• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4476 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۸ مهر

از پرفروش شدن رمان «استفن كينگ» تا توافق بر سر ساخت «مرد عنكبوتي»

ماجراي پيچيده سريال «كوچك جنگلي»

گروه فرهنگ و هنر

 

 

 

رمان جديد «استفن كينگ» در صدر پرفروش‌ها

در جديدترين فهرست كتاب‌هاي پرفروش داستاني نشريه نيويورك‌تايمز، رمان جديد «استفن كينگ» در رتبه اول قرار گرفت. رمان جديد ‌«استفن كينگ» كه با عنوان «موسسه» به چاپ رسيده است در دومين هفته از حضورش در فهرست پرفروش‌هاي داستاني بخش جلد سخت (hard cover) با كنار زدن اثر جديد «مارگارت اتوود» ‌در صدر فهرست قرار گرفت. «كينگ» در رمان جديد خود داستان كودكاني با استعدادهاي ويژه را روايت مي‌كند كه پس از آنكه ربوده شدند براي خارج كردن نيروهاي‌شان به يك موسسه مخوف منتقل مي‌شوند. در جايگاه دوم اما رمان «وصيت‌ها» ‌نوشته «مارگارت اتوود» كه هفته گذشته صدر فهرست را از آن خود كرده بود، قرار دارد.

توافق سوني و ديزني براي ساخت «مرد عنكبوتي»

دو كمپاني ديزني و سوني براي ساخت يك قسمت ديگر از مجموعه فيلم‌هاي اكشن و علمي-تخيلي «مرد عنكبوتي» به توافق رسيدند. به گزارش ايسنا و به نقل از هاليوود ريپورتر، پس از اينكه دو كمپاني بزرگ ديزني و سوني به صورت رسمي از قطع همكاري در ساخت فيلم‌هاي «مرد عنكبوتي» خبر داده بودند، ظاهرا دوباره به ميز مذاكره بازگشته‌اند و براي ساخت يك فيلم در اين مجموعه به توافق رسيده‌اند. در اين فيلم جديد كه استوديو مارول كمپاني ديزني تهيه‌كنندگي آن را براي كمپاني سوني بر عهده خواهد داشت، «تام هالند» مجددا بازيگر نقش اصلي است و استفاده از «جان واتس» كه ساخت دو قسمت قبلي «مرد عنكبوتي» را بر عهده داشته نيز محتمل‌ترين گزينه براي كارگرداني قسمت جديد است كه تاريخ اكران ۱۶ جولاي ۲۰۲۱ براي آن اعلام شده است. همچنين بر اساس اين قرارداد جديد، شخصيت «مرد عنكبوتي» در پروژه آينده كمپاني مارول نيز حضور خواهد يافت.

در «كوچك جنگلي» به تقوايي خيلي ستم شد

داريوش ارجمند كه روز گذشته در يك برنامه تلويزيوني حضور يافته بود ضمن مرور خاطرات گذشته گفت: در سريال «كوچك جنگلي» به تقوايي خيلي ستم شد من آن زمان از فرانسه به ايران آمدم و نقش ميرزاكوچك‌خان به من پيشنهاد شد، حدود چند وقت هم با تقوايي در ارتباط بودم و حتي ساعتي بازي هم كردم كه بايد راش‌هاي آن موجود باشد. فيلمنامه تمام قسمت‌هاي آن سريال كه سه جلد بود كامل نوشته شده بود و آن سريال به نوعي وصيت تقوايي بود. ارجمند در اين خصوص كه آيا سرعت پايين تقوايي باعث جايگزين كردن كارگردان ديگري در آن كار شد، گفت: اصلا بحث كند بودن تقوايي مطرح نبود. عده‌اي بودند كه نمي‌خواستند تقوايي اين كار را بسازد، آن موقع قرار بود ۵۰ ميليون خرج سريال شود و گفتند اگر چنين پولي خرج كنيم خودمان اين كار را انجام مي‌دهيم. بعد از آن سريال هم ديگر تلويزيون از او دعوت نكرد. به نظرم به اندازه كاري كه در تلويزيون انجام داد در سينما هم انجام داد و فيلم‌هايي مثل «ناخدا خورشيد» و «كاغذ بي‌خط» را ساخت و در كل سهم او از هنر در كشور به اندازه كافي و كامل بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون