• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4485 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۸ مهر

رييس‌جمهوري در جلسه هيات دولت با اشاره به برگزاري انتخابات دور يازدهم مجلس:

اجازه دهيم ملت و همه جناح‌ها احساس پيروزي كنند

جلسه هيات دولت صبح روز چهارشنبه به رياست حسن روحاني در پاستور برگزار شد. رييس‌جمهوري در بخش آغازين اين نشست با ارايه آمار و ارقامي بر شكست تروريسم اقتصادي امريكا تاكيد كرد. او در بخش ديگري از تحولات منطقه‌اي گفت و در نهايت به يكي از مهم‌ترين بزنگاه‌هاي سياسي چندماه آينده، انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشاره و خطاب به نهادهاي نظارتي تاكيد كرد كه اجازه دهند همه جناح‌ها و درواقع همه مردم پيروز اين انتخابات باشند.

مردم كمر امريكا را شكستند

رييس‌جمهوري با بيان اينكه «همه آمار و شرايط نشان مي‌دهد، مسيري كه ملت، نظام، رهبري، نيروهاي مسلح و همه جناح‌ها انتخاب كرده‌اند، درست است و بايد با وحدت، اتحاد و يكپارچگي اين مسير را ادامه دهيم»، گفت: «ملت بزرگ ايران با مقاومت، نشاط، كار و تلاش و فداكاري حداكثري توانستند تحريم حداكثري و تروريسم اقتصادي را شكست دهند. مردم ايران در اين يكسال و نيم گذشته كمر دولت امريكا را شكستند و هيچ ترديدي وجود ندارد كه امروز قدرت ايران از هر زمان ديگر بيشتر است.»روحاني با اشاره به اينكه دوست و دشمن به قدرت، صبر و ايستادگي مردم ايران اعتراف مي‌كنند، خاطرنشان كرد: «دنيا در برابر اين ايستادگي ملت ايران، دچار اعجاب است؛ 83 ميليون نفر مردم ايران دست به دست هم دادند و در برابر قدرت‌ها به ويژه امريكا و صهيونيسم ايستادگي كردند و امروز بهترين امنيت، شرايط و روحيه در كشور وجود دارد.» رييس‌جمهوري افزود: «البته مردم از لحاظ اقتصادي دچار مشكلاتي هستند كه همه بايد دست به دست هم داده و در راستاي كاستن از مشكلات مردم تلاش كنيم.» حسن روحاني پس از آن به اعلام آمار و ارقام علامت‌هايي پرداخت كه به گفته او نشان مي‌دهد، «مردم حتي در مشكلات اقتصادي هم قادر به حل مسائل و كاهش مشكلات هستند، موضوعي كه پيامي روشن براي تروريست‌هاي اقتصادي دارد.»

امنيت منطقه با مخاطب خاص

رييس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع تحولات منطقه پرداخت. او پس از مساله يمن، به مساله سوريه اشاره كرد و در اشاره‌هاي خود مخاطبي خاص داشت. روحاني، تركيه را كشوري موثر در بازگشت صلح و آرامش به سوريه ناميد و خواست در اين زمينه همراهي‌هاي لازم را به عنوان كشور دوست و برادر داشته ‌باشد. او روايت كرد: «در اجلاس سران سه كشور ايران، روسيه و تركيه به صراحت اعلام كرديم كه راه‌حل امنيت در مرزهاي شمالي سوريه و جنوب تركيه تنها با حضور ارتش سوريه امكان‌پذير است و ما بايد همه زمينه‌ها را براي حضور ارتش سوريه در اين مناطق فراهم كنيم و ديگر كشورها نيز بايد كمك كرده و امريكايي‌ها از اين منطقه خارج شوند و كردها نيز در اين منطقه كه در حقيقت كشور خودشان است، در كنار ارتش سوريه قرار بگيرند.»روحاني افزود: «امروز موضوع اصلي، شمال سوريه و شرق فرات نيست، بلكه مشكل اول در منطقه ادلب است كه همه تروريست‌ها در آن منطقه جمع شده‌اند و اميدواريم كشورهاي منطقه در اين زمينه كمك كرده و دولت تركيه نيز در اين راستا دقت بيشتري را داشته باشد كه با مشكلي جديد در منطقه مواجه نشويم.»

دغدغه كيفيت «نظارت»

بخش پاياني صحبت‌هاي رييس‌جمهوري نيز به مساله انتخابات مجلس دور يازدهم اختصاص يافت؛ انتخاباتي كه قريب به 135روز ديگر برگزار خواهد شد و روحاني از اين انتخابات به عنوان «يك حركت بزرگ سياسي» نام برد. او گفت: «همه آنهايي كه مسوول اجرا و نظارت هستند، بايد كاري كنند كه نشاط سياسي مردم افزايش پيدا كند.» رييس‌جمهوري همچنين در صحبت‌هاي خود نشان داد كه نسبت به كيفيت نظارت بر انتخابات از سوي نهادهاي ذي‌ربط دغدغه دارد. او با بيان اينكه پيروزي اين جناح يا آن جناح مهم نبوده؛ بلكه بايد اجازه دهيم، ملت پيروز شود، تاكيد كرد: «بايد بگذاريم همه جناح‌ها، احساس پيروزي كنند؛ بايد به همه فرصت دهيم تا در اين اجتماع شركت كنند.»روحاني با اشاره به اينكه بهترين مجلس در طول تاريخ انقلاب اسلامي، مجلس اول بود، توضيح داد: «در آن مجلس، نظارت به اين شكل و حتي شوراي نگهبان و اين همه دفاتر نظارتي وجود نداشت و همه از جناح‌هاي مختلف آمدند و ثبت‌‍‌نام كردند؛ حتي منافقين هم در آن انتخابات ثبت‌نام كردند. همچنين گروه‌هايي مانند دفتر هماهنگي، نهضت آزادي و جبهه ملي نيز ثبت‌نام كردند و بهترين انتخابات و بهترين مجلس ثمره آن بود. نبايد اينقدر سختگيري كرده و فشار بياوريم و فكر كنيم هر چه اين فيلتر را تنگ‌تر كنيم، نتيجه مثبت‌تري خواهد داشت.» او در پايان تاكيد كرد: «مردم خودشان خوب مي‌فهمند و بهترين‌ها را انتخاب مي‌كنند. به‌ويژه در انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه عمدتا محلي بوده و مردم كانديداها را بهتر مي‌شناسند و انتخاب مي‌كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون