• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4476 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۸ مهر

اين هفته در فوتبال اروپا چه گذشت

كلوپ و كونته شكست‌ناپذير

علي ولي‌اللهي

 

 

رقابت‌هاي فوتبال در اروپا روز شنبه با برگزاري ديدارهاي هفته هفتم پريمير ليگ و لاليگا و هفته ششم سري‌آ ادامه پيدا كرد. طي مسابقات برگزار شده تيم‌هاي مدعي ليورپول و منچسترسيتي در ليگ جزيره، يوونتوس و اينتر در سري‌آ و بارسلونا در لاليگا موفق به شكست حريفان خود شدند و دربي حساس مادريد حاصلي جز تساوي نداشت.

ليگ برتر انگليس؛ ليورپول مي‌تازد

در هفته هفتم برتر ليگ انگليس شاگردان يورگن كلوپ در زمين شفيلد يونايتد به مصاف اين تيم رفتند. قرمزهاي مرسي‌سايد تا قبل از اين بازي 6 برد به دست آورده بودند و به‌شدت در پي كسب هفتمين برد پياپي خود در اين فصل و شانزدهمين پيروزي پياپي از فصل قبل تاكنون بودند. با اين حال شفيلد تيمي نبود كه به راحتي به حريف صدرنشينش باج بدهد. جنگ درگيرانه ميزبان و بي‌دقتي مهاجمان ليورپول باعث شد بازي گره بخورد. اما در نهايت شوت واينالدوم از پشت محوطه جريمه با اشتباه عجيب هندرسون دروازه‌بان شفيلد وارد دروازه شد تا ليورپول با همان يك گل پيروز از بازي سخت هفته هفتم خارج شود. كلوپ با اين برد، بهترين شروع تاريخ ليورپول و دومين شروع برتر تاريخ ليگ برتر انگليس را به نام خودش ثبت كرد. بهترين شروع تاريخ ليگ جزيره متعلق به مورينيو و تيم چلسي با 9 برد پياپي است. همچنين ليوروپول با احتساب فصل قبل به ركورد 16 پيروزي پياپي در ليگ برتر و در فاصله دو قدمي ركورد بزرگ پپ و منچسترسيتي كه در فصل 2017 با 18 برد رقم خورده بود قرار گرفت.

در ديگر ديدار مهم روز شنبه، سيتيزن‌ها مقابل ديگر تيم بندر ليورپول يعني اورتون قرار گرفتند. پپ كه سابقه باخت 4 بر 0 مقابل تافي‌ها در گوديسون‌پارك را در كارنامه داشت در اين بازي با احتياط بيشتري تيمش را وارد زمين كرد. نيمكت‌نشيني آگوئرو و برناردو سيلوا كه اخيرا با حواشي زيادي پيرامون مساله نژاد پرستي مواجه است، از نكات جالب تركيب ابتدايي تيم پپ بود. در اين بازي سيتي ابتدا با گل ژسوس پيش افتاد اما اشتباه خط دفاعي من‌سيتي باعث شد گل تساوي توسط كالورت به ثمر برسد. بازي تا دقيقه 71 مساوي بود اما تعويض‌هاي گوارديولا و اضافه شدن آگوئرو و برناردو سيلوا شرايط را به نفع مهمان تغيير داد و سيتي موفق شد با كاشته تماشايي محرز و گل رحيم استرلينگ بازي را 3 بر يك برنده شود و فاصله‌اش را با ليورپول در صدر حفظ كند. همچنين در ديگر ديدار مهم چلسي موفق شد نخستين پيروزي خانگي‌اش را با لمپارد به دست آورد. چلسي در استمفوردبريج با دو گل برايتون را شكست داد. برايتوني كه باز هم عليرضا جهانبخش را روي سكوها داشت.

سري‌آ؛ كونته به هلنيو هررا رسيد

در آغاز هفته ششم سري‌آ اينتر موفق شد در خانه سمپدوريا با نتيجه 3 بر يك به پيروزي دست پيدا كند. براي اينتر سنسي و سانچز و گاليارديني موفق به گلزني شدند. اين ششمين برد پياپي نراتزوري از آغاز فصل بود كه باعث شد آنها به تنهايي در صدر جدول قرار بگيرند. اين دومين شروع برتر اينتر در تاريخ بود. پيش از اين در فصل 67-1966 اينتر موفق شده بود با هدايت سرمربي اسطوره‌اي خود هلنيو هررا هر 6 بازي ابتدايي خود را با برد پشت سر بگذارد. اگر كونته بتواند در بازي بعدي به پيروزي دست پيدا كند مي‌تواند به ركورد هررا كه 7 برد پياپي در آغاز فصل است دست پيدا كند. البته بازي بعدي اينتر در واقع سخت‌ترين بازي نيم‌فصل اين تيم محسوب مي‌شود. آبي‌ومشكي‌ها بايد هفته آينده در خانه از يوونتوس پذيرايي كنند. يوونتوسي كه اين شنبه در خانه مقابل اسپال با دو گل پيانيچ و رونالدو به پيروزي رسيد تا با 16 امتياز در فاصله 2 امتيازي اينتر قرار بگيرد. بنابراين بازي هفته بعدي اين تيم مقابل حريف سرسخت امسالش از حساسيت ويژه‌اي برخوردار است. البته ساري سرمربي يوونتوس در اظهارنظري عجيب در مورد اينتر گفت كه شنيده‌ام آنها خوب بازي مي‌كنند ولي هنوز بازي آنها را نديده‌ام. اين اظهارنظر ساري در راستاي بي‌اهميت جلوه دادن رقيبي است كه امسال سد محكمي براي رسيدن گورخرها به مقام قهرماني است ولي به نوعي زير سوال بردن خود ساري نيز محسوب مي‌شود. در ديگر ديدار روز شنبه آتالانتا تيم سوم جدول موفق شد در خانه ساسولو با نتيجه 4 بر يك پيروز شود و با 13 امتياز به رده سوم جدول برسد. آتالانتا در حال حاضر بهترين خط حمله ليگ ايتاليا با 15 گل را در اختيار دارد.

لاليگا؛ دربي سر مادريد

هفته هفتم لاليگا تحت تاثير دربي حساس شهر مادريد در ورزشگاه خانگي اتلتيكو بود. فاصله يك امتيازي دو تيم در صدر جدول به حساسيت‌هاي اين بازي افزوده بود. زيدان بعد از برد روحيه‌بخش هفته قبل مقابل اوساسونا با تيم ذخيره‌هايش مي‌خواست در ورزشگاه واندامتروپوليتانو نيز به پيروزي دست پيدا كند تا نشان دهد هيچ بحراني در اردوي قوهاي سفيد وجود ندارد. در طرف مقابل سيمئونه نيز مي‌خواست با پيروزي بر رقيب همشهري به صدر جدول بازگردد. با وجود خواست دو مربي براي برد اما بازي جذابيت چنداني براي هواداران فوتبال نداشت. توپ‌ها بيشتر در ميانه ميدان رد و بدل مي‌شد و هرچه به اواخر بازي نزديك مي‌شديم مربيان بيشتر به اين نتيجه مي‌رسيدند كه بهتر است به تساوي رضايت دهند. در نهايت اين اتفاق رخ داد و دربي سرد مادريد به نفع ساير رقبا بدون گل مساوي تمام شد. البته نبايد از دو واكنش فوق‌العاده اوبلاك مقابل ضربات رئالي‌ها نيز در مساوي شدن مسابقه به راحتي بگذريم. با اين تساوي رئال 15 امتيازي شد و به صدرجدول رفت. اتلتيكو نيز با 14 امتياز در رده سوم قرار گرفت.

در ديگر ديدار مهم شنبه لاليگا بارسلونا موفق شد به نخستين برد خارج از خانه خود مقابل ختافه دست پيدا كند. آبي‌اناري‌ها كه باز هم بدون مسي وارد زمين شده بودند با پاس گل تماشايي ترشتگن و گلزني سوارز به گل نخست دست پيدا كردند و در ادامه توسط جونيور، بازيكن جوان و آينده‌دار خود به گل دوم دست پيدا كردند. بارسلونا با اين پيروزي 13 امتيازي شد و به رتبه چهارم صعود كرد. در ديگر ديدار مهم، گراناداي شگفتي‌ساز با يك گل لگانس را برد و با 14 امتياز و تفاصل بهتر نسبت به اتلتيكو در رتبه دوم قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون