• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4456 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

از شباهت دلقك اهريمن با ترامپ تا انتقادات تند داريوش ارجمند به پولشويي

ايرج افشار به روايت بزرگان

گروه فرهنگ و هنر

 

نمايش مستندي درباره ايرج افشار

مستند «فرزانه فروتن ايران‌مدار ما» كه روايتي از زندگي ايرج افشار است اكران مي‌شود. همزمان با برپايي پنجمين نمايشگاهِ تاريخ محلي ايران كه با محوريت مركز يزد هم‌اكنون در موزه كتاب و ميراث مستند ايران ميزبان مخاطبان است، فيلم مستند «فرزانه فروتن ايران‌مدار ما» امروز چهارشنبه ۱۳ شهريورماه از ساعت 30: 13 در سالن اجتماعات موزه كتاب و ميراث سازمان اسناد و كتابخانه ملي اكران خواهد شد. در اين فيلم با مدت زمان ۹۵ دقيقه‌، شخصيت‌هاي سرشناسي همچون محمدرضا شفيعي كدكني، عبدالله انوار، آيت‌الله سيدمصطفي محقق داماد، ژاله آموزگار، آيدين آغداشلو، و ... از خاطرات و تاثير زنده‌ياد ايرج افشار سخن مي‌گويند.

انتقادات تند داريوش ارجمند از پول‌هاي مشكوك

داريوش ارجمند روز گذشته در پشت صحنه سريال محرمي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اينكه تلويزيون چقدر مي‌تواند در زمينه مبارزه با ورود پول‌هاي كثيف به عرصه هنر موثر باشد گفت:«خيلي مي‌تواند تاثير داشته باشد. تلويزيون خودش دستش در كار است و گرنه حتما پرس‌وجو مي‌كرد. ببينيد تهيه‌كننده‌اي كه دستمزد يك ميلياردي به بازيگرش مي‌دهد از كجا آورده است؟ بايد پرسيد از كجا براي ريخت‌و‌پاش در سريال‌ها پول مي‌آورند؟» او در پاسخ به خبرنگاري كه گفت اين پول‌ها در سريال‌ها از سوي مركزي مانند سيمافيلم تامين مي‌شود، گفت: «خير مگر اين آقايي كه در دادگاه نشست و محاكمه شد از سيما‌فيلم بود؟! ارجمند با انتقاد از اظهارات برخي فيلمسازان در زمينه استفاده از پول‌هاي مشكوك در سينما و تلويزيون هم گفت: كارگرداني كه در تلويزيون مي‌نشيند و مي‌گويد به من ربطي ندارد پولي كه به من مي‌دهند از كجا آمده است، در واقع مرده‌شور است. انگار برايش تفاوتي ندارد كه مرده چه كسي باشد! تلويزيون اتفاقا بايد يقه فلان تهيه‌كننده را بگيرد و بپرسد كه از كجا بودجه آورده‌ايد؟ چه آثاري كه در تلويزيون پخش مي‌شود و چه آنها كه بيرون از تلويزيون توليد مي‌شوند همه آدم‌هايي هستند كه با تلويزيون هم همكاري دارند. تلويزيون و ارشاد در اين زمينه مسوول هستند.»

شباهت دلقك اهريمن با رييس‌جمهور امريكا

در تازه‌ترين انتقادات چهره‌هاي سينمايي از ترامپ، كارگردان فيلم ترسناك «آن: فصل دو» ترامپ را به دلقك شيطاني حاضر در اين فيلم تشبيه كرد. به گزارش خبرآنلاين، اندي موشياتي كارگردان فيلم «آن» (It) است كه با اقتباس از كتاب مشهور استيون كينگ ساخته شده است. او اعتقاد دارد كه دونالد ترامپ رييس‌جمهور امريكا شباهت‌هايي به دلقك شيطاني فيلم «آن» دارد. «آن» كه از ۱۵ شهريور اكران خواهد شد، اقتباسي از كتاب مشهور استيون كينگ است. كينگ از منتقدان جدي ترامپ است كه هوادارانش را تشويق مي‌كند به ترامپ راي ندهند.

نويسنده‌اي در صف مدعيان اسكار۲۰۲۰

اسكات دي.برنز فيلمنامه‌نويسي كه هرگز براي فيلمنامه‌هايش نامزد اسكار نشده امسال با ساخت فيلم «گزارش» مي‌تواند از مدعيان اسكار ۲۰۲۰ باشد. به گزارش مهر نويسنده فيلمنامه‌هاي عالي كه هرگز براي نوشته‌هايش نامزدي اسكار را به دست نياورده است امسال سازنده تريلر سياسي «گزارش» است كه از همين حالا نامش در فهرست مدعيان اسكار جاي گرفته است. «گزارش» كميته تحقيق سناي امريكا استفاده از شكنجه در بازجويي از متهمان ۱۱ سپتامبر را تصوير كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون