• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4469 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۳۱ شهريور

توزيع 20 هزار بسته لوازم‌التحرير در مناطق محروم خوزستان

سيدمصطفي سيدهاشمي، معاون هماهنگي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در مراسم پويش ملي مشق احسان كه از طرف ستاد اجرايي فرمان امام(ره) و با هدف توزيع 20 هزار بسته لوازم‌التحرير در مناطق محروم استان خوزستان برگزار شد، اظهار كرد: رسالت تمام انبياي الهي و به‌خصوص پيامبر خاتم(ص) كه با اولين آيات وحي «اقرا باسم ربك الذي خلق» مبعوث شدند، تعليم و تربيت مسلمانان است و مسلح كردن آنها به علم و دانش است.

در قرآن كريم بيش از 400بار كلمه علم، سه‌بار اقرا و دوبار از كلمه قلم نام برده شده است كه همه اينها اشاره به اهميت علم، تعليم و تربيت دارد؛ در رژيم قبلي50درصد مردم ايران بيسواد بودند اما در حال حاضر اين رقم به 10درصد كاهش يافته است، هرچند اين درصد نيز مورد رضايت ما نيست و آمار بيسوادان در ايران بايد به صفر برسد. او افزود: به همين دليل مقام معظم رهبري در ديدار با مديران ستادي فرمود، چه بهتر است هزار روستا آباد شود و هزار مدرسه در روستاها ساخته و آنها را آباد كنيد و ستاد به اين امر اقدام كرد، اما به آن اكتفا نكردند و هزاره دوم ساخت مدارس را آغاز كردند كه از اين عدد بيش از 229 مدرسه و هزار و 109 كلاس در استان خوزستان احداث كردند. سيدهاشمي همچنين بيان كرد: اگر خواستار جامعه‌اي باسواد هستيم بايد ضمن ساخت مدارس و افزايش تعداد آنها علاوه بر اهميتي كه به علم داديم به اين نيز فكر كنيم كه فرزندان‌مان با دو بال علم و معنويت به پرواز دربيايند و 210 مسجد نيز در استان خوزستان ساختيم. او افزود: سال گذشته 9 هزار بسته لوازم‌التحرير بين دانش‌آموزان كم‌بضاعت استان خوزستان توزيع شد كه اين رقم امسال با 20 هزار بسته افزايش پيدا كرد؛ بسته‌هايي كه شامل لوازم‌التحرير و وسايل موردنياز هر دانش‌آموز در مقاطع تحصيلي مختلف است. معاون ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) در تشريح چگونگي مدل طرح «مشق احسان» اظهار كرد: در طرح مشق احسان، نوع فعاليت ما اجتماع‌محور است و از حضور مردم كمك مي‌گيريم. بيش از هزار و
500 جهادي در اجراي طرح مشق احسان در سراسر كشور حضور پيدا كردند. او افزود: به صورت نقدي مبلغي معادل 2 ميليارد تومان كه حاصل اعتماد مردم بوده، جمع‌آوري شد و 5 هزار نيروي جهادي كه شامل دانشجو، كارگر، مهندس و... بود از دل مردم دور هم جمع شدند و در بسته‌بندي‌ و ارسال اين هدايا كمك كردند.

سيدهاشمي در رابطه با خدمات ستاد در بحران سيل عنوان كرد: تعهد ما براي مناطق سيل‌زده اين استان تامين 8 هزار بسته لوازم خانگي بود كه امروز آخرين بسته‌ها توزيع و اين تعهد تكميل خواهد شد و اينكه توانستيم ظرف مدت 3 ماه به تعهدات خود عمل كنيم قطعا براي ما مايه افتخار است. او افزود: همچنين در جريان زلزله نيز متعهد توزيع
2 هزار بسته لوازم خانگي براي شهرستان مسجدسليمان شديم كه نصف اين تعداد توزيع و مابقي آن در مهر ماه توزيع خواهد شد. معاون ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) گفت: مهم‌ترين امر امروز در كشور ما اشتغال است و هيچ نسخه‌اي جز توليد و اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي نسبت به افزايش ظرفيت توليد كشور و صادرات و جلوگيري از واردات بي‌رويه و ايجاد فرصت شغلي وجود ندارد كه در اين راستا 21 هزار شغل در استان خوزستان ايجاد كرديم.

او گفت: همچنين بالغ بر 34 هزار ميليارد تومان در استان خوزستان سرمايه‌گذاري كرديم كه به مردم غيور و شهيدپرور خوزستان كه نقش مهمي در دفاع از كشورمان در نبرد حق عليه باطل داشتند، تقديم مي‌شود.

حجت‌الاسلام سيد عبدالنبي موسوي‌فرد، نماينده ولي‌فقيه در خوزستان در مراسم ستاد اجرايي فرمان امام خميني(ره) كه صبح ديروز و به مناسبت توزيع 20 هزار بسته لوازم‌التحرير در استان خوزستان برگزار شد، اظهار كرد: در هر جاي دنيا كه رگه‌اي از خوبي وجود دارد، شاهد حضور اهل‌ بيت(ع) هستيم و شيعيان نيز از آن جهت كه بايد بيشترين شباهت را به اهل ‌بيت(ع) داشته باشند، موظفند در هر جايي كه نكته برجسته‌اي وجود دارد، حضور پيدا كنند. نماينده ولي‌فقيه در خوزستان گفت: اگر از روي انصاف خواسته باشيم اظهارنظر كنيم به راستي خدمات ارزشمند بنياد بركت در كل كشور و به‌صورت ويژه در استان خوزستان چشمگير است. حجت‌الاسلام خضيراوي، امام جمعه شهرستان كارون نيز عنوان كرد: با استناد به آيات و روايات، ساختن يك جامعه پرتحرك و باانگيزه كه براي تحقق سعادت بشر موردنياز است يكي از آرمان‌هاي اسلام است.

بي‌عدالتي آموزشي را بايد از بين برد

علي حسين حسين‌زاده، معاون سياسي و اجتماعي استانداري خوزستان اظهار كرد: از حركتي كه ستاد اجراي فرمان امام خميني(ره) در راستاي آموزش
به عمل آورد، تقدير مي‌كنم؛ چراكه امري مقدس و مبتني بر شناخت نيازهاي كشور است. معاون سياسي و اجتماعي استانداري خوزستان در اشاره به برخي اقدامات ستاد عنوان كرد: در حوزه سيل نيز ستاد نقش فعال و سازنده‌اي را در سطح استان خوزستان داشته است و اگر اين نوع همدلي‌ها نبود از پس مديريت سيل برنمي‌آمديم. بنياد احسان ستاد اجرايي فرمان امام خميني(ره) در طرح مشق احسان اقدام به تهيه 20 هزار بسته لوازم‌التحرير براي دانش‌آموزان مناطق محروم خوزستان كردند كه توزيع اين بسته‌ها از ديروز آغاز شد.

همچنين 4 هزار بسته لوازم‌التحرير كه هديه مقام معظم رهبري به فرزندان شهدا بود در سراسر ايران توزيع شد كه 27 فرزند شهداي مدافع حرم خوزستان صبح ديروز اين هداياي خود را دريافت كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون