• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4476 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۸ مهر

پيدا و پنهان

دستفروشي ايرانيان در عراق

علي شريعتي، عضو اتاق بازرگاني تهران گفت: پديده‌اي كه در چند ماه اخير به‌ شدت روند صعودي داشته حضور دستفروشان ايراني در عراق بوده است. معمولا اين افراد ماشين خود را كه محل خواب و اقامت آنها نيز محسوب مي‌شود كاپوتاژ كرده و با سفر به نقاط مختلف عراق به خصوص مناطق توريستي اقليم كردستان، شروع به فروش اجناس مختلف مي‌كنند. به گفته اين عضو اتاق بازرگاني در اقليم كردستان بيشتر مردم استان‌هاي غربي به خصوص كردهاي آذربايجان غربي حضور دارند اما در سليمانيه اهالي كردستان و كرمانشاه حضور پررنگ‌تري دارند. در قسمت جنوب عراق يا عرب‌نشين نيز ساكنان استان لرستان و خوزستان بيشتر هستند. او در خصوص سوءاستفاده از نيروي كار ايراني گفت: با توجه به حضور گسترده نيروي كار ايراني در اين كشور لازم است، سفارت ايران براي حمايت از اين قشر تمهيدات ويژه‌اي اتخاذ كند.

استعفاي مديرعامل «رايتل»

پس از حكم ديوان عدالت اداري مبني بر «توقف حكم بركناري مديرعامل رايتل»، مينا مهرنوش مديرعامل اين اپراتور تلفن همراه زيرمجموعه «شستا» در اقدامي عجيب از سمت خود «استعفا» داد. روابط عمومي شستا نيز بلافاصله اعلام كرد: «با توجه به اينكه تمركز شستا در مجموعه‌هاي خود به‌ويژه رايتل با عنايت به وضعيت مالي گذشته به بهبود عملكرد، افزايش راندمان، كارايي و ارتقاي سود عملياتي است و با عنايت به ملاحظات به وجود آمده، با استعفاي سركارخانم مينا مهرنوش موافقت شد.» بنا بر اعلام اين روابط عمومي، تركيب هيات‌مديره جديد رايتل تا روز شنبه ۱۳ مهر ماه اعلام خواهد شد. پيش از اين كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، انتصاب مينا مهرنوش به سمت مديرعامل «رايتل» را فاقد وجاهت قانوني اعلام كرده و به نوعي اين انتصاب را «وتو» كرده بود.

تكذيب يك واگذاري توسط بانك مركزي

پس از اينكه از صبح ديروز، در شبكه‌هاي اجتماعي اخباري مبني بر واگذاري شركت ملي انفورماتيك به بخش خصوصي منتشر شد؛ سرانجام بانك مركزي به اين موضوع واكنش نشان داد و اعلام كرد كه شركت ملي انفورماتيك به بخش خصوصي واگذار نمي‌شود. طبق اعلام بانك مركزي شركت ملي انفورماتيك وابسته به اين بانك است و جايگاه حاكميتي در فناوري اطلاعات بانكي دارد. بر اين اساس بانك مركزي مخالفت خود را نسبت به واگذاري اين شركت به وزارت امور اقتصادي و دارايي اعلام كرده است و واگذاري شركت ملي انفورماتيك به بخش خصوصي در دستور كار بانك مركزي نيست. شركت ملي انفورماتيك يكي از مهم‌ترين زيرمجموعه‌هاي بانك مركزي است كه كليه امور رايانه‌اي، ارتباطي و چندرسانه‌اي در حوزه بانكي را مديريت مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون