• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4466 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور

هادي چوپان از مشكلاتش در راه قهرماني مي‌گويد

روايت غم‌انگيز يك گرگ

بدن برنزه و عضلاني نفر سوم مستر الپميا 2019 زير نورهاي نئوني سالني در لاس‌وگاس به هيچ‌وجه نشان‌دهنده غم دروني هادي چوپان نبود. گرگ ايراني روي صحنه با صلابت خاصي توانست داوران را قانع كند كه مدال برنز مسابقات را به او بدهند. اما بعد از مسابقات، هنگامي كه تب و تاب مدال تاريخي چوپان خوابيد، سر درددل بدنساز شيرازي باز شد و او در رسانه‌ها از مشكلاتش گفت. چوپان ابتدا از اينكه 4سال عمرش را در راه گرفتن ويزاي امريكا تلف كرده است، گفت. از اينكه هيچ كدام از مسوولان حمايتي از او نكردند؛ «با وجودي كه ۶ سال بهترين مدال‌آور تيم ملي بودم و افتخارات زيادي را به دست آوردم اما هيچ توجهي به من نشد و ظاهرا اصلا اين موضوع براي‌شان اهميتي نداشت.»

چوپان در ادامه صحبت‌هايش به خرج و مخارج زندگي و فعاليت حرفه‌ا‌ي‌اش اشاره مي‌كند. آن‌طور كه خود چوپان مي‌گويد، جايزه 100 هزار دلاري مستر المپيا تنها مي‌تواند بخشي از بدهي‌هايش را جبران كند. هادي مي‌گويد؛ «بابت هزينه‌هاي سفر به امريكا حدود 800 ميليون بدهي بالا آورده‌ام و حالا تا گردن در بدهي هستم.» اين يعني گرگ ايراني براي ادامه و بهبود موفقيت‌هايش در آينده حسابي با مشكل مالي مواجه خواهد شد. او كه خودش مي‌گويد خاك ايران و شيراز را با هيچ كجاي دنيا عوض نمي‌كند و آرزويش خوشحال كردن مردم ايران و بالا بردن پرچم سه رنگ كشورش است؛ «تا به امروز ده‌ها پيشنهاد از كشورهاي مختلف داشتم كه با وجود حمايت‌هاي بسيار ويژه، همه آنها را رد كردم. من يك انسان يكتاپرست هستم كه فقط يك وطن را مي‌پرستم كه آن‌ هم ايران است. اصلا به اين موارد حتي فكر هم نمي‌كنم و ارزشي برايم ندارد.» در عين حال با وجود عدم حمايتي كه از اين نخبه ورزشي كشور نشده است، چوپان مي‌گويد: «هيچ صحبتي با هيچ مسوولي ندارم چراكه فايده‌اي ندارد.»

اما آيا اينكه چوپان انتظاري از كسي ندارد و خودش با مخارج شخصي ورزش حرفه‌اي را پيگيري مي‌كند و در معتبرترين مسابقات بادي بيلدينگ جهان افتخارآفريني مي‌كند، به اين معناست كه مسوولان هم بايد او را به حال خودش رها كنند؟ اين سوالي است كه مديران فدراسيون پرورش اندام بايد به آن پاسخ دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون