• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4458 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

در مسابقات انتخابي يورو 2020 رقم خورد

پنجمين پيروزي اسپانيا و ايتاليا

جمعه شب مسابقات انتخابي يورو 2020 در گروه‌هاي F و J ادامه پيدا كرد و تيم‌هاي مدعي ايتاليا و اسپانيا توانستند به پنجمين پيروزي پياپي خود در اين رقابت‌ها دست پيدا كنند. ايتاليا كه بعد از ناكامي در رسيدن به جام جهاني با مانچيني در پي رسيدن به روزهاي اوج است، مقابل ارمنستاني به ميدان رفت كه مي‌خواست در زمين خودش ايتاليا را به چالش بكشد. لاجوردي‌پوشان در چهار ديدار قبلي خود صاحب چهار برد شده بودند. شاگردان مانچو قبل از تقابل با ياران ميخيتاريان تيم‌هاي فنلاند، ليختن‌اشتاين، يونان و بوسني را از پيش رو برداشته بودند و با 12 امتياز راهي ايروان شدند. در سمت مقابل نيز ارمنستان از 4 بازي تنها 6 امتياز به دست آورده بود. برد ابتدايي اين تيم مقابل ليختن‌اشتاين با نتيجه 3 بر صفر رقم خورده بود و برد دوم اين تيم كه يك شگفتي محسوب مي‌شد، مقابل يونان در زمين حريف با نتيجه 3 بر 2 به دست آمده بود؛ نتيجه‌اي كه هواداران اين تيم را به ادامه مسابقات اميدوار كرد.

تيم ارمنستان مقابل ايتاليا بازي را خوب آغاز كرد و چند حمله جدي روي دروازه دوناروما تدارك ديد. درنهايت ميزبان موفق شد روي فرار الكساندر كارپتيان در دقيقه 11 به گل برسد. اين گل در غافلگيري كامل خط دفاعي آتزوري به ثمر رسيد و به آنها فهماند كه اصلا بازي آساني پيش رو ندارند. ايتاليا بعد از گل روند متفاوتي در پيش گرفت و ارمنستان هم به لاك دفاعي رفت.
17 دقيقه بعد از گل ميزبان، اين آندره‌آ بلوتي بود كه موفق شد گل تساوي را به ثمر برساند. در تنها دقيقه وقت اضافي بازي در نيمه اول گلزن ارمنستان از بازي اخراج شد تا كار براي ميزبان در ابتداي نيمه دوم بسيار دشوار شود. ايتاليا در نيمه دوم باتوجه به 10 نفره شدن حريف، توانست كاملا بازي را دراختيار بگيرد و دو بار ديگر دروازه ميزبان را بگشايد. لورنزو پلگريني در دقيقه 77 و بلوتي در دقيقه 80 گل‌هاي ايتاليا را به ثمر رساندند تا پنجمين پيروزي تيم‌شان رقم بخورد. حالا آنها با 15 امتياز از 5 بازي مقتدرانه در صدر قرار دارند. فنلاند نيز كه ديشب موفق شد با يك گل يونان را از پيش رو بردارد، با 12 امتياز در تعقيب ايتالياست. نكته جالب توجه در اين گروه چهارمي يونان با كسب تنها 4 امتياز از 5 مسابقه است. به نظر مي‌رسد قهرمان يورو 2004 را بايد از همين الان يكي از غايبان مسابقات يورو 2020 بدانيم مگر اينكه در دور برگشت معجزه بزرگي براي‌شان رخ بدهد.

ديگر ديدار مهم جمعه شب، بين اسپانيا و روماني برگزار شد. ماتادورها در حالي راهي بخارست شدند كه از چهار ديدار قبلي چهار پيروزي در كارنامه‌شان ديده مي‌شد. شاگردان مورنو مقابل نروژ، مالت، جزاير فارو و سوئد به پيروزي رسيده بودند. در سمت مقابل ميزبان از 4 بازي 7 امتياز دشت كرده بود. آنها دو برد ساده مقابل جزاير فارو و مالت و يك تساوي مقابل نروژ به دست آورده بودند. آنچه براي كونترا و شاگردانش مهم بود، كسب حداقل امتياز از اين بازي براي اميدوار ماندن به صعود بود. اتفاقي كه درنهايت رخ نداد و اين اسپانيايي‌ها بودند كه با حداقل اختلاف برنده از زمين خارج شدند و پنجمين پيروزي پياپي‌شان را جشن گرفتند. در اين بازي ابتدا كاپيتان راموس از روي نقطه پنالتي تيمش را به گل اول رساند. در دقيقه 47 نيز پاكو آلكاسر توانست گل دوم را وارد دروازه ميزبان كند. اما رومانيايي‌ها كه نمي‌خواستند به همين راحتي مغلوب شوند به ‌شدت حملات‌شان افزودند و درنهايت روي يك كار تركيبي يكي از گل‌ها را جبران كردند. اين گل را فلورين آندون به ثمر رساند. در حالي كه هواداران ميزبان به بازگشت تيم‌شان اميدوار شده بودند، در دقيقه 79 ديه‌گو يورنته از اسپانيا با دريافت كارت قرمز از زمين بازي اخراج شد تا همه‌چيز براي بازگشت روماني مهيا شود، اما اسپانيا موفق شد در دقايق باقي‌مانده بازي، شرايط را كنترل كند تا با همان برد 2 بر يك راهي خانه شود. در ديگر ديدارهاي اين گروه سوئد با 4 گل جزاير فارو را برد و نروژ با 2 گل مالت را شكست داد. در جدول گروه F مسابقات بعد از اسپانيا كه 15 امتياز اندوخته است، تيم‌هاي سوئد با 10 و نروژ با 8 امتياز در رده‌هاي دوم و سوم هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون