قرمزهاي مرسي‌سايد و آبي‌هاي منچستر از خودشان نشان مي‌دهند، جبران اين فاصله امتيازي كاري بسيار سخت به نظر مي‌رسد. پس شايد بي‌راه نباشد كه بگوييم سولشر و فرانك لمپارد بايد از همين حالا تمام تمركزشان را روي كسب سهميه ليگ قهرمانان بگذارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون