• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4469 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۳۱ شهريور

در آيين رونمايي از پلتفرم بهمن‌ديزل:

شيلر ايراني از مهرماه وارد جاده‌هاي كشور مي‌شود

آيين رونمايي از پلتفرم ايراني شيلر (كاميونت و ميني‌بوس) جديد گروه بهمن با حضور جمعي از نمايندگان مجلس، مقامات وزارت صمت و نيز فعالان صنعت خودروسازي و قطعه‌سازي برگزار شد. در اين مراسم مسوولان وزارت صمت و نمايندگان مجلس (اعضاي هيات رييسه مجلس، رييس كميسيون اجتماعي، عضو كميسيون فرهنگي، عضوكميسيون سياست خارجي و امنيت ملي و نيز برخي از اعضاي كميسيون صنايع و معادن، برنامه بودجه و نيز كميسيون اقتصادي) حضور داشتند. همچنين فعالان صنعت قطعه‌سازي، خودروسازي و نيز ديگر فعالان اقتصادي مهمان اين آيين رونمايي بودند. بهمن‌ديزل به عنوان يك شركت خصوصي در حوزه توليد خودرو با رويكرد توجه به اقتصاد مقاومتي وتكيه برتوان داخلي از پلتفرم ايراني دو محصول كاميونت 6تن و ميني‌بوس شيلر كه حاصل خودباوري و تلاش بي‌وقفه متخصصين اين شركت صنعتي است امروز و همزمان با شروع هفته دفاع مقدس رونمايي كرد. ميني‌بوس و كاميونت شيلر به عنوان جديدترين محصول اين شركت با هدف كمك به توليد ملي، تقويت ناوگان حمل و نقل و تعميق ساخت پلتفرم داخلي به سبد محصولات بهمن‌ديزل اضافه شده است. كاميونت و ميني‌بوس شيلر درتمامي مجموعه‌هاي اصلي شامل بدنه و‌تريم خودرو، سيستم تعليق، رينگ، تاير، دسته سيم، سيستم تهويه مطبوع، ساخت پلتفرم و... داخلي شده است. ميني‌بوس و كاميونت شيلر بهمن‌ديزل به ترتيب با قيمت 390 و 273 ميليون تومان به بازارعرضه ‌مي‌شوند؛ هر دو محصول بهمن‌ديزل براساس استانداردهاي يورو4 و5 توليد شده‌اند. نكته جالب توجه اينكه؛ ميني‌بوس شيلر مجهز به 18 صندلي بوده و مي‌توان چيدمان آنها را تغيير داد و از ديگر امكانات آن مي‌توان به ترمز تمام بادي، ترمز ABS و بخاري سالني و مستقل اشاره كرد. گفتني است كاميونت بهمن‌ديزل از ظرفيت بار 3200 كيلوگرم برخوردار بوده و از موتور 3760 سي سي به لطف توربوشارژ با قدرت 141 اسب بخار بهره مي‌برد. امكان تجهيز اين محصول تازه وارد بهمن‌ديزل به كاربري‌هاي يخچال، آتش نشاني، كمپرسي، خودروبر، حمل نوشابه، مسقف فلزي و باري فلزي و چوبي وجود دارد.

 

ظرفيت توليد ٢٥هزار دستگاه خودروي تجاري در سال توسط بهمن‌ديزل

مرتضي شفيعي در مراسم رونمايي از شيلر با بيان اين مطلب گفت: پس از خصوصي‌سازي در گروه بهمن اصلاح ساختار با هدف افزايش بهره وري انجام و سازمان فروش و خدمات پس از فروش شركت منسجم شد. در گروه بهمن حدود 1000 نفر جذب اين شركت شده و سالن‌هاي توليد دو برابر افزايش پيدا كرده است. وي با اشاره به اقدامات انجام شده اين شركت با هدف بهبود شرايط اظهار كرد: راه‌اندازي واحد تامين، ايجاد انسجام در واحد خريد با هدف پياده‌سازي و استانداردسازي آسان‌تر زنجيره تامين، همگرايي در زنجيره خدمات پس از فروش و همگرايي از جمله اقدامات انجام شده در اين شركت بوده است. شفيعي تصريح كرد: زيرساخت‌ها براي توليد ۱۰۰ هزار دستگاه در بهمن موتور فراهم شده بود كه در صورت عدم اعمال تحريم‌ها اين ميزان توليد انجام مي‌شد. مديرعامل بهمن‌ديزل افزود: چشم‌انداز اين شركت كسب بالاترين سهم بازار بود كه محقق شد. همچنين توليد و عرضه مناسب‌ترين خودرو تجاري تحت عنوان ايسوزو كه شريك خوبي براي بهمن‌ديزل بود باعث شد تا بيش از ۸۴ هزار خودرو در ناوگان تجاري و باري به بهمن‌ديزل تعلق داشته باشد. وي كسب بهترين سهم بازار را از اصلي‌ترين اهداف اين شركت دانست و تصريح كرد: علاوه بر كسب اين هدف، دستيابي به بهترين ميزان بهره وري در سه سال متوالي و كسب بهترين رتبه رضايت مشتري با ارزيابي مراكز ثالث از دستاوردهاي اين شركت پس از خصوصي‌سازي است. مديرعامل بهمن‌ديزل در پايان با تاكيد بر اينكه در گروه بهمن بهره‌وري اصل است، اظهار كرد: اين گروه خودروسازي همواره به دنبال كنترل قيمت سهام با هدف جلوگيري از رشد كاذب بوده چرا كه هدف اصلي توليد بوده و براين اساس تنها شركت خودروساز كه سهام آن سودده بوده، بهمن‌ديزل است.

بهمن‌ديزل هيچ مشكلي

براي ارايه محصول ندارد

در ادامه كمالي، مدير پروژه شيلر در اين مراسم درباره جزييات پلتفرم دو محصول جديد بهمن‌ديزل توضيح داد: كاميونت و ميني بوس شيلر دو محصول جديد گروه بهمن هستند. اين دو محصول سال گذشته آماده ارايه به بازار بودند اما حساسيت مديران گروه به تست بيشتر خودرو در همه شرايط اقليمي بود، از اين رو شيلر با گذراندن انواع تست‌ها در حال حاضر آماده عرضه به بازار با مناسب‌ترين قيمت است. وي درباره جزييات كاميونت شيلر افزود: اين محصول با در نظر گرفتن تمام شرايط پلتفرم قواي محركه انجام شده است، براي اين محصول گيربكس ٦ سرعته انتخاب كرديم، محور عقب مجهز به فنر تخت ١٢لايه و محور جلو ٦ لايه است. مدير پروژه شيلر يادآورشد؛ استفاده از استيلايزر جلو و عقب در شاسي، سيستم ترمز بادي، ابعاد قابل قبول براي انواع كاربري، حداقل شعاع گردش ٦.٤٥متري و وزن كم از جمله خصوصيات اصلي اين خودرو است. كمالي درباره ميني‌بوس شيلر نيز تصريح كرد: ميني‌بوس شيلر داراي فنربندي نرم، سيستم گرمايشي و سرمايشي مطلوب، ظرفيت باك ١٢٠ليتري، قابليت ٦.٤٥ متر شعاع گردش و مجهز به ميل تعادل جلو عقب است.

 

قدم‌هاي موثر بهمن‌ديزل در اقتصاد مقاومتي

عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در آيين رونمايي از خودرو شيلر اظهار داشت: قدم‌هاي موثري در جهت اقتصاد مقاومتي در بهمن‌ديزل برداشته مي‌شود. محمدعلي وكيلي گفت: تقارن رونمايي از خودرو شيلر و هفته دفاع مقدس را بايد به فال نيك گرفت. گفتمان هر دو، خودباوري است و خوباوري به شرطي كه سنگ‌اندازي داخلي صورت نگيرد ما را از مهلكه تحريم نجات خواهد داد. نماينده تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي گفت: گروه بهمن به صورت اقتصادي اداره مي‌شود؛ اگر قرار است بخش خصوصي، اقتصاد دولت زده ايران را نجات دهد بايد منزلت آن در تمام ساحات حفظ شود و حس امنيت به اين بخش برگردد. عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي افزود: ذره بين را بايد بر نظامات اداري و اجرايي بگذاريم و نبايد ذره بين را به سمت سرمايه‌گذار و كارآفرين بگيريم. وكيلي گفت: هر شغلي كه براي يك جوان ايجاد مي‌شود همانند موشكي است كه به قلب دشمن اصابت مي‌كند و عكس اين مساله نيز صادق است و كارآفرين بايد احساس امنيت داشته و البته به مسووليت خود آگاه باشد. عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي گفت: تحريم، ظرفيتي را پيش روي اقتصاد ايران قرار داد مشروط به اينكه اين اقتصاد از حالت دولت زده خارج و تبديل به يك اقتصاد پيشرو شود و خوشبختانه گروه بهمن متكي به قطعه‌سازان داخلي است و در ابتدا يك كيفيت پايه درخصوص آن وجود داشت امروز به مرز طراحي پلتفرم رسيده و اين توجه بخش خصوصي به پتانسيل داخلي‌سازي و استفاده و همكاري با دانشگاه‌ها قابل تقدير است.

 

دولت از خودروسازي همچون بهمن‌ديزل حمايت كند

همچنين رييس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در مراسم رونمايي از محصولات بهمن‌ديزل با تاكيد بر اينكه دولت بايد بيش از گذشته از خودروسازي‌هايي همچون بهمن‌ديزل حمايت كند، گفت: اين خودروسازي نقشي اثر گذار در توليد خودروهايي با كيفيت و مطابق با استانداردهاي جهاني دارد و از اين رو بيشتر از گذشته بايد مورد حمايت متوليان قرار گيرد. عبدالرضا عزيزي افزود: بخش خصوصي در راستاي اقتصاد مقاومتي قدم بر مي‌دارد، ظرفيت‌هاي بالايي براي توسعه صنعت و اقتصاد در اين بخش‌ها وجود دارد، بايد نگاه حمايتي به اين بخش‌ها بيش از گذشته در دستور كار قرار گيرد. اين نماينده ملت در مجلس شوراي اسلامي اين را هم يادآور شد؛ خودروسازي خصوصي نقشي مثبت و اثر گذار در توليد كيفيت محصول و رضايت مشتري دارد و از اين رو توسعه ظرفيت‌هاي چنين بخش‌هايي به خودروسازي كشور و رضايت مردم از صنعت خودرو نيز كمك خواهد كرد. ايشان با اشاره به افزايش ايجاد شده در گروه بهمن و همچنين توسعه فضاي توليد گفت: نشانه‌هاي فرد كارآفرين خصوصي را در اين حركت ساخت پلتفرم شيلر ديديم و مي‌بايست اين حركت‌ها را ارج نهاد چون ماندگار و ادامه‌دار هستند.

 

حركت بخش خصوصي درخودروسازي صحيح بوده

مصطفي كواكبيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز در مراسم رونمايي از محصولات بهمن‌ديزل ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: بخش خصوصي سالمتر از بخش دولتي است و حركت صحيح در بخش خصوصي مي‌تواند راهگشاي اقتصاد كشور و خروج از تحريم باشد، نبايد به دنبال تصدي‌گري بيشتر دولت باشيم بلكه بايد كمك كنيم كارآفرين‌هاي بزرگ به كارهاي خود توسعه دهند و دلگرمشان كنيم. امروز نماد يك خصوصي‌سازي مثبت در پلتفرم شيلر را مي‌بينيم. اميدواريم دولت از اين شركت‌هاي خصوصي نيز حمايت كند به هر حال حركت بخش خصوصي در گروه بهمن صحيح بوده و اين حركت قابل تقديراست. سردار تيمور حسيني فرمانده پليس راهبر ناجا در اين مراسم نيز حضور داشتند و بر ضرورت توجه به خطاي انساني اشاره كرد و گفت: بايد كمك كنيم تا سهم 80 درصد خطاي انساني در تصادفات با تجهيز وتوجه بيشتر در توليدات خودروها و تكنولوژي‌هاي جديد كمتر شود. دكتر تيمور حسيني با اشاره به اينكه خودروي ايمن مي‌تواند به كاهش تصادفات كمك كند، بيان داشت: الحمدلله كيفيت مناسب در توليدات گروه بهمن و توجه به كيفيت در اين شركت راه مناسبي براي ايمني در پيش گرفته شده و اين قابل تقدير است. در پايان اين مراسم از پلتفرم خودروهاي ايراني شيلر (كاميونت و ميني‌بوس) توسط نمايندگان مجلس و مسوولان وزارت صمت رونمايي شد و از همكاري‌هاي وزارت صمت، مديركل خودرويي و همچنين مسوولان استان قزوين كه شركت بهمن‌ديزل در آن استان واقع شده است، تقدير و اعلام شد خودروهاي توليدي امسال اين پلتفرم بنا بر نياز موجود توسط مشتريان شركتي سفارش‌گذاري شده و اقبال خوبي توسط خريداران داخلي به دريافت اين خودروها نشان داده شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون