• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4471 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲ مهر

چند فيلم جديد قرار است به جدول اكران اضافه شوند

يخ سينماها آب مي‌شود؟

تينا جلالي

 

 

در هفته‌هاي اخير و خصوصا يك ماه گذشته، گيشه سينماي ايران نسبت به ابتداي سال با ريزش بي‌سابقه مخاطب همراه بود. فيلم‌ها به لحاظ كيفي و محتوايي چيزي در چنته نداشتند و با مخاطب ارتباط برقرار نكردند و نتوانستند مردم را به سالن‌هاي سينما بكشانند. دوستي با اظهار تاسف مي‌گفت: «براي تماشاي فيلم آخر هفته هر قدر سايت‌ها را زير و رو كردم و شناسنامه فيلم‌ها را مطالعه كردم فيلم دلچسبي براي تماشا پيدا نكردم و نتوانستم به سينما بروم.» بحران چالش فيلم‌هاي بي‌كيفيت روي پرده تا آنجا پيش رفت كه باعث نگراني سينماداران و پخش‌كنندگان شد و آنها زنگ خطر ريزش مخاطب را براي ادامه سال به صدا در آوردند.

حالا سينماها در سراسر كشور بعد از يك ركود موقت تغيير چهره مي‌دهند و از چهارشنبه اين هفته و با آغاز فصل پاييز شكل و شمايل ديگري را تجربه مي‌كنند تا تماشاگران جذب سالن‌ها شوند. با در نظر گرفتن اين نكته كه هفته اخير هم چند فيلم جديد به چرخه اكران اضافه شده بودند بايد منتظر باشيم و ببينيم اين فيلم‌هاي جديد با ذائقه مخاطبان جور در مي‌آيند و كشش جلب نظر مخاطب را دارند؟

عجالتا طبق خبرها قرار است سه فيلم «ماجراي نيمروز2؛ رد خون» به كارگرداني محمدحسين مهدويان در گروه سينمايي آزادي، پيلوت جديدترين ساخته سينمايي ابراهيم ابراهيميان در گروه زندگي و آبي به رنگ آسمان ساخته امير رفيعي در سينماها نمايش داده ‌شود. از چهارشنبه هفته گذشته ۲۷ شهريور هم فيلم‌هاي «شاه‌كش» به كارگرداني وحيد اميرخاني، «مردي بدون سايه» ساخته عليرضا رييسيان، كمدي «كلوپ همسران» به كارگرداني مهدي صباغ‌زاده و «كروكوديل» فيلم مسعود تكاور نمايش خود را آغاز كردند. به اين نكته هم اشاره كنيم كه فيلم «شكستن همزمان بيست استخوان» اثر جديد برادران محمودي هم بيشتر از يك هفته است كه روي پرده رفته است.

چينش فيلم‌ها در پاييز به گونه‌اي است كه از الان نمي‌توان پيش‌بيني براي ميزان فروش آنها متصور شد. در ميان فيلمسازان محمدحسين مهدويان است كه فيلم‌هايش در سال‌هاي اخير پر سر و صدا بوده و شانس زيادي دارد كه در گيشه هم موفق باشد. در واقع با توجه به تجربه قبلي و سليقه منتقدان و تماشاگران «ماجراي نيمروز2؛ رد خون» يكي از گزينه‌هاي مهم پرفروش امسال پاييز به شمار مي‌رود، همان‌طور كه لاتاري - فيلم قبلي او - چهارده ميليارد تومان فروش داشت. «ماجراي نيمروز2؛ رد خون» قسمت دوم فيلم «ماجراي نيمروز» است. اين فيلم به حادثه تاريخي عمليات مرصاد مي‌پردازد و داستان آن حول اين واقعه تاريخي پيش مي‌رود. بهنوش طباطبايي، حسين مهري، هادي حجازي‌فر، محسن كيايي، هستي مهدوي، جواد عزتي، مهدي زمين‌پرداز و... بازيگران اين فيلم هستند. فيلم‌هاي «شكستن همزمان بيست استخوان»، «شاه كش» و «مردي بدون سايه» هم به نظر مي‌آيد تا اينجا اكراني كه داشتند با مخاطبان ارتباط برقرار كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون