• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4459 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ شهريور

از فصل ادبي فرانسه تا نمايش نقاشي‌هاي ايراني در مسكو

فيلمساز سال سينماي آسيا انتخاب شد

«درخشش» در راه است

ويل اسميت سرانجام براي بازي و تهيه يك فيلم علمي-تخيلي با پارامونت قرارداد امضا كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ورايتي، «درخشش» عنوان فيلم جديدي است كه ويل اسميت سرانجام قرارداد نقش‌آفريني در آن را امضا كرد. كمپاني پارامونت قراردادي با ويل اسميت امضا كرده تا او هم بازيگر و هم تهيه‌كننده اين فيلم اقتباسي باشد. اين فيلم با اقتباس از سه‌گانه «درخشش» نوشته ماركوس ساكي ساخته مي‌شود.

آكيوا گلدزمن فيلمنامه اين فيلم را مي‌نويسد و از تهيه‌كنندگان فيلم خواهد بود. اين فيلم در واقع توسط كمپاني «ويد رود» گلدزمن، «وست بروك» اسميت و «استوري فاكتوري» سالرنو ساخته خواهد شد. داستان اين فيلم در جهاني مي‌گذرد كه يك درصد از كودكاني كه متولد مي‌شوند با توانايي خاص ذهني به دنيا مي‌آيند.

«كورئيدا» فيلمساز سال سينماي آسيا شد

«هيروكازو كورئيدا» فيلمساز ژاپني به عنوان برنده جايزه فيلمساز سال سينماي آسيا از سوي بيست‌وچهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم بوسان شد. به گزارش ايسنا به نقل از ژاپن تايمز، جايزه فيلمساز سال سينماي آسيا كه هر ساله از سوي جشنواره بوسان به چهره‌هايي كه مهم‌ترين نقش را در پيشرفت صنعت سينماي آسيا داشته‌اند، اعطا مي‌شود امسال به فيلمساز مطرح ژاپني «هيروكازو كورئيدا» مي‌رسد. جشنواره فيلم بوسان، «كورئيدا» را تاثيرگذارترين كارگردان سينماي آسيا در چند سال اخير توصيف كرد كه مورد تحسين فراواني قرار گرفته و به توسعه و پيشرفت سينماي آسيا كمك شاياني كرده است.

فصل ادبي فرانسه با انتشار ۵۲۴ رمان آغاز شد

پس از پايان تعطيلات عمومي در فرانسه فصل ادبي در اين كشور با انتشار ۵۲۴ رمان آغاز شد. با پايان فصل تعطيلات در فرانسه و ازسرگيري فعاليت‌هاي اجتماعي، فصل ادبي ماه پاييز نيز با انتشار كتاب‌هاي مختلف آغاز مي‌شود. مهر گزارش كرد: براساس آمار منتشر شده در اين موضوع، امسال از ابتداي ماه سپتامبر ۵۲۴ رمان جديد براي علاقه‌مندان منتشر شده كه در شرف توزيع در بازارند. اين رقم در مقايسه با سال ميلادي گذشته كه ۵۶۷ عنوان رمان ارايه شد، اندكي كاهش داشته است. با اين حال تعداد رمان‌هاي ترجمه‌اي فرانسه در اين سال ۱۸۸ عنوان است كه به نسبت سال گذشته دو عنوان بيشتر شده است. سال گذشته اين تعداد ۱۸۶ عنوان بود. اين خبر را رايزني فرهنگي ايران در فرانسه ارسال كرده است.

بازگشت خندوانه به تلويزيون

تلويزيون براي 6 ‌ماهه دوم سال برنامه‌ها و سريال‌هايي درنظر گرفته كه برنامه «خندوانه» از شبكه نسيم يكي از اين برنامه‌هاست، ضمن اينكه تصويربرداري دو سريال الف ويژه «موسي(ع)» و «سلمان» در 6 ماهه دوم سال آغاز خواهد شد. همچنين سه سريال فاخر «طلاق»، «جشن سربرون» و «شارع الحمراء» (درباره مقاومت لبنان) در مرحله توليد و پيش‌‌توليد قرار دارند.

يك مستند ايراني در جشنواره‌اي ايتاليايي

مستند «خاتمه» به جشنواره فيلم فلورانس ايتاليا مي‌رود. به گزارش مهر، مستند «خاتمه» به كارگرداني مهدي و هادي زارعي به جشنواره فيلم فلورانس ايتاليا راه يافت. اين جشنواره بين‌المللي به صورت ماهانه برگزار مي‌شود و اولين جشنواره ماهانه منطقه توسكاني ايتالياست. منتخب فيلم‌هاي ماهانه اين جشنواره هر ماه در مدرسه فيلم ايمجيناي فلورانس نمايش داده مي‌شود. «خاتمه» داستان زندگي دختري افغان است كه به دليل ازدواج زودهنگام و خشونت توسط خانواده، از خانه فرار مي‌كند و...

اجراي يك نمايش با محوريت قيام امام حسين(ع)

نمايش «پشت ديوار عمارت» به نويسندگي و كارگرداني حميد ابراهيمي در تماشاخانه سرو به مدت يك ماه اجرا خواهد شد. اين نمايش كه با محوريت قيام انسان‌ساز حضرت اباعبدالله الحسين(ع) است از يكشنبه 24 شهريورماه به مدت يك ماه از ساعت 20 در تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ميزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نمايشگاهي از «سفر رنگين كمان» با زبان رويا

نمايشگاه گروهي عكس «سفر رنگين كمان» با ارايه آثاري از ۱۳ هنرمند روز جمعه (۲۹ شهريور ماه) در گالري تم افتتاح مي‌شود. به گزارش ايسنا، در نمايشگاه «سفر رنگين‌كمان» آثار داريوش خطير، بابك بهاري، اكبر اسعدي، ايمان ديناروند، مهديار پيرزاده، ريحانه درياني، آرزو منظوري، اميربهادر حسن‌زاده، الهام شويكلو، آزاده حيدري، مهتاب خطير، بهار غفاري و فرشته محرمي به نمايش گذاشته مي‌شود.

نمايش آثاري از تصويرگران ايراني با موضوع شاهنامه در مسكو

سي‌ودومين دوره نمايشگاه كتاب مسكو، ظهر روز چهارشنبه 13 شهريورماه جاري آغاز شد و تا يكشنبه ۱۷ شهريورماه ادامه خواهد داشت. در اين دوره از نمايشگاه كتاب مسكو كه كشور بلاروس مهمان ويژه آن است و شارجه نيز در مقام پايتخت جهاني كتاب ۲۰۱۹ به عنوان شهر مهمان در آن حضور دارد، علاوه بر حضور ناشران روسي، ۳۳ كشور ديگر نيز شركت دارند. در بخش جنبي غرفه ايران در سي‌ودومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب مسكو، آثاري از تصويرگران كشورمان با موضوعات تصويرگري شاهنامه فردوسي در گذشته و امروز و جشن‌هاي ايراني به نمايش گذاشته شد. نمايش اين آثار با ذكر نام هنرمند و چكيده‌اي از موضوع شاهنامه و هر جشن ايراني و مناسبت‌هاي آن همراه است. مجموعه اين بخش از ۳۵ تصوير تشكيل شده و بروشور آن، با توضيحاتي در اين زمينه به نمايش گذاشته شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون