• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4458 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

خودسوزي پرابهام «سحر»

گروه اجتماعي| «خودسوزي يك زن مقابل يكي از واحدهاي قضايي تهران» يكي از خبرهايي است كه در چند روز گذشته حاشيه‌ها و ابهامات فراواني را در پي داشته است. دوشنبه يازدهم شهريور ماه ايرنا از قول «يك مقام آگاه» در دادگستري تهران خبر داد كه يك زن مقابل يكي از واحدهاي قضايي تهران دست به خودسوزي زده است. اين «مقام آگاه» درباره سابقه اين زن گفته بود: «اين فرد در اسفند ماه سال ۹۷ و در حالي كه پوشش نامناسب داشته است، با ماموران نيروي انتظامي درگير مي‌شود و به آنها توهين مي‌كند كه مستندات لازم در همين رابطه از ناحيه ماموران تهيه و به دادسراي تهران تحويل مي‌شود.»

اين مقام قضايي افزوده بود: «امروز و هنگام مراجعه فرد مورد اشاره، رييس دادگاه به واسطه فوت يكي از بستگانش در مرخصي به‌سر مي‌برده و براي اين فرد هيچ اقدام قضايي به عمل نيامده است و مقرر مي‌شود در وقت ديگري به مرجع قضايي مراجعه كند كه نامبرده پس از خروج از واحد قضايي با بنزيني كه از قبل تهيه كرده، مبادرت به خودسوزي مي‌كند.» اما اين پايان ماجرا نبود، بعدا مشخص شده كه نام اين زن «سحر» است.
به گفته رييس بيمارستان سوانح و سوختگي مطهري تهران، اين دختر ۲۹ ساله با ۹۰درصد سوختگي درجه سه در بيمارستان بستري است و با كمك دستگاه تنفس مي‌كند. خواهر سحر در گفت‌وگو با «شهروند» روايت تازه‌اي ارايه كرده و گفته است، او در جريان بازي استقلال تهران و العين در اسفند ماه 97 با لباس مبدل به ورزشگاه آزادي رفته بوده اما، «وقتي ماموران قصد بازرسي ‏بدني او را براي ورود به استاديوم داشتند، او به آنها مي‌گويد كه دختر است تا به او دست نزنند.

ما ‏خانواده مذهبي هستيم. همانجا هم ماموران او را بازداشت مي‌كنند.» همچنين خواهر سحر تاييد كرده كه او سابق بر اين از بيماري دوقطبي رنج مي‌برده است: «ما اينها را هم به داديار گفتيم، اما فايده‌اي ‏نداشت تا اينكه چند هفته بعد براي گرفتن گوشي موبايلش به دادسراي ارشاد مراجعه كرد. مثل ‏اينكه آنجا از كسي شنيده بود كه بايد
6 ماهي زنداني شود. همين هم حال او را بدتر كرد.»

انتشار اظهارات خواهر سحر با واكنش برخي كاربران شبكه هاي اجتماعي هم روبه رو شد. برخي از كاربران خواستار توضيح مقام قضايي درباره صحت و سقم اين ادعا شده اند كه آيا اين زن به دليل بدحجابي دستگير شده يا به دليل تلاش براي ورود به ورزشگاه آزادي. از سوي ديگر مسعود شجاعي، فوتباليست شناخته شده كشورمان هم در صفحه شخصي اش پستي انتقادي منتشر كرده است. باشگاه استقلال تاكنون به اين موضوع واكنش رسمي نشان نداده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون