• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4459 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ شهريور

قضايي

با گذراندن دوسوم از مدت حبس 2 ساله

سعيد مرتضوي آزاد شد

سعيد مرتضوي، دادستان سابق تهران كه به 2 سال حبس محكوم شده بود، بعد از گذران دو سوم از محكوميت خود آزاد شد. به گزارش اعتمادآنلاين، مرتضوي در پرونده شكايت اولياي دم روح‌الاميني به اتهام معاونت در قتل عمد به «5 سال حبس» محكوم شد اما دادگاه تجديدنظر به دليل آنچه «اظهار ندامت» عنوان شد، اين حكم را به 2 سال حبس تقليل داده بود و روز گذشته پس از طي كردن دو سوم از اين بازه زماني 2ساله، براساس ماده 85 قانون مجازات اسلامي آزاد شد.


صدور قرار منع تعقيب كارگران فولاد و احكام كارگران هفت‌تپه

رييس كل دادگستري خوزستان خبر منتشره در فضاي مجازي مربوط به احضار تعدادي از كارگران گروه صنعتي فولاد به مراجع قضايي اين استان را تكذيب كرد و گفت: «درخصوص اين افراد قرار منع تعقيب صادر شده است و صرفا دعوت از آنها جهت حضور در دادگستري به منظور ابلاغ راي منع تعقيب و اطلاع از راي صادرشده در خصوص آنان با موضوع قرار منع تعقيب است.» به گزارش ميزان، او ادامه داد: «كليه مطالب منتشره در فضاي مجازي در اين مورد به‌شدت تكذيب مي‌شود.»

با اين همه اما در حالي كه روز گذشته رييس كل دادگستري استان خوزستان از صدور قرار منع تعقيب براي كارگران صنعتي فولاد خبر داد، احكام صادره براي كارگران هفت‌تپه كه پيش از اين بازداشت شده بودند، صادر شد. جمال حيدري‌منش، وكيل دادگستري از محكوم شدن موكلش در دادگاه بدوي به مجموعا ۱۸ سال حبس خبر داد. ۷ سال از اين حكم قابل اجرا خواهد بود اما مي‌تواند در فرصت ۲۰روزه به آن اعتراض كند تا در دادگاه تجديدنظر بررسي شود.

حيدري‌منش در اين باره به انصاف‌نيوز توضيح داد: «حكم، امروز (شنبه) ابلاغ شد و موكلم خانم قليان مجموعا به ۱۸ سال حبس محكوم شد. به تفكيك در ارتباط با اجتماع و تباني عليه امنيت ملي به ۷ سال، عضويت در گروهك گام به ۷ سال، فعاليت تبليغي عليه نظام به يك سال و نيم و در خصوص نشر اكاذيب به دو سال و نيم حبس محكوم شد.» به گفته حيدري‌منش، اشد مجازات كه حدود ۷ سال است قابل اجرا خواهد بود.

همچنين سايت رويداد 24، در گزارشي احكام صادره براي ديگر افراد مرتبط با اين پرونده را هم منتشر كرد. بر اساس اين گزارش حكم‌هاي صادرشده براي 6 نفر ديگر به شرح زير است:

اسماعيل بخشي، كارگر هفت‌تپه: ۱۴ سال حبس تعزيري

اميرحسين محمدي‌فرد، سردبير نشريه گام: ۱۸ سال حبس تعزيري

عسل محمدي، عضو تحريريه نشريه گام: ۱۸ سال حبس تعزيري

ساناز الهياري، عضو تحريريه نشريه گام: ۱۸ سال حبس تعزيري

امير اميرقلي، عضو تحريريه نشريه گام: ۱۸ سال حبس تعزيري

محمد خنيفر، كارگر هفت‌تپه: 6 سال حبس تعزيري

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون