• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4461 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ شهريور

در رقابت‌هاي انتخابي يورو 2020 چه گذشت؟

درخشش ستاره‌هاي سيتي

علي ولي‌اللهي

رقابت‌هاي انتخابي يورو 2020 روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه در شهرهاي مختلف اروپا پيگيري شد و تيم‌هاي مدعي موفق شدند از سد حريفان‌شان بگذرند. دوشنبه شب و در جريان بازي‌هاي گروه C مسابقات، آلمان در زمين ايرلند شمالي به مصاف اين تيم و هلند در خانه استوني به ميدان رفت. آلمان بعد از شكست تاريخي 4 بر 2 در خانه از هلند احتياج مبرمي به پيروزي مقابل تيمي داشت كه هر چهار ديدار قبلي خود را با پيروزي پشت سر گذاشته بود. شاگردان يواخيم لو در اين بازي با چينش متفاوتي نسبت به بازي‌هاي قبل وارد زمين شدند. سرمربي ژرمن‌ها به جاي دفاع چهار نفره از دفاع سه نفره استفاده كرد و از 5 هافبك در خط مياني بهره برد. آلمان در نيمه نخست به توفيق چنداني دست پيدا نكرد. اما با شروع نيمه دوم آنها موفق شدند توسط هالستنبرگ به گل اول دست پيدا كنند. بازي در حال تمام شدن با همين نتيجه بود كه در دقيقه 93 سرژ گنابري كه اين روزها يكي از معدود ستاره‌هاي پرفروغ آلمان محسوب مي‌شود، موفق شد گل دوم را به ثمر برساند تا تيمش با دو گل برنده بازي شود و لااقل تا مدتي محدود از بحران باخت مقابل هلند خارج شود.

ديگر تيم مدعي گروه C يعني هلند نيز در ادامه روند رو به رشدش موفق شد با 4 گل در زمين استوني به پيروزي دست پيدا كند. زدن 8 گل در دو بازي متوالي نشان مي‌دهد، لاله‌هاي نارنجي حسابي سرحال هستند و كومان تيم خوبي براي رقابت با حريفان اروپايي ساخته است. در اين بازي رايان بابل موفق شد در دقايق 17 و 48 دو گل براي تيمش به ثمر برساند. نكته جالب در مورد بابل اين است كه از اولين گل او براي تيم ملي هلند 5280 روز مي‌گذرد. بابل اولين گلش را در سال 2005 براي كشورش به ثمر رسانده بود. ديگر گل‌هاي هلند را ممفيس ديپاي در دقيقه 76 و واينالدوم در دقيقه 87 به ثمر رساندند. با انجام اين بازي‌ها در جدول رده‌بندي اين گروه آلمان با 12 امتياز صدرنشين شد. ايرلند با همين امتياز در رده دوم قرار گرفت و هلند با يك بازي كمتر و 9 امتياز سوم است. در گروه E و در مهم‌ترين بازي كرواسي به عنوان نايب‌قهرماني جام جهاني 2018، در زمين تيم ملي آذربايجان رفت. كروات‌ها كه به وضوح نسبت به جام جهاني افت كرده‌اند در اين بازي نتوانستند از پس ضعيف‌ترين تيم گروه كه از چهار بازي قبلي‌اش چهار شكست داشت، بر بيايند و با نتيجه يك بر يك مساوي متوقف شدند. لوكا مودريچ در دقيقه 11 تك گل شاگردان داليچ را از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند و گل ميزبان را نيز خليل‌زاد در دقيقه 72 وارد دروازه كرواسي كرد. در اين گروه كرواسي با 10 امتياز از 5 بازي صدرنشين است و اسلواكي و مجارستان با 9 امتياز دوم و سوم هستند.

اما در گروه I اين شياطين سرخ بودند كه با ادامه آتش‌بازي‌هاي خود در قاره سبز خبرساز شدند. تيم تحت هدايت مارتينس در خانه اسكاتلند با چهار گل به پيروزي رسيد. ستاره بي‌چون‌ و چراي اين بازي كسي نبود جز كوين ديبروينه كه سه پاس گل و يك گل را به ثبت رساند. عملكرد درخشان هافبك منچسترسيتي سرمربي بلژيك را به تمجيد از او وداشت. مارتينز در كنفرانس خبري بعد از بازي گفت ديبروينه بهترين هافبك دنياست. ديگر گل‌هاي بلژيك را لوكاكو، فرمايلن و آلدرويرلد به ثمر رساندند. در اين گروه بلژيك با 18 امتياز از 6 بازي صدرنشين است و روسيه با 15 امتياز در جايگاه دوم قرار دارد. روسيه اين هفته با يك گل قزاقزستان را شكست داد.

سه‌شنبه نيز بازي‌هاي مقدماتي يورو 202 ادامه پيدا كرد. در گروه A و در ورزشگاه سن‌ماري، ورزشگاه خانگي باشگاه ساوتهمپتون يكي از جذاب‌ترين و پرگل‌ترين مسابقات انتخابي يورو برگزار شد. انگليس در يك سوي ميدان براي چهارمين برد متوالي‌اش وارد زمين شده بود و كوزوو براي ادامه روند خوبش بعد از پيروزي مقابل جمهوري چك در بازي قبل. بازي با اشتباه مدافعان انگليس و فرصت‌طلبي والان بريشا و گل زودهنگام مهمان در ثانيه 34 آغاز شد. اما در ادامه شاگردان ساوتگيت حريف را به خاك و خون كشيدند و تا پيش از پايان نيمه اول پنج بار موفق به گلزني شدند. استرلينگ در دقيقه 8، هري كين در دقيقه 19، مدافع حريف به اشتباه در دقيقه 38 و سانچو در دقايق 44 و 46 گل‌هاي سه شير را به ثمر رساندند. استرلينگ نيز در اين بازي مثل هم‌تيمي‌اش در من‌سيتي موفق به ثبت 3 پاس گل و يك گل شد تا او هم عملكردي فوق‌العاده داشته باشد. با آغاز نيمه دوم اين كوزويي‌ها بودند كه از وضعيت بد خط دفاعي انگليس باز هم بهره بردند. بريشا و موريگي در دقايق 49 و 54 دو بار دروازه پيكفورد را گشودند تا بازي 5 بر 3 شود. اما در ادامه ديگر نتوانستند توپي از خط دروازه حريف عبور دهند تا بازي با همان نتيجه پايان يابد. ساوتگيت بعد از بازي در مورد خط دفاعي تيمش گفت با اين خط دفاعي نمي‌توانيم مقابل تيم‌هاي بزرگ دوام بياوريم.

در بازي‌هاي گروه B، همه ‌چيز با نام كريس رونالدو گره خورد. اين مهاجم تمام نشدني در بازي تيمش در خانه ليتواني موفق به زدن 4 گل از 5 گل تيمش شد تا با شدت هر چه‌ تمام‌تر به صدر اخبار صعود كند. كاپيتان پرتغالي‌ها در اين بازي در دقايق 7، 62، 65 و 76 دروازه حريف را گشود تا به ركورد 90 گل ملي دست پيدا كند. گل ديگر تيم پرتغال را كارواليو در دقيقه 92 به ثمر رساند. تك گل ميزبان را نيز ويتوتاس در دقيقه 28 وارد دروازه روي پاتريسيو كرد. پرتغال در اين بازي يك ركورد فوق‌العاده ديگر را نيز به جا گذاشت. شاگردان فرناندو سانتوش مقابل ليتواني بيش از 30 موقيعت گل روي دروازه حريف ايجاد كردند تا نشان بدهند چه تيم خطرناكي براي رقبا به حساب مي‌آيند. البته با وجود نمايش خوب ياران CR7 اين تيم اوكراين است كه در گروه B با 13 امتياز از 5 مسابقه صدرنشين است. پرتغالي‌ها نيز با 8 امتياز از 4 بازي در جايگاه دوم قرار دارند و صربستان نيز با 7 امتياز از 5 بازي سوم هستند.

در گروه H مدافع عنوان قهرماني جهان در خانه پذيراي آندورا بود. شاگردان ديديه دشان موفق شدند حريف نه چندان قدرتمندشان را با 3 گل بدرقه كنند. گل‌هاي خروس‌ها را در اين بازي كينگزلي كومان در دقيقه 19، لنگلت در دقيقه 52 و بن‌يدر در دقيقه 91 به ثمر رساندند. آنتوان گريزمان در دقيقه 28 يك ضربه پنالتي براي تيمش هدر داد. اين دومين پنالتي متوالي است كه گريزمان از دست مي‌دهد، با اين برد 15 امتيازي شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به تركيه به صدر جدول رفت. تركيه نيز با برد 4 بر صفر مقابل مولداوي 15 امتيازي شد و در تعقيب فرانسوي‌ها باقي ماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون