• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4466 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور

واليبال ايران در آستانه صعود به نيمه‌ نهايي آسيا

بازگشت به مسابقات با پيروزي برابر چين

از مرحله دوم جام ملت‌هاي واليبال آسيا، تيم ايران از ساعت 18:30 ديروز در ورزشگاه 12000 نفري آزادي و مقابل چشمان هزاران هوادار ايراني به مصاف چين رفت. تيم ايران كه در دور دوم در گروه E با تيم‌هاي چين و هند و استراليا هم‌گروه است بايد چين را مي‌برد تا در روند صعودش به دور بعد و احيانا كسب سهميه المپيك خللي وارد نشود. شكست مقابل استراليا در دور نخست چنين فشاري را بر تيم وارد كرده بود. شاگردان كولاكويچ در بازي مقابل چين از همان ابتدا برتري خود را به حريف ديكته كردند تا نشان بدهند كه باختشان مقابل استراليا صرفا يك اتفاق بوده است. انگيزه بالاي بازيكنان ايران از بدو شروع رقابت همان چيزي بود كه هواداران از تيم مي‌خواستند. در طرف مقابل شاگردان لوزانو، سرمربي سابق تيم ايران نيز كه اصلا دلشان نمي‌خواست به راحتي قافيه را ببازند همه تلاششان را مي‌كردند كه مهاجمين ايران را متوقف كنند اما در انجام اين امر توفيق چنداني پيدا نكردند. ست اول را ايران با حساب 25 بر 18 برنده شد. از آغاز ست دوم چيني‌ها كه كمي با جو سالن آشنا شده بودند، توانستند بازي بهتري را به نمايش بگذارند. آبي‌پوشان حاضر در زمين حتي در مقطعي چند امتياز هم از تيم ايران پيش افتادند اما تعويض‌هاي به موقع كولاكويچ و آرامشي كه بر بازي بچه‌ها حاكم بود، اجازه يكه‌تازي را به چيني‌ها نداد. در اين برهه دفاع‌هاي خوب روي تور و سرويس‌هاي هدفمند بچه‌هاي ايران، كار را براي چيني‌ها سخت كرد و بازي به تساوي كشيده شد. در ادامه واليباليست‌هاي كشورمان موفق شدند با استفاده از تجربه بالاي خود در امتيازات حساس پاياني، فاصله‌اي دو امتيازي با حريف ايجاد كنند كه در نهايت به برد ايران در ست دوم انجاميد. ايران اين ست را 25 بر 23 برنده شد.

احتمالا تلاش بي‌نتيجه چيني‌ها در ست قبل، آنها را از لحاظ روحي و رواني به هم ريخته بود. اين فكر كه ما نمي‌توانيم ايران را ببريم حتي اگر از آنها خيلي جلو باشيم در ذهن بازيكنان چين رخنه كرده بود و همين باعث شد در ست سوم، ايران به راحتي 6 امتياز از حريف جلو بيفتد. اين فاصله امتيازي در كنار شيرين‌كاري‌هاي سعيد معروف كه حسابي روي روح و روان چيني‌ها رفته بود تا پايان ست باقي ماند. از نكات جالب توجه ست سوم به بازي گرفته شدن امير اسفنديار در خط حمله بود. بازيكني كه عنوان ارزشمندترين بازيكن جام جهاني جوانان را در كارنامه دارد در همان چند دقيقه‌اي كه به بازي گرفته شد، نشان داد چه واليباليست با‌ كيفيتي است. سرويس‌هاي وحشتناك او در كنار آبشارهاي غير‌قابل بازگشتش حس و حال خوبي به تيم بخشيد. ايران ست سوم را با اقتدار و با نتيجه 25 بر 17 به پايان رساند تا شك و ترديدها نسبت به عملكرد تيم ملي كه بعد از بازي با استراليا به وجود آمده بود، كمرنگ شود.

تيم ايران در دومين بازي از مرحله دوم جام ملت‌هاي آسيا امروز از ساعت 18:30 به مصاف هند خواهد رفت و در صورت پيروزي با دو برد راهي مرحله نيمه‌نهايي خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون