• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4459 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ شهريور

ويژه

سلامت و شفافيت مالي بانك رفاه كارگران؛ دستاورد مديريت كارآمد

بدون شك بانك‌ نمادي از توانمندي اقتصادي و وجود كارگر، بايدي براي ساخت پايه‌هاي اين اقتصاد است. به گزارش روابط عمومي بانك رفاه كارگران به نقل از مهر، قرار گرفتن اين دو در كنار هم بي‌ترديد رابطه‌اي مستحكم، پايدار و مثبت در اقتصاد كشور ايجاد خواهد كرد. وقتي در ايران كلمه بانك و كارگر در كنار يكديگر قرار مي‌گيرد، چهره‌اي از بانك رفاه در ذهن خانواده ۴۰ ميليوني كارگر ايراني شكل مي‌گيرد؛ بانكي كه به گفته آقاي عليرضا محجوب نماينده مردم تهران در بانك رفاه و رييس خانه كارگر متعلق به كارگرها است و ملك شخصي نيست. سهامداران بانك رفاه در اصل ۴۰ ميليون كارگر هستند كه با تلاش بي‌وقفه خود ستون به سقف اقتصاد اين كشور مي‌زنند تا ايراني سربلند و مستقل در جامعه جهاني بدرخشد. آقاي محجوب كه حدودا شش سال پيش در ۱۱ دي سال ۱۳۹۲ از ورشكستگي اين بانك ايراني با رقمي ۱۵۰ تا ۲۵۰ ميليارد توماني در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۲ سخن گفته بود امروز (۱۱ شهريور ۱۳۹۸) معتقد است كه بانك رفاه هيچ بدهي ندارد و حتي از دولت طلبكار است.

 

بانك رفاه چه كرده است؟

اين بانك در حال حاضر داراي ۱۰۳۵ شعبه در سراسر ايران است و تعداد كاركنان آن نزديك به ده هزار نفر است. بانك رفاه كارگران همواره در بطن اجتماع حاضر بوده و نزد افكار عمومي از موقعيت خاصي برخوردار است. اين موقعيت حاصل كمك به انجمن‌هاي خيريه و عام‌المنفعه، ارايه خدمات و امكانات به اقشار مختلف جامعه كارگري، فرهنگيان و… و كمك به مراكز علمي و پژوهشي تنها بخشي از دستاوردهاي اين بانك است. از آخرين اقدامات آن مي‌توان به اهداي ۱۰ دستگاه آمبولانس جهت توسعه ناوگان بيمارستاني به دانشگاه علوم پزشكي مشهد اشاره كرد. همچنين كمك‌رساني به مناطق سيل‌زده، مدرسه‌سازي در مناطق محروم، كمك به آسايشگاه خيريه كهريزك و مركز بيماران سرطاني همدان نيز مهر تاييدي بر حمايت اين بانك از تمامي اقشار جامعه ايراني است. همچنين اين بانك در چند سال اخير قدم‌هاي بزرگي در عرصه بانكداري الكترونيكي برداشته، امكان استفاده از اكثر خدمات بانكي را با چند كليك در اختيار مشتريان خود قرار داده است و در آخرين گام نسخه واكنش‌گراي سامانه اينترنت بانك رفاه را براي كاربران اندرويد عرضه كرده است.

 

مجوز فعاليت رسمي تماشاخونه صادر شد

آسياتك با هدف ارايه سرويس‌هاي جديد ارزش افزوده براي مشتركين و ارايه محتواي مناسب، تماشاخونه را به عنوان يكي از سايت‌هاي تماشاي فيلم و سريال كشور، راه‌اندازي كرد. به گزارش روابط عمومي آسياتك، محمدعلي يوسفي‌زاده مديرعامل اين شركت ضمن اعلام اين خبر گفت: يكي از دغدغه‌هاي اصلي ما در آسياتك علاوه بر ارايه راهكارهاي ارتباطي با كيفيت در سراسر كشور، تامين و ارايه محتواي مناسب براي مشتركين و كمك به استفاده بهينه از وقت گرانبهاي آنها است. يوسفي‌زاده ادامه داد: بر همين اساس سايت تماشاخونه با مجوز از سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير، به عنوان يكي از برترين و پيشرفته‌ترين سايت‌هاي VOD كشور آغاز به كار كرد. روابط عمومي آسياتك در پايان اعلام كرد علاقه‌مندان براي استفاده از سايت تماشاخونه مي‌توانند به آدرس tamashakhoneh.ir مراجعه كنند.

توجه ويژه بانك صادرات به بخش خصوصي در تخصيص تسهيلات

اطلاعات موجود نشان مي‌دهد تنها نيم درصد مانده تسهيلات بانك صادرات ايران مربوط به بخش دولتي است و بخش خصوصي، عمده تسهيلات اين بانك را استفاده كرده‌ است. به گزارش روابط‌عمومي بانك صادرات ايران و به نقل از پايگاه خبري «خرد و كلان»، يكي از مهم‌ترين سوالات موجود در ميان عموم مردم اين است كه چه ميزان از حجم گسترده تسهيلات پرداختي توسط نظام بانكي را سازمان‌ها، ادارات و بخش‌هاي مختلف دولتي مصرف مي‌كنند؟ درباره آمار نظام بانكي البته مي‌توان به اطلاعات بانك مركزي رجوع كرد، اما آن‌طور كه داده‌هاي منتشرشده توسط بانك صادرات ايران نشان مي‌دهد، حجم بسيار ناچيزي از منابع اين بانك به صورت تسهيلات در اختيار بخش دولتي قرار گرفته است. از مانده يك هزار و ۲۳۷ هزار ميليارد ريالي تسهيلات اعطايي اين بانك تا پايان خرداد‌ماه سال جاري، تنها شش هزار و ۷۸۳ ميليارد ريال آن مربوط به تسهيلات اعطايي به بخش دولتي است. اين عدد تقريبا نيم درصد كل مانده تسهيلات پرداختي است و نشان مي‌دهد ۹۹,۵ درصد كل تسهيلات اين بانك را ساير بخش‌ها دريافت كرده‌اند. بخش خصوصي شامل تعاوني‌ها، بخش بازرگاني، كشاورزي، صنعت، معدن و... با استفاده از تسهيلات بانكي، فعاليت‌هاي خود را به‌روزرساني كرده و نقش اصلي را در رونق توليد و ايجاد اشتغال در كشور بر عهده دارند. جدول منتشرشده توسط بانك صادرات ايران همچنين نشان مي‌دهد مانده تسهيلات پرداختي اين بانك در سال ۱۳۹۷ به نسبت سال قبل آن بيش از ۲۸ درصد افزايش يافته است.

 

توليد 6 ميليارد كيلووات ساعت در نيروگاه شهيدرجايي قزوين

از ابتداي سال تا نيمه شهريور سال جاري؛ بيش از 5 ميليارد و 700 ميليون كيلووات ساعت انرژي الكتريكي در نيروگاه شهيدرجايي توليد شد. به گزارش خبرنگار از اين ميزان انرژي، 3ميليارد و 63 ميليون و 307 هزار كيلوات ساعت انرژي از واحدهاي نيروگاه بخار و 2ميليارد و 647 ميليون و 650هزار كيلووات ساعت انرژي از واحدهاي نيروگاه سيكل تركيبي توليد شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون